SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Widzowie chcą kupować pojedyncze kanały, a nie pakiety. Najchętniej wybraliby HBO, Canal+, Discovery i NatGeo

Blisko połowa polskich telewidzów chciałaby, żeby operatorzy płatnej telewizji sprzedawali dostęp do pojedynczych kanałów, a nie tylko całe pakiety stacji. Zakupem w systemie a la carte byliby zainteresowani przede wszystkim klienci nc+.

48 proc. polskich telewidzów chciałaby kupować dostęp do pojedynczych kanałów w ofercie operatorów płatnej telewizji, a nie całe pakiety stacji, jak dotychczas - wynika z badania MEC. Zakupem pojedynczych stacji byliby zainteresowani przede wszystkim mężczyźni (55 proc.), osoby w wieku 25-34 lata (56 proc.) i mieszkańcy największych miast (ponad 57 proc.).

Wśród klientów i widzów poszczególnych typów telewizji, wyraźnie bardziej taką usługą byliby zainteresowani odbiorcy płatnej telewizji, w największym stopniu operatorów satelitarnych (52 proc.). W podziale na operatorów największe zainteresowanie telewizją a la carte wyrażają klienci nc+ - 6 na 10 z nich chciałoby kupować pojedyncze kanały telewizyjne.

W rankingu spontanicznych wskazań kanałów tv, które chcieliby kupować widzowie prowadzą HBO i Discovery.

Wybierając z listy płatnych kanałów najczęściej decydowali się zaś na Discovery, HBO, Canal + Cyfrowy i National Geographic - ponad 35 proc. polskich telewidzów wybrałoby do tworzonego samodzielnie pakietu te kanały. Dużą popularnością widzów mogłyby się cieszyć przy takim modelu sprzedaży kanały sportowe - ok. co czwarty badany umieściłby je w swojej ofercie.

Skala zainteresowania ofertą a la carte wzrosła w ciągu kilku miesięcy - gdy wiosną ub.r. MEC badał zainteresowanie taką usługą wśród internautów (są to osoby nawet nieco bardziej zainteresowane modelem a la carte niż przeciętny telewidz), deklarowało je 45 proc. badanych. Znacznie wyższy, bo ponad 30 proc., był też odsetek osób niezdecydowanych w tej kwestii. Wzrost zainteresowania swobodniejszym modelem zakupu może wynikać m.in. z rozwoju usług VOD, które kuszą widzów swobodą wyboru i dostępu.

Badanie Cyfrowizja II realizowane było przez MEC na przełomie października i listopada 2015 roku na próbie 1100 respondentów, z pomocą wywiadów internetowych i telefonicznych.

Dołącz do dyskusji: Widzowie chcą kupować pojedyncze kanały, a nie pakiety. Najchętniej wybraliby HBO, Canal+, Discovery i NatGeo

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
POL
Tylko kinopolska
0 0
odpowiedź
User
Piotr
Pakietyzacja kanałów to bolączka wszystkich ofert. Specom od sprzedaży wydaje się, że widzowie kupują telewizję na ilość (kanałów). Kiedyś tak było, każdy patrzył czy w ofercie ma 80, 100 czy może 120 polskich kanałów. To już dawno nieprawda. Ludzie widzą, że oglądają tylko kilkanaście z nich, są takie kanały, których nie oglądali nigdy.
No to skoro nie oglądam, to po co mam płacić? - myśli zwykły widz.
Najbliżej takiego modelu jest chyba nc+. Pakiet podstawowy start czy komfort jest niedrogi, można do niego dodać na czas nieokreślony sporo pojedynczych kanałów, np. sundance, history, czy pakietów - hbo, cinemax. Można też dodać od razu canal+.
W większości ofert żeby mieć premium trzeba brać i płacić za wszystko. Tylko po co? Ludzie wybiorą dvb-t.
0 0
odpowiedź
User
toni
No właśnie po co komu badziewie,tak powinno być a nie wymuszanie,kupuje to co mi się podoba,chyba byłoby więcej chętnych.
0 0
odpowiedź