Więcej produktów lokalnych w sklepach Biedronka
W ramach akcji „Czas na wspieranie małych producentów” do sieci Biedronka się już 800 lokalnych producentów towarów FMCG.
Akcja „Czas na wspieranie małych producentów” jest prowadzona przez Biedronkę bezterminowo. Jej celem jest nawiązywanie współpracy handlowej między właścicielem sieci Biedronka (Jeronimo Martins Polska) a działającymi w skali lokalnej producentami żywności, kosmetyków czy chemii gospodarczej. W ramach programu produkty od lokalnych dostawców trafiają do specjalnej oferty Biedronki regularnie co dwa tygodnie.
Jak podaje Biedronka, od startu akcji w połowie kwietnia do programu zgłosiło się prawie 800 producentów, w zdecydowanej większości (90 proc.) żywności. Na kolejnym miejscu znajdują się propozycje kosmetyków tj. blisko 8 proc., a pozostałe to tzw. non-food i chemia gospodarcza.
Biedronka zaprasza do współpracy lokalnych przedsiębiorców
Najaktywniejsi pod względem zgłoszeń są przedsiębiorcy z województwa małopolskiego (13 proc.), następnie ex-aequo mazowieckiego i śląskiego (po 12 proc.). Na czwartym miejscu jest Wielkopolska (10 proc.).
- Nasza akcja pokazuje jak wielki potencjał drzemie w mniejszych, lokalnych producentach. Cieszymy się, że z każdym tygodniem wprowadzamy coraz więcej ich produktów do naszej oferty. Korzystamy na tym wszyscy – producenci znajdując kolejnych odbiorców, klienci kupując regionalne smaki w ich ulubionej sieci handlowej, a Biedronka stale poszerzając swoją ofertę - komentuje Michał Gontarz, dyrektor handlowy odpowiedzialny w sieci Biedronka m.in. za program „Czas na wspieranie małych producentów".
W całym kraju działa nieco ponad 3 tys. sklepów Biedronka, w 2019 roku ich liczba zwiększyła się o 102 do 3 002. W br. ma przybyć ponad 100.
Dołącz do dyskusji: Więcej produktów lokalnych w sklepach Biedronka