Wielkopolska Telewizja Kablowa z koncesją na nadawanie Fanklub TV
Od lutego nadawanie rozpoczął nowy kanał telewizyjny w ofercie sieci Inea - Fanklub TV. W jego ofercie pojawią się treści sportowe - transmisje meczów, wywiady ze sportowcami, reportaże oraz programy publicystyczne. Kanał skierowany będzie do kibiców, którzy dopingują nie tylko największe kluby, ale również mniejsze lokalne drużyny.
Wielkopolska Telewizja Kablowa z siedzibą w Poznaniu była zainteresowana otrzymaniem koncesji na rozpowszechnianie w sieciach telekomunikacyjnych programu telewizyjnego Fanklub TV. Pod koniec stycznia br. KRRiT udzieliła jej zgody na nadawanie. Spółka zapłaci za to 2 tys. 170 zł (płatne jednorazowo).
Program nowej stacji będzie rozpowszechniany codziennie przynajmniej 14 godzin na dobę; będzie mieć charakter wyspecjalizowany - informacyjno-publicystyczno-sportowy. Będzie adresowany głównie do wszystkich mieszkańców województwa wielkopolskiego powyżej 15 lat.
Program FanklubTV będzie - zgodnie z założeniami wniosku - rozpowszechniany codziennie, minimum 14 godzin na dobę.
Koncesja obowiązuje od dnia 23 stycznia 2020 roku i wygasa z dniem 22 stycznia 2030 roku. Operatorem zarządzającym siecią będzie Inea.
Wydarzenia z życia klubów sportowych Wielkopolski
Jak podał nadawca w wniosku do KRRiT, w programie emitowane będą „audycje informujące o najnowszych wydarzeniach z życia klubów sportowych z całej Wielkopolski, relacje z masowych wydarzeń sportowych oraz imprez amatorskich”. - Założeniem programu jest szerzenie wartości związanych ze sportem i zasadami fair play oraz kształtowaniem wzorców zgodnych z postawą aktywnego i zdrowego stylu życia - czytamy w dokumencie.
Wielkopolska Telewizja Kablowa zaplanowała, że w godzinach 6.00-23.00 w programie będzie nie mniej niż 20 proc. audycji informacyjnych; audycji publicystycznych - 15 proc.; dokumentu - 5 proc., audycji o tematyce sportowej - 30 proc.; audycji dla dzieci i młodzieży - 4 proc. (w tym 1 proc. realizujące specjalizację).
Z przedstawionej powyżej struktury programu wynika, że udział audycji realizujących specjalizację wyniesie nie mniej niż 71 proc. w tygodniowym czasie nadawania w godz. 6.00-23.00.
Wnioskodawca planuje przeznaczyć nie mniej niż 20 proc. tygodniowego czasu nadawania programu na audycje dotyczące tematyki lokalnej Poznania, Wronek, Gniezna, Leszna i Konina. Audycje powtórkowe mają zająć ok. 90 proc. tygodniowego czasu nadawania programu.
Wnioskodawca przewiduje, że audycje wytworzone pierwotnie w języku polskim mają wypełnić 34 proc., a audycje europejskie 51 proc. kwartalnego czasu nadawania programu.
- Zapraszamy do współpracy przedstawicieli klubów sportowych. Chcemy promować treści związane nie tylko z wielkimi klubami, ale również mniejszymi drużynami sportowymi. To ma być kanał skierowany do kibiców, dla których nie liczy się tylko rywalizacja w najbardziej prestiżowych rozgrywkach, ale również poczynania ekip z najbliższej okolicy - mówi redaktor naczelny Fanklub TV, Mateusz Kuźniewski.
Kanał jest dostępny dla abonentów sieci Inea pod numerem 13.
Wspólnikami spółki Wielkopolska Telewizja Kablowa są Polska Press z siedzibą w Warszawie, Marian Paweł Przybylski, Inea z siedzibą w Poznaniu, Krzysztof Szydłowski i Witold Kundzewicz.
Dołącz do dyskusji: Wielkopolska Telewizja Kablowa z koncesją na nadawanie Fanklub TV