Wirtualna Polska: czas na czytnik WebRSS i nową formę reklamy behawioralnej
Wirtualna Polska uruchomiła panel prezentujący wybrane artykuły i reklamy dostosowane do zainteresowań i potrzeb konkretnych internautów. Aplikacja opiera się na mechanizmie WebRSS kontrolującym, jakie treści użytkownicy najczęściej przeglądali w portalu.
Panel wprowadzony w serwisie WP to niewielkie okno graficzne na marginesie po prawej stronie przeglądarki opatrzone tytułem "Proponujemy". Zawiera ono linki do artykułów, które mogą zainteresować określonego internautę, ponieważ ostatnio - co zarejestrował czytnik WebRSS - przeglądał w portalu podobne treści. W panelu mogą też pojawiać się reklamy - jako ostatnie linki albo graficzne boksy na dole -skierowane do odbiorców wybranych również na podstawie kryterium geograficznego.
- Uruchomione przez nas rozwiązanie korzysta z systemu behawioralnego, dzięki czemu wiadomości z danej kategorii tematycznej trafiają do osób, które są nimi najbardziej zainteresowane - komentuje Paweł Karaszewski, odpowiedzialny za technologię systemu reklamowego w Wirtualnej Polsce. - Reklama w czytniku WebRSS ma ogromny potencjał, ponieważ emitowana jest kontekstowo, a użytkownik nie odbiera więc jej jako czegoś niepożądanego - dodaje Joanna Pawlak, dyrektor pionu marketingu i sprzedaży WP.
Żeby korzystać z panelu wprowadzonego przez Wirtualną Polskę, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować, ponieważ pojawia się on automatycznie. W każdej chwili można natomiast zminimalizować lub zamknąć okno WebRSS - w tym pierwszym przypadku można przywrócić panel do tradycyjnych rozmiarów, a w tym drugim - nie będzie się on pojawiał w czasie kolejnej wizyty na portalu.
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska: czas na czytnik WebRSS i nową formę reklamy behawioralnej