Wirtualna Polska i Domodi za 11,3 mln zł kupiły agregator odzieżowy Allani
Należąca do Wirtualna Polska Holding spółka Domodi zawarła umowę kupna 100 proc. udziałów serwisu Allani agregującego oferty ze sklepów odzieżowych. To szósty podmiot przejęty przez wydawcę w ciągu ostatnich czterech miesięcy.
Za 78,4 proc. udziałów Allani.pl, kupionych od funduszy Protos Venture Capital, Hedgehog, Ataraxy Ventures i Intsol Capital oraz 11 wspólników, Domodi zapłaciło 10,3 mln zł. Za 20,3 proc. udziałów spółki jej założyciel i prezes Mateusz Romanowski zainkasował milion zł oraz otrzyma premie uzależnione od wyników na koniec 2017 i 2019 roku. Pozostałe 1,3 proc. udziałów kosztowało 69 tys. zł i analogiczne premie.
Domodi środki na przejęcie ma od swojego większościowego udziałowca - firmy Wirtualna Polska Holding, która w transakcji formalnie występuje jako inwestor. - Dzisiejsza transakcja pozwala nam skokowo zwiększyć skalę działania i wzmacnia nas o utalentowany zespół Allani. Warto podkreślić, że inwestujemy w agregatory ofert, nie konkurujemy z naszymi klientami - sklepami internetowymi z odzieżą, a przekazujemy im użytkowników z konkretnymi intencjami zakupowymi. Rolą Wirtualnej Polski jest inspirowanie i wspomaganie 18 milionów Polaków w ich decyzjach zakupowych - komentuje Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding.
Allani.pl to marketplace modowy z elementami społecznościowymi, agregujący oferty z ok. 110 e-sklepów odzieżowych, na czele z Zalando, Answear czy Eobuwie. Prezentuje ponad 400 tysięcy produktów takich marek jak m.in. Monnari, Wojas, Tommy Hilfiger, Lacoste, Kazar, Simple, Venezia, Wittchen czy Gino Rossi. Spółka Allani prowadzi też wersję serwisu na rynku brazylijskim. W sierpniu br. Allani.pl odwiedziło 896,6 tys. polskich internautów (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych).
- Partnerstwo z Allani.pl to dla nas mocny krok w kierunku konsekwentnego budowania pozycji lidera e-commerce w kategorii moda. Współistnienie marek nr jeden i nr dwa w kategorii fashion marketplace pod jednym dachem spowoduje istotne zwiększenie naszej skali działania, a także szereg synergii w zakresie know-how. Efektem będzie stworzenie jeszcze silniejszej oferty dla naszych klientów e-commerce - przekonuje Krzysztof Wierzbicki, prezes i współzałożyciel Domodi.pl. - Cieszę się na współpracę z Domodi oraz Grupą WP tym bardziej, że razem tworzymy niekwestionowanie najsilniejszy zespół w obszarze modowego e-commerce - podkreśla Mateusz Romanowski.
Jest to kolejna akwizycja Wirtualna Polska Holding od majowego debiutu giełdowego spółki. Pod koniec maja firma kupiła za 4 mln zł serwisy radiowe Open.fm i Polskastacja.pl, w czerwcu - za ok. 20 mln zł Grupę NextWeb Media, a we wrześniu - za 12,5 mln zł porównywarki ofert finansowych Finansowysupermarket.pl i Jedenwniosek.pl.
Pod koniec sierpnia, przy prezentacji wyników finansowych Wirtualna Polska Holding z pierwszej połowy br., Jacek Świderski deklarował, że celami akwizycyjnymi firmy są m.in. serwisy e-commerce oraz o tematyce turystycznej i motoryzacyjnej. Pod koniec sierpnia wydawca miał ponad 80 mln zł wolnych środków, z czego większość pochodziła ze sprzedaży akcji na giełdzie.
W sierpniu br. serwisy Grupy Wirtualna Polska zanotowały łącznie 17,92 mln użytkowników i 4,04 mld odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius).
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska i Domodi za 11,3 mln zł kupiły agregator odzieżowy Allani