PBS zbada wizerunek i efektywność kampanii dla PKP Intercity
Spółka PKP Intercity wybrała firmę badawczą PBS do realizacji badania rynkowego wizerunku i efektywności kampanii komunikacyjnej - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Zwycięska firma pokonała w przetargu 7 konkurentów.
PKP Intercity planuje kampanię wizerunkowo-produktową w mediach. Cele tej kampanii to m.in. budowanie świadomości i atrakcyjności (likeability) marki PKP Intercity, budowanie awareness. Kampania ma być realizowana w telewizji, radiu, na nośnikach reklamy zewnętrznej, w internecie. Pierwszy etap kampanii zaplanowano na kwiecień 2024 roku, a drugi - na październik.
W związku z tym PKP Intercity planuje realizację trzyetapowego badania, w celu weryfikacji efektywności działań promocyjnych. Pierwszy etap realizowany przed rozpoczęciem kampanii (pomiar poziomu wyjściowego głównych wskaźników) – wywiady wykonane w marcu 2024r.; etap drugi - pomiar efektów I etapu kampanii) – po jej zakończeniu (maj-czerwiec2024); trzeci etap realizowany po zakończeniu kampanii wizerunkowej w listopadzie, grudniu 2024r.
Osiem ofert
W odpowiedzi na ogłoszone postępowanie zgłosiło się 8 firm badawczych. Były to: 4P Research Mix, ARC rynek i Opinia, Biostat, Minds&Roses, PBS, SW Research, Wiserabbit oraz konsorcjum firm Quality Watch i Ogólnopolski Panel Badawczy.
PKP Intercity najwyżej oceniła ofertę PBS.
Podczas badania mierzone będą m.in. świadomość Top of Mind, spontaniczna i wspomagana marek przewoźników kolejowych, świadomość reklam przewoźników, rozumienie przekazu reklamowego (informacje o ofercie itd.), zauważalność reklam pochodzących z kampanii oraz powiązanie reklam z markami PKP/PKP IC (recall i recognition) itp. Badanie ma mieć charakter ilościowy, będzie realizowane za pomocą wywiadów CAWI, przy wykorzystaniu panelu internetowego.
Umowa z PBS zostanie zawarta na okres do końca grudnia 2024 roku.
Dołącz do dyskusji: PBS zbada wizerunek i efektywność kampanii dla PKP Intercity