WP.pl z rekordem przed i za Onetem, w dół Gazeta.pl (strony główne portali)
W styczniu br. strona główna WP.pl osiągnęła rekordową liczbę użytkowników, utrzymując przewagę nad stroną Onetu, która jednak miała więcej odsłon i dłuższy średni czas korzystania przez internautów. Spadek zanotowała natomiast uruchomiona w nowej wersji strona główna Gazeta.pl.
Stronę główną WP.pl w styczniu br. odwiedziło rekordowe dla niej 10,05 mln internautów (real users), którzy wykonali 669 mln odsłon (w tym 103,9 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z niej średnio przez godzinę i 16:35 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Witryna utrzymała przewagę w zasięgu nad stroną główną Onetu - miała o 293 tys. użytkowników więcej. Po raz pierwszy od wielu lat wyprzedziła ją pod tym względem w grudniu ub.r. (zobacz szczegółowe dane). Na kilka dni przed publikacją tych statystyk Grupa Onet oskarżyła konkurenta o sztuczne generowanie ruchu na stronie głównej WP.pl z wyszukiwarki Google (więcej na ten temat), na co Grupa Wirtualna Polska stwierdziła, że zarzucane jej działania realizuje tylko na niewielką skalę w celach badawczych (więcej o tym).
Strona główna Onetu pozostała mimo wszystko liderem pod względem liczby odsłon (w styczniu zanotowała ich 857,5 mln, z czego 147,2 mln to krajowe odsłony mobilne) oraz średniego czasu korzystania przez użytkownika (w styczniu była to godzina i 41:03 minuty).
Od jesieni ub.r. strony główne czterech z pięciu czołowych portali horyzontalnych mocno się zmieniły - postawiono w nich na eksponowanie materiałów graficznych i wideo kosztem linków tekstowych (to tzw. układ kafelkowy). We wrześniu w nowych odsłonach (a także z nowymi logotypami) ruszyły witryny WP.pl i Interii, w październiku - Onetu, a w styczniu - Gazeta.pl. W kolejnych miesiącach nowy układ treści był sukcesywnie wprowadzany w sekcjach tematycznych portali.
Strony główne Interii, o2.pl i Gazeta.pl notują kilkakrotnie mniej użytkowników i odsłon niż analogiczne witryny WP.pl i Onetu. W styczniu br. strona Interii miała 3,98 mln użytkowników i 269,8 mln odsłon, witryna o2.pl - 2,88 mln użytkowników i 99,2 mln odsłon, a strona Gazeta.pl - 2,19 mln użytkowników i 123 mln odsłon. Z o2.pl odwiedzający korzystali zdecydowanie najkrócej - średni czas spędzany na stronie wyniósł 32:44 minuty.
Strony główne czołowych portali w styczniu 2015 roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
WP.pl |
10 049 403 |
668 983 047 |
103 871 784 |
01:16:35 |
46,40% |
Onet.pl |
9 756 390 |
857 501 410 |
147 251 572 |
01:41:03 |
45,04% |
Interia.pl |
3 982 746 |
269 765 581 |
35 472 132 |
01:08:43 |
18,39% |
o2.pl |
2 879 544 |
99 206 453 |
11 617 305 |
00:32:44 |
13,29% |
Gazeta.pl |
2 194 575 |
123 012 481 |
5 331 411 |
01:33:15 |
10,13% |
W skali roku strony główne WP.pl i Onetu osiągnęły spore wzrosty odwiedzalności. Pierwsza zyskała 1,84 mln użytkowników i 25,2 mln odsłon (to 22,4 i 3,9 proc. w górę), a druga - 788,9 tys. użytkowników i 6 mln odsłon (8,8 i 0,7 proc. w górę). Na obu witrynach odwiedzający spędzili jednak - tak samo jak w przypadku stron głównych pozostałych analizowanych portali - mniej czasu niż rok wcześniej - o 10:32 minuty na WP.pl i 18:45 minuty na Onecie (to spadki o 12,1 i 15,6 proc.).
Strony główne Interii i o2.pl zanotowały podobne wyniki jak przed rokiem. Witryna Interii straciła 82,7 tys. użytkowników (2 proc. w dół), zyskując 9,3 mln odsłon (3,6 proc. w górę), a strona o2.pl przy 128,5 tys. odwiedzających mniej niż w styczniu ub.r. (4,3 proc. w dół) miała o 10,1 mln odsłon więcej (11,4 proc. w górę). Średni czas korzystania przez użytkownika z pierwszej zmalał o 3:25 minuty (czyli o 4,7 proc.), a z drugiej - o 2:22 minuty (a więc o 6,7 proc.).
Spadki we wszystkich statystykach zanotowała natomiast strona główna Gazeta.pl - miała o 117,5 tys. użytkowników, 10,9 mln odsłon i 3:09 minuty mniej niż rok wcześniej (to 5,1, 8,1 i 3,3 proc. w dół). Przypomnijmy, że udostępnienie nowej wersji witryny w połowie stycznia wywołało dużo negatywnych komentarzy internautów (więcej o tym).
Strony główne czołowych portali rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
styczeń 2015 |
styczeń 2014 |
||||
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
|
WP.pl |
10 049 403 |
668 983 047 |
01:16:35 |
8 206 274 |
643 729 608 |
01:27:07 |
Onet.pl |
9 756 390 |
857 501 410 |
01:41:03 |
8 967 479 |
851 514 631 |
01:59:48 |
Interia.pl |
3 982 746 |
269 765 581 |
01:08:43 |
4 065 439 |
260 432 073 |
01:12:08 |
o2.pl |
2 879 544 |
99 206 453 |
00:32:44 |
3 008 096 |
89 071 502 |
00:35:06 |
Gazeta.pl |
2 194 575 |
123 012 481 |
01:33:15 |
2 312 078 |
133 877 151 |
01:36:24 |
Strona główna WP.pl poziom 9 mln użytkowników miesięcznie pierwszy raz przekroczyła w czerwcu ub.r. (spory wzrost nastąpił z kwietnia na maj), a kolejny skok ich liczby zanotowała z listopada na grudzień.
Liczba odsłon witryny wynosiła zazwyczaj od 600 do 700 mln - poniżej tego poziomu spadła w lutym i kwietniu ub.r., a powyżej wzrosła w sierpniu. Na stronie przeciętny użytkownik spędzał w miesiącu około półtorej godziny, przy czym w rekordowym wrześniu były to dwie godziny.
Strona główna WP.pl w ciągu roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
okres |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
I 2014 |
8 206 274 |
643 729 608 |
71 073 407 |
01:27:07 |
38,85% |
II 2014 |
8 118 531 |
563 653 604 |
63 246 211 |
01:20:46 |
38,04% |
III 2014 |
8 335 367 |
637 885 459 |
77 136 256 |
01:30:39 |
38,66% |
IV 2014 |
8 217 046 |
540 948 720 |
65 755 989 |
01:18:15 |
38,07% |
V 2014 |
8 746 824 |
667 990 403 |
73 331 703 |
01:31:15 |
40,39% |
VI 2014 |
8 996 254 |
669 812 021 |
77 828 576 |
01:26:39 |
41,49% |
VII 2014 |
9 078 207 |
687 329 908 |
84 382 647 |
01:24:58 |
41,49% |
VIII 2014 |
9 175 591 |
708 519 025 |
94 187 504 |
01:27:27 |
41,90% |
IX 2014 |
9 216 889 |
651 311 717 |
83 771 412 |
02:00:50 |
42,36% |
X 2014 |
9 059 829 |
654 536 880 |
86 669 904 |
- |
42,06% |
XI 2014 |
8 869 902 |
606 660 896 |
83 986 324 |
01:18:33 |
41,36% |
XII 2014 |
9 948 313 |
604 484 595 |
18 818 215 |
01:10:01 |
46,24% |
I 2015 |
10 049 403 |
668 983 047 |
103 871 784 |
01:16:35 |
46,40% |
Na drugiej podstronie analizujemy wyniki w ciągu roku stron głównych pozostałych portali
Dołącz do dyskusji: WP.pl z rekordem przed i za Onetem, w dół Gazeta.pl (strony główne portali)