wPolityce.pl: „Wprost” kłamie, że żyjemy głównie z reklam SKOK-ów
Serwis wPolityce.pl zarzuca tygodnikowi „Wprost” podanie nieprawdziwej informacji, że utrzymuje się głównie z reklam SKOK-ów. Żąda od czasopisma zamieszczenia sprostowania, zapowiadając, że inaczej kieruje sprawę do sądu.
Informacje o wPolityce.pl znalazły się w nowym numerze „Wprost” w artykule zatytułowanym „Podskoki” autorstwa Rafała Kalukina i Grzegorza Łakomskiego. W tekście opisywane są związki mediów i dziennikarzy prawicowych ze Spółdzielczymi Kasami Oszczędnościowo Kredytowymi, m.in. w kontekście ostatnich kontrowersji i protestu przeciw publikacjom „Gazety Wyborczej” o SKOK-ach (więcej na ten temat). W artykule pojawia się stwierdzenie, że wPolityce.pl „żyje głównie z reklam SKOK”.
Przeciwko temu sformułowaniu szybko zaprotestował Michał Karnowski, założyciel wPolityce.pl. „Jest to całkowita nieprawda, sprzeczna z faktami, kłamliwa. Budżet wPolityce.pl opiera się na darmowej pracy założycieli oraz przychodach pozyskiwanych na powszechnych zasadach reklam i zysków ze sprzedaży w naszym sklepie. Reklama SKOK jest tu jedną z wielu dziesiątek pozycji, bynajmniej nie kluczową dla budżetu dynamicznie rozwijającego się przedsięwzięcia” - napisał Karnowski w tekście zatytułowanym „Tak kłamie ‘Wprost’”. Zauważył przy tym, że współautor artykułu „Podskoki” Grzegorz Łakomski wspólnie z Aleksandrę Pawlicką ponad pół roku temu podał na łamach tygodnika informacje o Zbigniewie Ziobro, które sąd uznał właśnie za nieprawdziwe i nakazał sprostować (więcej o tej sprawie).
Michał Karnowski również domaga się od „Wprost” sprostowania. W przeciwnym wypadku zapowiada, że rozważy skierowanie sprawy do sądu.
Rzeczniczka PMPG, wydawcy „Wprost”, odmówiła komentarza w tej sprawie.
Dołącz do dyskusji: wPolityce.pl: „Wprost” kłamie, że żyjemy głównie z reklam SKOK-ów