WPP, McCann, Unilever, Pepsi i Sancho BBDO wśród liderów efektywności reklamowej (Top 100)
Unilever jako marketer, Pepsi jako marka, holding reklamowy WPP Group, sieć reklamowa McCann Worldgroup oraz agencje Sancho BBDO i ACG Advertising Agency zostały uznane za najefektywniejsze w swoich kategoriach – wynika z najnowszego raportu Effie Index.
Ranking Effie Index (w tym roku przygotowano jego ósmą edycję) pokazuje efektywność pracy m.in. sieci i holdingów reklamowych w kontekście globalnym. Uczestniczy w nim ponad 3 tys. finalistów i zwycięzców z 45 konkursów efektywności Effie z całego świata. W poniższym zestawieniu uwzględniono wyniki konkursów Effie z ub.r.
Unilever zachował tytuł najskuteczniejszego marketera, uzyskał to miano po raz piąty od 2011 roku. Drugi w rankingu koncern PepsiCo awansował o trzy miejsca w porównaniu z rokiem ub., zaś koncern Nestlé utrzymał trzecią lokatę.
Najefektywniejszą marką została Pepsi, która awansowała o trzy miejsca, zastępując Vodafone – ubiegłorocznego lidera. Drugie miejsce w tym rankingu zajmuje McDonald's, a trzecie – Coca-Cola, która spadła z zajmowanego rok temu miejsca drugiego.
Czołówka najefektywniejszych holdingów reklamowych nie zmieniła się wobec ub.r. WPP Group utrzymuje w tym rankingu pozycję lidera już siódmy rok z rzędu. Kolejne miejsca na podium zajmują Omnicom i Interpublics (IPG).
Dołącz do dyskusji: WPP, McCann, Unilever, Pepsi i Sancho BBDO wśród liderów efektywności reklamowej (Top 100)