PMPG Polskie Media: 4,4 mln zł mniej bez drukowanego „Wprost”, wpływy z „Do Rzeczy” 1,6 mln zł w dół
W pierwszym pełnym kwartale po zamknięciu drukowanej wersji tygodnika „Wprost” PMPG Polskie Media zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 51,1 proc. do 6,49 mln zł i zysku netto z 1,77 do 1,68 mln zł. Zmalały też wpływy ze sprzedaży i reklam w „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”.
W trzecim kwartale br. przychody gotówkowe grupy kapitałowej PMPG Polskie Media zmalały rok do roku z 12,3 do 6,18 mln zł, a wpływy barterowe - z 969 do 306 tys. zł. Firma ma 90 proc. udziałów w spółce AWR „Wprost” wydającej „Wprost” oraz 81 proc. w Orlim Piórze wydającym tygodnik „Do Rzeczy” i miesięczniku „Historia Do Rzeczy”.
W kwietniu zakończono wydawanie drukowanej wersji „Wprost”, miesiąc później tygodnik zadebiutował w odsłonie cyfrowej. W sprawozdaniu PMPG wyliczono, że rezygnacja z drukowanego „Wprost” przełożyła się w zeszłym kwartale na „spadek przychodów z reklamy o 1,3 mln zł, spadek sprzedaży egzemplarzowej o 0,8 mln zł, spadek przychodów z realizacji wydarzeń eventowych o 0,9 mln zł”, a „rozwiązanie umowy dotyczącej sprzedaży e-wydań tygodnika ‘Wprost’ spowodowało spadek przychodu o 1,4 mln zł”.
Mniej z reklam i sprzedaży „Do Rzeczy”
Z kolei przychody z reklam w „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy” zmniejszyły się w zeszłym kwartale o 1 mln zł, a ze sprzedaży „Do Rzeczy” - o 0,6 mln zł.
Według danych ZKDP w sierpniu br. średnie rozpowszechnianie płatne razem „Do Rzeczy” wynosiło 28 434 egz., o 29,61 proc. mniej niż rok wcześniej.
Z drugiej strony wydatki gotówkowe PMPG Polskie Media, m.in. w związku z zamknięciem drukowanego „Wprost”, zmalały o 4,8 mln zł. Koszty prowizji handlowych poszły w dół o 0,7 mln zł, papieru i druku - o 0,9 mln zł, koszty tekstów prasowych - o 0,1 mln zł, koszty usług obcych przy realizacji eventów - o 0,2 mln zł, koszty sprzedaży prasy do restauracji i hoteli - o 0,2 mln zł, e-wydań - o 1,6 mln zł, wynagrodzeń - o 0,5 mln zł, a usług doradczych o - 0,8 mln zł.
Ponadto spółka uzyskała 1,67 mln zł wpływów finansowych, m.in. 0,8 mln zł ze sprzedaży akcji IDH Development, a także z rozwiązania odpisów aktualizacyjnych.
W konsekwencji zysk EBITDA grupy PMPG Polskie Media zmalał z 2,09 mln zł do 709 tys. zł, zysk operacyjny - z 1,77 mln zł do 436 tys. zł, a zysk netto - z 1,77 do 1,68 mln zł.
Z kolei w trzech kwartałach br. przychody sprzedażowe firmy zmalały z 23,74 do 35,99 mln zł, zysk EBITDA - z 1,6 do 1,23 mln zł, a zysk netto wzrósł z 295 tys. zł do 2,32 mln zł.
- Przed zespołem zarządzającym PMPG i naszymi redakcjami stoi jeszcze wiele nowych wyzwań jakie stworzyła pandemia i sytuacja gospodarcza. Średni rozmiar spółki, pozwala jednak na sprawne i dynamiczne podejmowanie decyzji, dzięki czemu organizacja ma szanse wyjść z sytuacji kryzysowej mocniejsza i lepiej przygotowana do nowej rzeczywistości. Cieszę się i doceniam, że wiele osób w firmie to dostrzega i angażuje się z pozytywną energią w procesy zmian - komentuje Michał Maciej Lisiecki, założyciel i główny akcjonariusz PMPG Polskie Media.
Z początkiem października z zarządu do rady nadzorczej PMPG Polskie Media przeszedł Piotr Piaszczyk. Natomiast Andrzej Chmiel, poprzednio członek rady nadzorczej PMPG Polskie Media, został prezesem AWR „Wprost”.
PMPG Polskie Media jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy. W czwartek na koniec sesji przy kursie 2,02 zł kapitalizacja spółki wynosiła 20,97 mln zł. Do Michała Lisieckiego należą walory stanowiące 58,34 proc. kapitału firmy.
Dołącz do dyskusji: PMPG Polskie Media: 4,4 mln zł mniej bez drukowanego „Wprost”, wpływy z „Do Rzeczy” 1,6 mln zł w dół