„Wprost”: nowe kolumny, nowi autorzy i miliony na promocję
AWR Wprost, wydający tygodnik "Wprost", planuje osiągnięcie 46,1 mln zł przychodów w 2013 roku, a po minusowym 2009 roku liczy na 5,54 mln zł zysku brutto w 2010 roku - poinformowała kontrolująca wydawcę spółka Point Group.
Prognozy wydawcy zakładają, że w 2010 roku AWR Wprost, wchodzący w skład notowanej na giełdzie Platformy Mediowej Point Group, ma zanotować 35,6 mln zł przychodów, 5,73 mln zł EBITDY i 5,54 mln zł zysku brutto.
- Spółka przez 10 lat była zbyt mała, dlatego musiała budować relacje z około 200 kluczowymi reklamodawcami, których musieliśmy namawiać do zamieszczania reklam w naszym portfolio. W tym roku roku, nie rezygnując z relacji z dotychczasowymi klientami dzięki tygodnikowi „Wprost” pozyskaliśmy 10 nowych, kluczowych klientów, czyli domy mediowe - podkreśla Michał M. Lisiecki, prezes PMPG.
Jego zdaniem to spowoduje, że Point Group jako partner dla domów mediowych zapewni sobie stabilny stabilne przychody na przyszły rok. W przyszłym roku ma to być odpowiednio: 41,2 mln zł, 2,85 mln zł EBITDA i 2 mln zł zysku brutto. Prognozowany spadek zysku w 2011 r. pomimo wzrostu przychodów spowodowany jest zwiększonymi nakładami na marketing i zmianami w strategii sprzedaży.
- Zakładamy, że przychody w stosunku do tego roku wzrosną o 16 proc., natomiast zyski na poziomie operacyjnym i zysk brutto odzwierciedlał będzie intensywne wydatki kapitałowe przede wszystkim na budowę brandu „Wprost” - wyjaśnił Marek Jakubczyk, wiceprezes PMPG.
Większość tych wydatków dotyczyć będzie realizacji kampanii reklamowych zarówno w outdoorze jak i w telewizji oraz inwestycji w kapitał ludzki. - Przede wszystkim w nasz dział sprzedaży, który zostanie w przyszłym roku całkowicie zrestrukturyzowany, aby mógł podołać wyzwaniom kurczącego się rynku – dodał Jakubczyk.
W przyszłym roku AWR Wprost, chce zwiększyć o 70 proc. przychody z należących do niej witryn internetowych do poziomu 3,1 mln w 2013 r. W kolejnym, 2012 roku, przychody AWR Wprost wyniosą 43,4 mln zł, 3,9 mln zł EBITDY i 3,1 mln zł zysku brutto. I wreszcie w 2013 roku przychody mają sięgnąć 46,1 mln zł, zysk EBITDA 6,25 mln zł, a zysk brutto 5,57 mln zł.
Point Group zakłada, że "Wprost" zwiększy udział w rynku reklamy tygodników opinii z 19 proc. w 2010 r. do 28 proc. w 2013 roku. W kolejnych latach przychody z reklamy będą rosły o 2 proc., a ze sprzedaży egzemplarzowej o 6 proc. rocznie. - Aktualnie wyniki netto może nie są jeszcze te, których byśmy oczekiwani, ale jesteśmy na dobrej drodze by były leprze - tłumaczy Michał Lisiecki.
Spółka Platforma Mediowa Point Grup chce stawiać na jakoś swoich marek oraz kontentu. Jednocześnie, jak podkreśla prezes Lisiecki, będzie to dotyczyć różnych nośników, nie tylko magazynów papierowych. - Widzimy trend prasowy i rozumiemy, że z niej trzeba się transferować na inne pola eksploatacji przychodów reklamowych - wyjaśnia. Przyznaje przy tym, że będzie przybywać kolumn redakcyjnych w tygodniku „Wprost” oraz pojawią się w nim nowi autorzy. Do końca roku trwać będzie w mediach kampania promująca tygodnik. Na dużo większą skalę promocja pisma ma odbywać się w roku przyszłym.
Prezes Point Group twierdzi, że jego spółka jest zainteresowana również partnerstwem międzynarodowym. - Dziś niewątpliwie nasze los poza innowacyjnością możemy budować poprzez relacje z partnerami takimi jak News Corp., z którymi mamy dwie znaczące umowy. Takie relacje buduje się długo i stabilnie. Na takie partnerstwa liczymy także w przyszłym roku - wyjaśniał Lisiecki.
Point Group kupił AWR Wprost pod koniec grudnia 2009 roku.
Dołącz do dyskusji: „Wprost”: nowe kolumny, nowi autorzy i miliony na promocję