SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wprost.pl na czele, wPolityce przed Polityka.pl i Niezalezna (TOP serwisów tygodników opinii)

Wśród serwisów internetowych tygodników opinii zdecydowanie najpopularniejsze jest Wprost.pl. Po kilkadziesiąt mln odsłon notują też DoRzeczy.pl, wPolityce.pl i Niezalezna.pl. Mocno zmalała odwiedzalność Gosc.pl i Nczas.com.

Serwis Wprost.pl (PMPG Polskie Media) we wrześniu br. odwiedziło 4,98 mln użytkowników, czyli 18,01 proc. wszystkich internautów w Polsce. Wykonali na stronie 48,7 mln odsłon (każdy średnio 9,8), a każdy spędził na niej przeciętnie 3 minuty i 41 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Wprost.pl jest zdecydowanie najpopularniejszym serwisem tygodników opinii. Na początku kwietnia br. tygodnik „Wprost” przestał ukazywać się w formie drukowanej, kilka tygodni później ruszył w wersji cyfrowej. Na Wprost.pl autorskie treści są dostępne w ramach płatnej oferty subskrypcyjnej.

Taki model dostępu do treści od ponad pięciu lat obowiązuje na Newsweek.pl (Ringier Axel Springer Polska). We wrześniu br. witryna zanotowała 2,34 mln użytkowników, 7,31 mln odsłon oraz minutę i 46 sekund średniego czasu korzystania.

Na DoRzeczy.pl (PMPG Polskie Media) 2,26 mln internautów wykonało 21,48 mln odsłon, a każdy spędził średnio 9 minut i 49 sekund, a na wPolityce.pl (Fratria) 1,49 mln użytkowników wygenerowało 28,61 mln odsłon (nie otrzymaliśmy statystyk czasu korzystania z tej strony).

wPolityce.pl w czerwcu br. wprowadziło ofertę subskrypcyjną obejmującą autorskie teksty publicystyczne oraz cyfrową prenumeratę „Sieci” i „Sieci Historii”. Właściwą witryną „Sieci” jest Wsieciprawdy.pl, ale stanowi tylko internetową wizytówkę pisma i notuje niewielką odwiedzalność.

Podobnie jest w przypadku „Gazety Polskiej” (Niezależne Wydawnictwo Polskie): GazetaPolska.pl zanotowała jedynie 38,7 tys. użytkowników i 116,9 tys. odsłon, natomiast w blisko związanym z „GP” serwisie Niezalezna.pl 802,4 tys. internautów wykonało 29,45 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie po 44 minuty i 8 sekund. W tej ostatniej statystyce serwis jest zdecydowanym liderem.

Polityka.pl zanotowała 1,26 mln użytkowników, 4,38 mln odsłon oraz 3 minuty i 24 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. W serwisie od prawie dekady obowiązuje oferta subskrypcyjna (obejmująca też cyfrowe wydania „Polityki”), w drugiej połowie lipca br. liczba jej użytkowników osiągnęła 20 tys.

W zestawieniu są też, nieobjęte audytem w badaniu Gemius/PBI, witryny „Gościa Niedzielnego” (348,2 tys. użytkowników i 1,57 mln odsłon), „Najwyższego Czasu” (338,3 tys. użytkowników i 789,4 tys. odsłon) oraz „Niedzieli” (336,3 tys. użytkowników i 1,02 mln odsłon). „Najwyższy Czas” od dłuższego czasu ukazuje się co dwa tygodnie w numerach podwójnych.

Serwisy pozostałych tygodników opinii odwiedziło zbyt mało uczestników badania Gemius/PBI, żeby można było oszacować wyniki odwiedzalności tych stron.

Wprost.pl rok do roku zyskał 1,74 mln użytkowników (to 53,6 proc. w górę), 21,48 mln odsłon (78,9 proc.) i 6 sekund średniego czasu korzystania (2,8 proc.). Zasięg witryny zwiększył się o 6,5 pkt proc. (56,5 proc.).

W przypadku wszystkich stron zmiany procentowe zasięgu są korzystniejsze (wzrost wyższe, a spadki mniejsze) niż zmiany procentowe liczby użytkowników, ponieważ we wrześniu br. łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27,7 mln, a rok wcześniej na 28,2 mln.

Na Newsweek.pl przybyło 208 tys. internautów (9,8 proc.), 0,9 pkt proc. zasięgu (11,9 proc.) i 327,6 tys. odsłon (4,7 proc.), natomiast przeciętny czas korzystania zmalał o 14 sekund (11,7 proc.). DoRzeczy.pl osiągnęło wzrost o 593,1 tys. użytkowników (35,5 proc.), 2,25 pkt proc. zasięgu (38 proc.), 5,94 mln odsłon (38,2 proc.) i 36 sekund średniego czasu korzystania (6,5 proc.).

Natomiast Polityka.pl straciła 269,5 tys. użytkowników (17,6 proc.), 0,87 pkt proc. zasięgu (16 proc.) i 822,2 tys. odsłon (15,8 proc.), zyskując 26 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzających (14,6 proc.).

Jeszcze mocniej zmalały wyniki serwisów „Gościa Niedzielnego” i „Najwyższego Czasu”. W pierwszym ubyło 390,2 tys. odwiedzających (52,8 proc.), 1,36 pkt proc. zasięgu (51,9 proc.), 7,75 mln odsłon (83,2 proc.) i 36 sekund przeciętnego czasu korzystania (14,9 proc.), a w drugim - 2,08 mln użytkowników (86 proc.), 7,37 pkt proc. zasięgu (85,8 proc.), 12 mln odsłon (93,8 proc.) oraz 6 minut i 9 sekund średniego czasu korzystania (89,3 proc.).

wPolityce.pl zyskało 162,4 tys. internautów (12,2 proc.) i 0,67 pkt proc. zasięgu (14,2 proc.), tracąc 2,06 mln odsłon (6,7 proc.). Natomiast Niezalezna.pl zanotowała spadek liczby odwiedzających o 482,1 tys. (37,5 proc.), zasięgu o 1,65 pkt proc. (36,3 proc.), za to liczba odsłon witryny wzrosła o 3,13 mln (11,9 proc.), a przeciętny czas korzystania wydłużył się o 18 minut i 19 sekund (70,9 proc.).

Dołącz do dyskusji: Wprost.pl na czele, wPolityce przed Polityka.pl i Niezalezna (TOP serwisów tygodników opinii)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Greg
WOW!
Szacun dla redakcji Wprost.pl
Umar król niech żyje król (nomen omen) :-)
0 0
odpowiedź