Wszystkie pisma luksusowe ze spadkami sprzedaży w 2015 roku. „Be Active” i „Women’s Health” tuż za podium
W zeszłym roku na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych znalazł się „Twój Styl”. Wszystkie pisma odnotowały spadki sprzedaży, a najbardziej stracił „Shape”.
Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w 2015 roku wyniosła 200 341 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do 2014 roku pismo to zanotowało spadek o 2,71 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga pozycja należała do shoppingowego miesięcznika „Avanti” (Agora). Jego średnia sprzedaż ogółem w zeszłym roku poszła w dół o 2,60 proc. i wyniosła 95 064 egz.
Podium uzupełnia „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska), którego średni wynik sprzedażowy w ub.r. wyniósł 77 758 egz., po stracie o 14,96 proc.
Na czwartym miejscu znalazł się miesięcznik „Be Active. Dietetyka & Fitness” (Edipresse Polska), który trafił na rynek w czerwcu ub.r. Średnia sprzedaż ogółem jego sześciu wydań, które ukazały się w 2015 roku, wyniosła 76 381 egz. Magazyn ten kierowany jest do kobiet w wieku 18-35 lat, zainteresowanych aktywnym stylem życia i zdrowiem, a kieruje nim Ewa Chodakowska (więcej na ten temat).
Oczko niżej uplasował się magazyn „Women’s Health” (Motor-Presse Polska), który od marca ub.r. jest miesięcznikiem, a wcześniej był dwumiesięcznikiem. Średnia sprzedaż ogółem jego dziewięciu wydań ukazujących się w cyklu miesięcznym wyniosła 75 950 egz.
Z kolei najwięcej - 26,13 proc. - stracił miesięcznik „Shape” (Marquard Media Polska), którego średni wynik wyniósł 20 532 egz. W zestawieniu spadł on z miejsca 14 na 17 - ostatnie.
Wirtualnemedia.pl |
rok |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Twój Styl |
289 965 |
202 085 |
200 341 |
295 608 |
207 326 |
205 927 |
Avanti |
167 891 |
95 678 |
95 064 |
175 353 |
97 962 |
97 602 |
Cosmopolitan |
160 000 |
78 597 |
77 758 |
160 000 |
91 432 |
91 432 |
Be Active. Dietetyka & Fitness |
129 277 |
76 381 |
76 381 |
- |
- |
- |
Women’s Health |
145 816 |
75 950 |
75 950 |
- |
- |
- |
Joy |
157 417 |
79 040 |
75 735 |
159 583 |
89 163 |
87 481 |
Zwierciadło |
142 485 |
74 377 |
73 469 |
139 763 |
79 437 |
79 435 |
Pani |
135 805 |
72 214 |
72 018 |
140 215 |
78 689 |
78 509 |
Grazia |
132 125 |
71 846 |
71 618 |
- |
- |
- |
Glamour |
116 078 |
66 645 |
66 545 |
139 508 |
75 139 |
74 161 |
Uroda Życia |
151 074 |
72 340 |
66 258 |
230 535 |
74 338 |
74 338 |
Wysokie Obcasy Extra |
133 333 |
75 302 |
65 872 |
140 413 |
83 332 |
77 381 |
Hot Moda |
119 000 |
51 493 |
51 489 |
128 500 |
58 692 |
58 683 |
Elle |
101 460 |
52 622 |
50 511 |
106 485 |
61 438 |
59 427 |
In Style - Edycja Polska |
96 956 |
47 291 |
47 193 |
107 614 |
57 389 |
51 931 |
Harpers Bazaar |
57 650 |
25 789 |
25 764 |
63 151 |
29 703 |
29 613 |
Shape |
43 733 |
21 532 |
20 532 |
48 250 |
27 884 |
27 794 |
W grudniu 2015 roku liderem również był „Twój Styl”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2014 roku zwiększyła się o 12,92 proc. do 242 059 egz.
Z czwartego na drugie miejsce awansował magazyn „Avanti”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 88 968 egz., po wzroście o 20,44 proc. - największym w zestawieniu. Na podium znalazł się jeszcze „Cosmopolitan” (78 986 egz., do góry o 6,81 proc.).
Największą stratę w tym ujęciu - wynoszącą 41,03 proc. - odnotował magazyn „Uroda Życia” (Edipresse Polska), który wydawany jest od listopada 2014 roku. Jego wynik sprzedażowy w grudniu ub.r. wyniósł 44 877 egz., a tytuł ten spadł z miejsca drugiego na 12.
Wirtualnemedia.pl |
grudzień |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Twój Styl |
289 951 |
243 427 |
242 059 |
289 940 |
215 596 |
214 370 |
Avanti |
165 000 |
89 329 |
88 968 |
165 000 |
74 169 |
73 872 |
Cosmopolitan |
160 000 |
78 986 |
78 986 |
160 000 |
73 947 |
73 947 |
Zwierciadło |
140 000 |
65 280 |
64 110 |
135 000 |
64 407 |
64 407 |
Be Active. Dietetyka & Fitness |
125 000 |
58 516 |
58 516 |
- |
- |
- |
Pani |
134 992 |
57 877 |
57 677 |
139 979 |
64 366 |
64 216 |
Grazia |
119 981 |
54 192 |
53 992 |
- |
- |
- |
Joy |
155 000 |
53 738 |
53 091 |
155 000 |
57 587 |
57 587 |
Women’s Health |
135 000 |
50 561 |
50 561 |
- |
- |
- |
Elle |
105 000 |
51 131 |
48 911 |
100 000 |
54 139 |
52 139 |
Wysokie Obcasy Extra |
130 000 |
56 505 |
47 706 |
130 000 |
68 051 |
63 301 |
Uroda Życia |
118 000 |
62 198 |
44 877 |
230 125 |
76 106 |
76 106 |
Hot Moda |
110 000 |
41 831 |
41 831 |
120 000 |
47 619 |
47 619 |
Shape |
44 500 |
24 015 |
24 015 |
65 000 |
29 746 |
29 746 |
Harpers Bazaar |
50 000 |
18 005 |
18 005 |
58 500 |
21 221 |
21 221 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie pisma luksusowe ze spadkami sprzedaży w 2015 roku. „Be Active” i „Women’s Health” tuż za podium