Wulgaryzm na antenie RMF FM. „Nasi słuchacze rozumieją konwencję tego programu”
W poniedziałek wieczorem na antenie RMF FM jeden z prowadzących audycję „Puls Tygodnia dla Dorosłych” wypowiedział wulgarne słowo, które nie zostało wypikane. - Jesteśmy przekonani, że nasi słuchacze rozumieją konwencję tego programu i czasami nawet ciut mocniejsze słownictwo nie jest dla nich szokujące - komentuje rzecznik prasowy Grupy RMF.
Wulgaryzm pojawił się na antenie RMF FM po godz. 23:30 w audycji „Puls Tygodnia dla Dorosłych”, którą w zeszły poniedziałek prowadzili Przemysław Skowron i Jacek Tomkowicz (trzecim gospodarzem jest Tomasz Olbratowski). Gdy komentowali absurdalne obrazy przygotowane na zlecenie duńskiego muzeum, Tomkowicz zapewnił, że sam mógłby przygotować ciekawsze. - I nikt by się do mnie nie przypieprzył - stwierdził (w poniższym nagraniu ten temat jest w 16. i 17. minucie).
Jeden z czytelników zwrócił uwagę portalowi Wirtualnemedia.pl, że wyraz „przypieprzyć” słownikowo jest uznawany za wulgaryzm. Tymczasem w audycji nie został wyciszony, inaczej niż kilka mocniejszych przekleństw wypowiedzianych przez prowadzących.
Co na to RMF FM? - Audycja ma charakter typowo satyryczno-rozrywkowy. Do tego nadawana jest tuż przed północą, a więc poza czasem chronionym. Prowadzący są od lat świetnie znani słuchaczom z anteny RMF FM jako satyrycy. Czasem w ostrych słowach komentują wydarzenia, ale jednocześnie robią to z typowym dla siebie sarkazmem i dowcipem - wyliczył Krzysztof Głowiński, rzecznik prasowy Grupy RMF, w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl.
- Jesteśmy przekonani, że nasi słuchacze rozumieją konwencję tego programu i czasami nawet ciut mocniejsze słownictwo nie jest dla nich szokujące - podkreślił.
„Puls Tygodnia dla Dorosłych” jest realizowany jako podcast, jego kolejne odcinki są publikowane na kanale youtube’owym, a internauci wspierający finansowo twórców mogą oglądać dodatkowe treści. Na Patronite audycja ma ponad 180 patronów, a suma comiesięcznych wpłat to 4,6 tys.zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Według badania Radio Track od czerwca do sierpnia br. RMF FM miało 29,6 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 31,7 proc. rok wcześniej. Spółka nadająca RMF FM i internetowe Radio RMF24, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 5,8 proc. do 111,83 mln zł, a przy wyższej kwocie zapłaconego podatku dochodowego jej zysk netto zmalał z 17,88 do 14,84 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Wulgaryzm na antenie RMF FM. „Nasi słuchacze rozumieją konwencję tego programu”