Wydatki reklamowe na telewizję w maju wyniosły 2,6 mld zł. TVP2 z większymi wpływami niż TVP1
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w maju br. były o 9 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W zeszłym miesiącu roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,73 mln spotów reklamowych, o 18,16 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2016 roku. Trwały one 16,37 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 14,36 tys. godzin).
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,62 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 8,86 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemddia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 402,87 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 8,15 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 9,07 proc. do 323,24 mln zł.
Podium uzupełnia TVP2 (132,47 mln zł; wzrost o 25,59 proc.), która wyprzedziła TVP1 (109,74 mln zł; spadek o 6,56 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TV4 z wpływami na poziomie 82,19 mln zł i wzrostem o 17,14 proc.
11. miejsce zajął kanał 4fun.tv, który zanotował największy wzrost w top 20 - o 414,07 proc. do 36,37 mln zł.
Z kolei najwięcej w top 20 stracił kanał TVN24 - było to 15,09 proc. do 48,86 mln zł.
Zdecydowanie najwięcej na reklamę w telewizji - 129,75 mln zł - w maju 2017 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 27,07 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (74,81 mln zł; w dół o 7,20 proc.) i Polkomtel (53,80 mln zł; + 36,93 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.
Dołącz do dyskusji: Wydatki reklamowe na telewizję w maju wyniosły 2,6 mld zł. TVP2 z większymi wpływami niż TVP1