PMPG Polskie Media: kwartalne wpływy wzrosły o 19,2 proc., a zysk netto o 1,6 mln zł
W trzecim kwartale br. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, do której należą m.in. tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy”, osiągnęła wzrost przychodów o 19,2 proc. do 13,27 mln zł oraz zysku netto ze 129 tys. zł do 1,77 mln zł.
W minionym kwartale przychody gotówkowe grupy PMPG Polskie Media zwiększyły się rok do roku z 10,51 do 12,3 mln zł, a barterowe - z 613 do 969 tys. zł.
Natomiast w trzech kwartałach br. wpływy firmy zwiększyły się w skali roku o 5,8 proc. - z 34,02 do 35,99 mln zł.
Do grupy PMPG należy przede wszystkim 90 proc. udziałów AWR Wprost wydającej tygodnik „Wprost” i Wprost.pl oraz 81 proc. udziałów Orlego Pióra publikującego tygodnik „Do Rzeczy”, miesięcznik „Historia Do Rzeczy” i Dorzeczy.pl. Według danych ZKDP w pierwszych trzech kwartałach br. średnia sprzedaż ogółem „Do Rzeczy” zmalała w skali roku o 10,26 proc. do 31 418 egz., a „Wprost” - o 17,17 proc. do 14 486 egz. Natomiast we wrześniu br. Wprost.pl zanotował 3,24 mln użytkowników i 27,22 mln odsłon, a Dorzeczy.pl - 1,67 mln użytkowników i 15,55 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).
PMPG nie wyszczególnia w raportach finansowych, jakie wpływy osiąga ze sprzedaży prasy, jakie z reklam prasowych, a jakie z reklam internetowych.
Pod koniec sierpnia firma utworzyła odpisy w wysokości 485,7 tys. zł, jako powód podając „wątpliwość co do możliwości spłaty należności przez dłużników”.
W trzecim kwartale wzrost zysku netto
Koszty własne sprzedaży poniesione przez grupę PMPG Polskie Media w trzech kwartałach br. wzrosły w skali roku z 13,21 do 16,63 mln zł, przy czym w samym trzecim kwartale minimalnie zmalały - z 4,85 do 4,82 mln zł. Natomiast koszty ogólnego zarządu w obu tych okresach poszły w górę, z 5,71 do 6 mln zł w trzech kwartałach i z 1,77 do 2,12 mln zł w zeszłym kwartale.
W konsekwencji wyniki rentowności w ujęciu trzech kwartałów pogorszyły się (zysk operacyjny zmalał z 4,79 mln zł do 669 tys. zł, a zysk netto z 4,66 mln zł do 295 tys. zł), natomiast w samym trzecim kwartale polepszyły (zysk operacyjny wzrósł z 4 tys. zł do 1,77 mln zł, a zysk netto ze 129 tys. zł do 1,77 mln zł).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Od połowy sierpnia PMPG Polskie Media prowadzi przegląd opcji strategicznych, w ramach którego bierze pod uwagę m.in. pozyskania inwestorów oraz sprzedaż i kupno aktywów. W połowie października Michał M. Lisiecki sprzedał 290 tys. akcji spółki stanowiących 2,86 proc. jej kapitału zakładowego. Nadal ma 58,3 proc. jej akcji.
Z końcem kwietnia br. Lisiecki przeszedł z funkcji prezesa do rady nadzorczej PMPG. Nowymi członkami zarządu firmy zostali jej menedżerowie: Ewa Rykaczewska, Piotr Piaszczyk i Robert Pstrokoński. Żadne z nich nie objęło funkcji prezesa.
PMPG Polskie Media jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy. W czwartek na koniec sesji kurs spółki wynosił 1,10 zł, co dawało jej kapitalizację w wysokości 12,35 mln zł.
Dołącz do dyskusji: PMPG Polskie Media: kwartalne wpływy wzrosły o 19,2 proc., a zysk netto o 1,6 mln zł