Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” ze wzrostem wpływów o 14 proc. i mniejszym zyskiem, wyda do 1 mln zł na skup akcji
W trzecim kwartale br. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, do której należą spółki wydające „Wprost”, „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”, osiągnęła wzrost przychodów o 14 proc. do 7,39 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 1,68 mln zł do 692 tys. zł. Zarząd firmy zdecydował o przeznaczeniu maksymalnie 1 mln zł na skup akcji własnych.
Kwartalne przychody gotówkowe grupy PMPG Polskie Media zwiększyły się rok do roku z 6,19 do 6,95 mln zł, a wpływy barterowe - z 306 do 440 tys. zł.
W komunikacie podano, że zmalały wpływy z usług reklamowych, projektów eventowych oraz dystrybucji prasy, „co jest przede wszystkim wynikiem wpływu pandemii koronawirusa”.
Do firmy należy 81 proc. udziałów spółki Orle Pióro wydającej tygodnik „Do Rzeczy” i miesięcznik „Historia Do Rzeczy” oraz 100 proc. udziałów AWR Wprost (w sierpniu br. dokupiła 10 proc.) wydającej tygodnik „Wprost”, od maja ub.r. ukazujący się tylko w wersji cyfrowej.
Według danych PBC we wrześniu br. średnia sprzedaż ogółem „Do Rzeczy” wynosiła 28 912 egz., po wzroście rok do roku o 5,3 proc.
W dół przychody w 2021 roku
W pierwszych trzech kwartałach br. przychody grupy PMPG Polskie Media zmalały z 23,74 do 20,42 mln zł (m.in. w związku z wyższymi wpływami do kwietnia ub.r., gdy „Wprost” ukazywał się jeszcze w wersji papierowej), a zysk netto wzrósł z 2,32 do 5,21 mln zł (m.in. w związku z umorzeniem spłaty 3 mln zł pożyczek uzyskanych od PFR w ramach tzw. tarczy finansowej).
- Wyniki po trzecim kwartale 2021 oceniam pozytywnie. Konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię biznesową, co przynosi dobre rezultaty. Ogólna sytuacja spowodowana pandemią wciąż trwa, ale jako spółka potrafimy w niej sprawnie funkcjonować, dopasowując do realiów codzienne działania - komentuje Katarzyna Gintrowska, od kwietnia br. prezes PMPG Polskie Media.
- Odbywają się wydarzenia, takie jak gala nagrody Strażnik Pamięci tygodnika „Do Rzeczy” czy Orły Wprost. Nasze media doskonale realizują strategię rozwoju cyfrowego, zarówno w zakresie portali internetowych, jak i treści płatnych, co m.in. potwierdzają raporty sprzedaży ZKDP rok do roku za wrzesień 2021, według których tygodnik „Do Rzeczy” jest najbardziej rosnącym tytułem w swojej kategorii - wylicza.
PMPG Polskie Media chce skupić akcje za maks. 1 mln zł
We wtorek zarząd PMPG Polskie Media przyjął program skupu do 2,07 mln swoich akcji. Spółka chce na to przeznaczyć maksymalnie 1 mln zł z kapitału rezerwowego.
Skup rozpocznie się 24 listopada br. i potrwa maksymalnie do 29 czerwca 2026 roku.
To kontynuacja skupu realizowanego przez PMPG od dawna. W trzech kwartałach br. spółka nabyła 13,6 tys. swoich walorów, na koniec września miała ich 799,9 tys. (to 7,69 proc. jej kapitału).
PMPG Polskie Media jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy. We wtorek na koniec sesji kurs firmy wynosił 4,08 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 42,36 mln zł. Większościowym akcjonariuszem jest wiceprzewodniczący jej rady nadzorczej Michał M. Lisiecki, ma walory stanowiące 58,34 proc. kapitału i 58,18 proc. głosów na walnym zgromadzeniu.
Dołącz do dyskusji: Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” ze wzrostem wpływów o 14 proc. i mniejszym zyskiem, wyda do 1 mln zł na skup akcji