Przychody Biedronki w 2019 roku wzrosły o 7,9 proc., do 12,62 mld europejskich
Portugalska firma Jeronimo Martins podała wstępnie, że sieć sklepów Biedronka w Polsce zamknęła 2019 rok przychodami w kwocie 12,62 mld euro. To 7,9 proc. więcej w porównaniu do 2018 roku. Wpływy polskich dyskontów stanowią 67,7 proc. przychodów portugalskiej firmy.
Jeronimo Martins podało wstępne dane sprzedażowe za 2019 rok. Wynika z nich, że sprzedaż w sklepach Biedronki wzrosła w 2019 roku do 12,62 mld euro. W euro wzrost wynosi rok do roku 7,9 proc., a w walucie lokalnej - 8,8 proc. Sprzedaż porównywalna LFL (like for like) zwiększyła się o 5,8 proc.
W czwartym kwartale ub.r. wpływy sprzedażowe sieci Biedronka wyniosły 3,38 mld euro czyli 10,6 proc. więcej w walucie euro i 10,3 proc. w walucie polskiej. Wzrost sprzedaży porównywalnej LFL wyniósł w tym okresie 7,7 proc.
Portugalska spółka poinformowała też, że przychody Biedronki stanowiły w 2019 roku 67,7 proc. ogółu przychodów portugalskiej grupy, które wyniosły w tym okresie 18,64 mld euro (wzrost w skali roku o 7,5 proc.).
3002 Biedronki, 273 drogerie Hebe
Jeronimo Martins podaje, że w ub.r. firma otworzyła w Polsce 128 sklepów pod szyldem Biedronki i na koniec roku sieć miała 3002 placówki.
Z kolei sieć drogerii Hebe zamknęła rok 2019 przychodami w wysokości 259 mln zł – o 24,9 proc. większymi niż rok wcześniej. Wpływy tej marki w IV kwartale ub.r. wzrosły rok do roku o 24, proc., do 79 mln euro.
Należące do JMP drogerie otworzyły w ub.r. 43 nowe placówki, a ich sieć liczy obecnie 273 sklepy.
Jeronimo Martins w wydanym komunikacie zwróciło uwagę, że w 2019 roku było 13 dni handlowych mniej niż rok wcześniej.
O 1/3 więcej na reklamę, rosną też płace
Warto wspomnieć, że na inwestycje Jeronimo Martins przeznaczyła łącznie w ciągu trzech kwartałów br. 405 mln euro, z czego na Biedronkę 55 proc. (221 mln euro). Wydatki inwestycyjne na rozwój sieci w 2019 r. obliczono na 650 mln euro. Wcześniejsze prognozy mówiły o 700-750 mln euro, redukcja wydatków kształtuje się więc na poziomie 50-100 mln euro.
Od początku roku do końca września 2019 r. polska Biedronka zrealizowała 150 kampanii telewizyjnych i wypuściła 140 materiałów promocyjnych. Do najważniejszych akcji z obszaru marketingu i CSR zaliczono "Gang Słodziaków", "Drugie życie ubrań" (realizowana z marką Vanish) i zbiórkę żywności we współpracy z Caritasem.
W okresie od stycznia do listopada 2019 roku Jeronimo Martins Polska wydało łącznie na reklamy Biedronki i Hebe 479,8 mln zł. Było to 31,7 proc. więcej w porównaniu do tego samego okresu 2018 roku.
Od stycznia br. pracownicy tego dyskontera otrzymali podwyżki wynagrodzeń. Ci w sklepach od teraz będą zarabiać miesięcznie o 100-350 zł brutto więcej, a osoby zatrudnione w centrach dystrybucyjnych - o 150-500 zł brutto więcej. Podwyżka dotyczy prawie 57 tys. osób.
Dołącz do dyskusji: Przychody Biedronki w 2019 roku wzrosły o 7,9 proc., do 12,62 mld europejskich