Wysoka widoczność reklam w serwisach VOD
W jednej godzinie programu emitowanego w serwisach VOD średnio 7 minut przypada na reklamy. Widoczność tych spotów wśród internautów w zależności od platformy wynosi od 86 proc. (tvp.pl) do 94 proc. (player.pl).
Przed oraz w trakcie programów emitowanych online w serwisach VOD związanych z największymi nadawcami - ipla, player.pl i tvp.pl - średnio w ciągu jednej godziny wyświetlanych jest około 7 minut reklam - wynika z analizy MEC, przygotowanej na podstawie danych własnych oraz pomiaru gemius AdReal.
Dla porównania, TVP1 i TVP2 w ciągu jednej godziny pokazują 9,6 min. reklam, TVN - 11,5 min., a Polsat - 12 min. (przypomnijmy, że zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji, reklamy i telesprzedaż nie mogą zajmować więcej niż 12 minut w ciągu godziny zegarowej).
Pod względem najwyższej widoczności reklam (wskaźnik viewability) wśród wybranych ogólnopolskich serwisów internetowych platformy VOD zajmują cztery pierwsze miejsca.
Na czele plasuje się player.pl z widocznością wynoszącą 94 proc. Drugą pozycję zajął serwis vod.pl (92 proc.), trzecią - ipla (91 proc.), a czwartą - tvp.pl (86 proc.).
Dopiero na piątej lokacie uplasował się pierwszy serwis nie będący platformą VOD, czyli youtube.pl (84 proc.).
- Nasze wyliczenie dowodzi oczywiście, że serwisy z wysokiej jakości, angażującymi telewizyjnymi treściami dają dziś marketerom dużą szansę na obejrzenie ich spotów, ale do właściwej interpretacji tych danych należy też wziąć pod uwagę możliwość pomijania reklam w niektórych serwisach (jak Youtube) czy formę serwowania: w playerze przed programem lub jako outstream - komentuje Izabela Albrychiewicz, CEO domu mediowego MEC.
Dołącz do dyskusji: Wysoka widoczność reklam w serwisach VOD