SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

X z nową globalną szefową marketingu

Do zespołu platformy X dołączyła była chief marketing officer Hyundaia Angela Zepeda, obejmując stanowsko globalnej szefowej marketingu platformy.  

Angela Zepeda Angela Zepeda

Zadaniem Angeli Zepedy jest rozwijanie marki na skalę globalną i promowanie historii innowacji w kontekście dążenia X do stania się aplikacją „wszystkiego”.

- X jest najbardziej znaczącą platformą na świecie, więc zatrudnienie wyjątkowego lidera, takiego jak Angela, było niezbędne, aby dalej kształtować naszą transformację — napisała na LinkedIn dyrektor generalna X Linda Yaccarino. - Ostatnio pełniąc funkcję CMO/Chief Creative Officer w Hyundai, Angela wnosi niesamowite doświadczenie i wiedzę specjalistyczną, rozumie, jak rozwijać markę na całym świecie i jest dokładnie odpowiednią osobą do kierowania marketingiem X, gdy przyspieszamy naszą innowację.

Przejście do firmy, wcześniej znanej jako Twitter, oznacza zwrot dla Zepedy, która pełniła funkcję CMO Hyundaia przez prawie pięć lat i wcześniej wiele lat spędziła w Innocean USA, agencji kreatywnej tego producenta samochodów. Podczas swojej obecności w Hyundaiu Zepeda zyskała szerokie uznanie. W zeszłym roku “Forbes” wymienił ją wśród najbardziej wpływowych CMO .

Reorganizacja w Hyundaiu
Angela Zepeda opuściła koncern Hyundai pod koniec sierpnia po wewnętrznej reorganizacji, w wyniku której marketing i kreacja zostały rozdzielone. Rola Zepedy została zmieniona z CMO na dyrektorkę kreatywną, co stanowiło węższy zakres obowiązków. Sean Gilpin, początkowo odpowiedzialny za nadzorowanie nowej jednostki awansował na stanowisko CMO Hyundaia w USA w okresie odejścia Zepedy, nadzorując zarówno obowiązki marketingowe, jak i wydajnościowe.  

Zepeda dołącza do X w burzliwym czasie dla tej platformy, która zmaga się z serią kontrowersji pod rządami Elona Muska. Ten przedsiębiorca, który jest również właścicielem Tesli i SpaceX, ma szczególnie burzliwe relacje z reklamodawcami.

Musk rozpoczął kilka ofensyw branżowych, by zaatakować marki, które wstrzymały lub ograniczyły wydatki z powodu problemów z bezpieczeństwem marki lub reklam wyświetlanych obok niesmacznych treści (według “The Wall Street Journal”, Hyundai wstrzymał reklamy na X od wiosny, po tym jak jego kampanie były pełne nienawistnych postów).

Moderowanie treści jest generalnie postrzegane jako mniej ważne za czasów Muska, dla którego wolność jest słowa kluczową częścią jego misji w X, wraz z przekształceniem witryny w aplikację „do wszystkiego”, która ma ostatecznie obejmować bankowość, płatności, zakupy i wiele innych.

Kwestia bezpieczeństwa marki osiągnęła punkt kulminacyjny na początku sierpnia, kiedy X złożył pozew antymonopolowy przeciwko Global Alliance for Responsible Media (GARM), non-profitowemu oddziałowi World Federation of Advertisers (WFA) skupiającemu się na opracowywaniu standardów bezpieczeństwa cyfrowego dla reklamodawców. Członkowie GARM, w tym Unilever i Mars, zostali wymienieni w skardze.

Organizację GARM szybko zamknięto. WFA, organizacja branżowa, planuje walczyć z zarzutami X w sądzie, w tym z twierdzeniami, że GARM wykorzystał przymusową siłę rynkową, aby wymusić bojkoty reklamodawców, które sparaliżowały X.

Dołącz do dyskusji: X z nową globalną szefową marketingu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl