YouTube wyprzedził reklamowo sieć Google’a. Alphabet z 18,4 mln dol. czystego zysku
W zeszłym kwartale YouTube pierwszy raz osiągnął wyższe przychody z reklam niż sieć reklamowa Google’a. Cały koncern Alphabet zwiększył wpływy o 7 proc. do 74,6 mld dolarów i zarobił na czysto 18,37 mld.
Rok do roku kwartalne wpływy reklamowe YouTube’a poszły w górę o 12,5 proc. - z 7,07 do 7,95 mld dolarów. Natomiast przychody sieci reklamowej Google’a zmalały z 7,87 do 7,67 mld.
W efekcie YouTube pierwszy raz zarobił więcej niż sieć reklamowa Google’a. W drugim kwartale br. jego wpływy były jeszcze nieco niższe niż sieci Google’a (7,66 wobec 7,85 mld dolarów), a w pierwszym kwartale różnica była większa (6,69 wobec 7,5 mld).
Kilka razy więcej Google zarabia z reklam w swojej wyszukiwarce. W zeszłym kwartale było to 44,03 mld dolarów, po wzroście rok do roku o 11,3 proc. z 39,54 mld.
Wyższe wzrosty poza reklamą
Mocniej zwiększyły się przychody Alphabetu poza obszarem marketingowym. Wpływy z pozareklamowych usług Google’a poszły w górę z 6,89 do 8,34 mld dolarów, a te z Google Cloud - z 6,87 do 8,41 mld.
Wpływy i zysk Alphabetu w górę, Google Cloud poniżej prognoz
Przychody całego Alphabetu w zeszłym kwartale sięgnęły 76,69 mld dolarów, rosnąc rok do roku o 11 proc. To znacznie wyższa dynamika niż w pierwszym kwartale br. (o 3 proc. do 69,79 mld dolarów) i drugim kwartale (o 7 proc. do 74,6 mld).
Zysk operacyjny koncernu zwiększył się z 17,13 do 21,34 mld dolarów, marża operacyjna - z 25 do 28 proc., a zysk netto - z 13,91 do 19,69 mld dolarów (1,55 dolara na akcję).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wyniki okazały się lepsze od średniej prognoz analityków, która zakładała 75,9 mld dolarów wpływów i 1,46 dolara zysku netto na akcję. Natomiast przychody Google Cloud poniżej oczekiwań wynoszących 8,6 mld dolarów.
Alphabet bez 4 tys. pracowników
Na początku br. Google pożegnał się z 12 tys. pracowników, czyli ok. 6 proc. swojego globalnego zespołu. W efekcie zmalało zatrudnienie w całym koncernie Alphabet: ze 186,8 tys. na koniec września ub.r. do 182,4 tys. rok później.
Po publikacji wyników akcje Alphabetu w handlu posesyjnym taniały o ok. 6 proc. Natomiast od początku stycznia br. do wtorkowej sesji kurs koncernu urósł o 58 proc.
Dołącz do dyskusji: YouTube wyprzedził reklamowo sieć Google’a. Alphabet z 18,4 mln dol. czystego zysku