YouTube testuje nowy format reklam - sprzedażowe tagi
Google eksperymentuje z nowym formatem reklam na YouTube. Ma on pomóc efektywnie sprzedawać produkty niemal z poziomu filmu w serwisie.
Z informacji podanych przez Bloomberga, które potwierdzili już przedstawiciele Google - platforma testuje z wybranymi twórcami na YouTube nowy format reklamowy.
Grupa youtuberów umieszcza przy pokazywanych na filmach produktach tagi. Po kliknięciu w tag, użytkownik może przejść od razu do strony, na której może kupić produkt zobaczony na wideo.
Nowe formaty reklamy na YouTube
Nowa funkcja ma być scalona z ekosystemem usług zakupowych Google. Testy prowadzone są na razie we współpracy z platformą Shopify.
Google ma od każdej transakcji pobierać prowizję - na razie nie wiadomo jak dużą. Wiadomo, że youtuberzy decydujący się na wykorzystanie eksperymentalnego formatu reklamy nie będą musieli oznaczać sprzedażowym tagiem każdego produktu. Właściciel YouTube'a nie podaje na tym etapie, czy funkcja będzie dostępna na całym świecie ani jakie będą kryteria doboru twórców do kooperacji.
W drugim kwartale br. przychód Google z reklam spadł o ponad 8 proc., z 32,49 miliarda dolarów do 29,87 miliarda dolarów. To najsłabszy wynik od ponad dwóch lat i także pierwszy w historii spadek przychodów reklamowych giganta. Pogorszenie wyników nastąpiło z powodu pandemii koronawirusa, przez którą którą reklamodawcy znacząco obniżyli swoje nakłady na marketing.
Dołącz do dyskusji: YouTube testuje nowy format reklam - sprzedażowe tagi