YouTube wprowadza reklamy wideo z cenami i przyciskiem do kupowania
Nowy format spotów reklamowych proponowany przez YouTube zawiera umieszczone na ekranie informacje na temat cen pokazywanych produktów i miejsc ich sprzedaży. Jest też przycisk prowadzący wprost do oferty reklamodawcy.
Nowy rodzaj reklam jest dostępny na platformie TrueView, która pozwala widzom na przewijanie wyświetlanych spotów, a reklamodawcy płacą jedynie za przekaz obejrzany przez odbiorców.
Podczas wyświetlania nowego rodzaju reklam na ekranie pojawiają się dodatkowe informacje pochodzące od producenta lub sprzedawcy zawierające na przykład ceny produktów czy przycisk prowadzący bezpośrednio na stronę lub do sklepu reklamodawcy.
Przed wprowadzeniem nowego rozwiązania było ono testowane przez kilka marek, między innymi przez internetowy sklep meblowy Wayfair. Jego przedstawiciele podkreślili w rozmowie z dziennikiem „The Wall Street Journal”, że nowy format reklamowy wygenerował 3 razy większe przychody ze sprzedaży niż taki sam spot bez dodatkowych informacji o cenach i sprzedaży.
Proponowany przez YouTube format nie jest dla reklamodawców bardziej kosztowny niż tradycyjny TrueView - płacą oni tyle samo co za każdy spot, który został obejrzany przez internautę przez czas dłuższy niż 30 sekund.
Dołącz do dyskusji: YouTube wprowadza reklamy wideo z cenami i przyciskiem do kupowania