Z reklam przy programach z Magdą Gessler TVN zarobił prawie 200 mln złotych. Ile przynoszą stacjom cykle z celebrytami? (TOP10)
Show „Kuchenne rewolucje” Magdy Gessler w ubiegłym roku zarobiło na reklamach 196,7 mln złotych - wynika z analizy domu mediowego MullenLowe MediaHub. W pierwszej trójce znaleźli się także Hubert Urbański z programem „Milionerzy” oraz Katarzyna Dowbor, prowadząca w Polsacie „Nasz nowy dom”.
Dom mediowy MullenLowe MediaHub przeanalizował, które gwiazdy formatów telewizyjnych przynoszą stacjom największe dochody z reklam. W pierwszej dziesiątce znalazły się po cztery programy TVN i Polsatu oraz dwa Telewizji Polskiej.
Ranking otwiera Magda Gessler z formatem „Kuchenne rewolucje”, który w ubiegłym roku zarobił dla TVN 196,7 mln złotych. Drugie miejsce należy do Huberta Urbańskiego, prowadzącego teleturniej „Milionerzy” - zarobił on 127,1 mln złotych. Pierwszą trójkę zamyka Katarzyna Dowbor, gospodyni polsatowskiego reality-show „Nasz nowy dom”, z dochodami reklamowymi na poziomie 109,9 mln zł.
- Dobry wynik liderki rankingu jest m. in. wynikiem „primetime’owej” pory powtórek (soboty, 18.00). Odświeżony przez TVN format „Milionerzy” stał się w minionym roku sporym hitem. Na jego korzyść zadziałała pora emisji oraz częstotliwość - od poniedziałku do czwartku o godzinie 20:55. Dzięki temu ma oglądalność na wysokim poziomie - wśród wszystkich analizowanych przez nas programów ma największą średnią oglądalność spotu - wyjaśnia Michał Bakalarczyk, ekspert ds. telewizji w MullenLowe MediaHub.
Czwarte miejsce zajmuje muzyczne show „Twoja twarz brzmi znajomo”, które przyniosło w ubiegłym roku Polsatowi 91,2 mln zł z reklam. Program firmują Małgorzata Walewska, Katarzyna Skrzynecka, Bartek Kasprzykowski, Paweł Królikowski, Piotr Gąsowski i Maciej Dowbor. Miejsce piąte należy do serialu „Malanowski i Partnerzy” z Bronisławem Cieślakiem, który zarobił dla Polsatu 86,2 mln. zł.
Kolejne miejsca zajmują znane, sprawdzone formaty TVP - „Jaka to melodia?” prowadzona przez Roberta Janowskiego (73,8 mln zł z reklam) oraz „Jeden z dziesięciu”, z Tadeuszem Sznukiem w roli gospodarza (65,1 mln). Kolejne miejsca przypadły dwóm show TVN-u - „Masterchefowi” (56,4 mln zł wypływów z reklam) oraz „Mam talent” (56,3 mln zł). Dziesiątkę zamyka „The Brain. Genialny umysł”, który zarobił dla Polsatu 54,9 mln zł.
Raport MullenLowe MediaHub pokazuje także, że popularne formaty telewizyjne z roku na rok przysparzają stacjom coraz więcej reklamowych pieniędzy. W porównaniu z rokiem 2016, formaty z pierwszej piątki przyniosły stacjom o niemal 18 proc. więcej wpływów z reklam.
O ponad 4,5 mln wzrosła liczba spotów reklamowych, wyemitowanych obok najbardziej dochodowych formatów. Przełożyło się to również na wzrost sumy GRP (ang. Gross Rating Point), czyli wartości, które określają jaki procent grupy celowej (populacji) zetknął się z pojedynczą emisją danej reklamy.
W porównaniu do roku 2016, z rankingu za 2017 wypadł popularny format Polsatu (niegdyś emitowany w TVN), czyli„Taniec z gwiazdami”. W 2016 r. był na piątej pozycji z przychodami ponad 66 mln. zł. W 2017 r. spadł na pozycję 18 z ponad dwukrotnie niższymi przychodami (30,2 mln. zł.).
- Niewątpliwie powodem tego spadku była liczba edycji - w 2016 r. widzowie mogli oglądać dwie: wiosenną i jesienną. W 2017 r. Polsat wyprodukował tylko wydanie wiosenne - twierdzą eksperci MullenLowe MediaHub.
W ubiegłym roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej 16-49 TVN. Łączne wydatki cennikowe (bez rabatów) na reklamę telewizyjną we wspomnianym okresie wyniosły 27,03 mld zł, o 10,51 proc . więcej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Z reklam przy programach z Magdą Gessler TVN zarobił prawie 200 mln złotych. Ile przynoszą stacjom cykle z celebrytami? (TOP10)