Zalando w świątecznej kampanii pociesza „Już niedługo znowu się przytulimy”
Tegoroczna świąteczna kampania platformy e-commerce Zalando opowiada o przytulaniu - wyrazie bliskości, solidarności i więzi. Międzynarodowa akcja została przygotowana we współpracy z agencją kreatywną Anomaly Berlin
Kampania „Już niedługo znowu się przytulimy” ma dodawać otuchy i zachęcać do optymistycznego spojrzenia w przyszłość.
Na potrzeby kampanii Zalando przygotowano serię portretów, wykonanych przez fotografkę Sarah Blais. Przyjaciółki, bracia i najlepsi kumple, kochające się siostry, partnerzy, zakochani, rodziny - uchwycone na zdjęciach historie opowiadają o bliskości i silnej więzi między dwojgiem ludzi.
Uzupełnieniem fotografii jest spot reklamowy „100 Years of Hugs” przez Vincenta Haycocka. Twórcą wykorzystanego w nim utworu „Godspeed” jest piosenkarz i autor tekstów piosenek Frank Ocean.
Spot to zlepek krótkich filmów powstałych w Nigerii, Wietnamie, Włoszech, Meksyku, Szwecji i w Niemczech, stworzonych przez 4 różnych reżyserów i połączonych w jedną całość przez Vincenta Haycocka. Każdy film przedstawia inną historię przytulania.
- Główna idea, która towarzyszy naszej świątecznej kampanii - więzi międzyludzkie - nawiązuje do naszego zaangażowania w relacje z klientami. Jeden z najważniejszych punktów strategii Zalando zakłada dialog i nawiązywanie z nimi kontaktu, między innymi poprzez opowiadanie historii, z którymi mogą się identyfikować - mówi Barbara Daliri, senior vice president sales & marketing w Zalando. - Nawiązanie do niepewności i okoliczności, z którymi w ostatnim czasie wszyscy się mierzymy, miało dla nas duże znaczenie. Jednocześnie zależy nam na podzieleniu się optymizmem i dodaniu innym otuchy oraz nadziei, że już niedługo znowu zobaczymy się z bliskimi, których nam brakuje - dodaje Daliri.
Murale w świątecznej kampanii Zalando
Na potrzeby trwającej od początku listopada kampanii przygotowano także dwa murale - w dwóch miejscach w Warszawie oraz w Katowicach i w Krakowie. Wielkoformatowe obrazy postaci, które obejmują swoją drugą brakującą i niewidoczną połówkę, podpisane pytaniem „Czy jeszcze kiedyś się przytulimy?”, przyciągały uwagę i wzbudzały zainteresowanie przechodniów przez cały tydzień.
8 listopada, wraz z rozpoczęciem drugiego etapu kampanii, na obrazach pojawiły się brakujące wcześniej sylwetki postaci oraz dodająca otuchy i nadziei odpowiedź na zadane pytanie.
Pozytywna wiadomość, a zarazem hasło świątecznej kampanii - „Już niedługo znowu się przytulimy.” - obecne jest na wszystkich materiałach reklamowych: na muralach, billboardach reklamowych, kanałach własnych Zalando, w mediach społecznościowych, a także w spocie reklamowym wyświetlanym w telewizji.
Kampania reklamowa powstała we współpracy z agencją kreatywną Anomaly Berlin i jest emitowana na 17 rynkach europejskich.
Dołącz do dyskusji: Zalando w świątecznej kampanii pociesza „Już niedługo znowu się przytulimy”