SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zalando wchodzi na niemiecką giełdę, żeby pozyskać 630 mln euro

Internetowy sklep Zalando chce zebrać z emisji akcji ponad 630 mln euro. To będzie największy debiut na niemieckiej giełdzie od czasu wejścia na parkiet Deutsche Telekom.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Według zapowiedzi Zalando sprzedaż akcji tego niemieckiego sklepu internetowego ma się rozpocząć na początku października br. Na giełdowym debiucie firma chce zdobyć 633 mln euro, które zamierza przeznaczyć na nowe inwestycje. Chodzi o sprzedaż nowych kategorii produktów dla kobiet (odzież sportowa, stroje kąpielowe, bielizna), a także o przejęcia innych podmiotów, głównie z branży nowych technologii. Zalando planuje bowiem dalszy rozwój swojego e-sklepu, m.in. wzbogacanie go o nowe rozwiązania.

Analitycy przewidują, że jedna akcja będzie kosztowała od 18 do 22,5 euro. Jeżeli plany Zalando się powiodą i sklep zbierze całą zakładaną pulę, będzie to największy debiut na niemieckiej giełdzie od czasu pierwszej emisji akcji Deutsche Telekom w 2000 roku. Giełdowy debiut sklepu obsługują banki Morgan Stanley, Goldman Sachs Group oraz Credit Suisse Group AG.

Zalando to niemiecki internetowy sklep wysyłkowy założony w 2008 roku. Jego oferta skupia się głównie na obuwiu i odzieży, ale dostępne są też inne produkty jak dekoracje i akcesoria domowe oraz meble. Obecnie Zalando prowadzi swoje lokalne serwisy także w Austrii, Francji, Włoszech, Holandii, Szwajcarii, Danii, Finlandii i Norwegii, a od 2012 roku także w Polsce. Obecnie wartość firmy ocenia się na około 6 mld euro.

W Polsce Zalando w czerwcu br. odwiedziło 1,71 mln użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Dołącz do dyskusji: Zalando wchodzi na niemiecką giełdę, żeby pozyskać 630 mln euro

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl