Zawalcz o statuetkę YouTube Works. Sprawdź jak zgłosić swoją kampanię do trzeciej edycji konkursu
Do 15 września trwają zgłoszenia do YouTube Works Awards 2023. Konkurs wyłoni najbardziej kreatywne i efektywne kampanie na YouTube w Polsce. Sprawdźcie, jak zgłosić swoją kampanię i zawalczyć o statuetkę.
To już trzecia polska edycja konkursu YouTube Works, organizowanego przez Google w partnerstwie z Kantarem. W poprzedniej edycji triumfowały m.in. “Gang Swojaków Biedronki” Jeronimo Martins Polska S.A., “Robin Hood i Szmaragdowy Król” Storytel czy “Poszukiwacze zaginionych płatków” Grupy Maspex Sp. z o.o. Grand Prix natomiast powędrowało do kampanii “Jestem kobietą” marki YES, która zwyciężyła także w dwóch innych kategoriach.
– Cieszymy się, że YouTube Works na stałe wpisał się w kalendarz konkursów marketingowych, a my możemy kolejny raz dać szansę jurorom na ocenę i wyróżnienie wyjątkowych kampanii. Poprzednie edycje pokazały, że mamy w Polsce wielu twórców i wiele twórczyń, których nieszablonowe pomysły potrafią przełożyć się na skuteczność kampanii i którzy “umieją w wideo” – mówi Olga Kudryk, Marketing Manager, Google. – Zależy nam na projektach, które wykorzystują potencjał reklamowy YouTube oraz kampaniach, które już są szeroko dyskutowane i rozpoznawalne lub dopiero może usłyszeć o nich świat. Przyznając statuetki YouTube Works, chcemy docenić czasochłonną i często trudną pracę wszystkich marketerów i marketerek, bohaterów dnia codziennego. Każdy, kto tworzy kampanie, zasługuje na nagrodę.
Jury złożone z 28 specjalistów i specjalistek z branży marketingowej, reklamowej, a także niezależnych twórców i twórczyń (pełny skład jury na stronie) wybierze i wyróżni kampanie w sześciu kategoriach:
• “Unskippable” Creative
Kampanie wyróżniające się wyjątkową, wciągającą historią przedstawioną w równie nietuzinkowy sposób, jednocześnie zrealizowane w ramach jednej innowacyjnej strategii, np. przy użyciu sekwencjonowanych reklam na YouTube.
• Ingenious Insight
W tej kategorii szczególnie liczą się odkrywczość, prawdziwość i świeżość zawartych w strategii insightów, ich integracja z marką oraz dopasowanie do grupy docelowej i wykorzystanie narzędzi YouTube.
• Action Driver
Działania marketingowe, które bezpośrednio przełożyły się na aktywność odbiorców - ruch na stronie, zebrane leady, działania użytkowników, sprzedaż itp. O zwycięstwie w tej kategorii decydują wskaźniki i dane potwierdzające efektywność kampanii oraz ich relację do budżetu.
• Force for Good
Kategoria idealna dla kampanii CSR, organizowanych przez znane marki, jak i działań organizacji pozarządowych lub lokalnych inicjatyw. Ważne, żeby przy pomocy YouTube realizowały szczytny cel, ponieważ misja jest zawsze ważniejsza niż budżet i wielkie efekty można osiągać niewielkimi środkami.
• The Underdog
Specjalna kategoria dedykowana małym i średnim przedsiębiorcom: swoje projekty w jej ramach mogą zgłosić firmy zatrudniające do 100 pracowników, lokalne brandy, a także osoby używające platformy YouTube do budowania swojej marki osobistej.
• Full Funnel Marketing on YouTube
W tej kategorii zostaną wzięte pod uwagę kampanie, w których YouTube został wykorzystany na co najmniej dwóch etapach lejka zakupowego (świadomość, rozważanie i działanie) w dowolnej konfiguracji. Poszukiwane są kampanie z efektami, które są wynikiem błyskotliwie rozbudowanych media planów.
Dodatkowo każda ze zgłoszonych kampanii ma szansę zawalczyć o Grand Prix konkursu.
Jak zgłosić kampanię?
Do konkursu swoją kampanię może zgłosić każdy marketer i marketerka: zarówno marki, działy marketingu, agencje reklamowe, domy mediowe, jak i niezależni twórcy, fundacje, a także małe i średnie przedsiębiorstwa. W tym roku oceniane będą kampanie wyświetlane w okresie od lipca 2022 do lipca 2023.
Wystarczy do 15 września br. wypełnić formularz na stronie https://yt.be/workspl
Zgłoszenia do konkursu są bezpłatne.
– To już trzecia polska edycja konkursu, nad której prawidłowym przebiegiem i merytoryką mamy przyjemność czuwać wraz z zespołem. Mamy nadzieję, że nowe kategorie, które proponujemy w tym roku, pozwolą zgłaszającym jeszcze mocniej podkreślić wyjątkowy i przemyślany kształt ich działań. Podobnie jak w poprzednich latach sędziowie ocenią kampanie, biorąc pod uwagę aspekty zarówno kreatywne, jak i biznesowe w zgłoszonych kampaniach. Zwycięzcy zostaną wyłonieni podczas zamkniętych obrad, a szansę na wygraną ma każdy podmiot umiejętnie wykorzystujący potencjał YouTube – niezależnie od tego, jakim budżetem i zasobami dysponuje – dodaje Małgorzata Ambrożewicz, Senior Digital Executive, Kantar.
YouTube Works Awards, organizowane przez Google w globalnym partnerstwie z firmą Kantar, odbyły się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 roku. Dziś konkurs odbywa się w ponad 20 krajach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii, Japonii. Od 2021 roku do grona zwycięzców dołączają także najlepsze kreacje z Polski.