Srebrny bilet dla TVP za frekwencję na kinowych pokazach „Zenka”
Telewizja Polska dostałą nagrodę Srebrnego biletu – nagrodę Stowarzyszenia „Kina polskie” za wysoką frekwencję w kinach na filmie „Zenek”. Film, którego publiczny nadawca był koproducentem, wszedł na ekrany w lutym 2020 roku. Obejrzało go w kinach ponad pół miliona widzów.
Wyróżnienie w imieniu TVP odebrała Monika Karasek, dyrektor biura sprzedaży i współpracy Telewizji Polskie, w trakcie 49. Forum „Wokół Kina”, które odbyło się w Gdyni.
Fabuła „Zenka” opowiada o fenomenie wykonawcy disco-polo, Zenona Martyniuka. Oparta jest na historii młodego, zdolnego chłopaka z podlaskiej wsi, który mimo różnych przeciwności realizuje swoje wielkie marzenie, by śpiewać i bawić tłumy. Dzięki uporowi, ciężkiej pracy i wielu wyrzeczeniom osiąga sukces, a jego utwory grane są przy rozmaitych okazjach w całej Polsce. W rolach Zenka Martyniuka wystąpili Krzysztof Czeczot i Jakub Zając. W pozostałych rolach na ekranie pojawiają się m.in. Klara Bielawka, Karol Dziuba, Magdalena Berus, Jan Frycz. W niektórych fragmentach filmu widzowie mogli zobaczyć samego Zenka Martyniuka, Limahla i zespół Bad Boys Blue. Koproducentem i dystrybutorem filmu jest Telewizja Polska.
„Zenek” zadebiutował w kinach 14 lutego 2020 roku. Z danych dystrybutorów wynika, że na 340 ekranach obejrzało go łącznie 507 719 widzów, lokując produkcję na ósmym miejscu wszystkich pozycji Box-office za 2020 rok.
W Nowy Rok 2021 roku produkcja trafiła premierowo na ekrany telewizorów. Obejrzało ją wówczas średnio 2,82 mln widzów. (dane Nielsen Audience Measurement). Z danych MOR wynika, że widzów było 3,4 mln.
Forum Wokół Kina to wydarzenie organizowane przez Pomorską Fundację Filmową w Gdyni i Gdyńskie Centrum Filmowe, we współpracy ze Stowarzyszeniem „Kina Polskie”. Forum skupia środowisko związane z dystrybucją i rozpowszechnianiem filmów – producentów, właścicieli i operatorów kin, producentów sprzętów filmowego i usługodawców związanych
z branżą kinową i dystrybutorów.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2020 roku wyniósł 9,66 proc.
Dołącz do dyskusji: Srebrny bilet dla TVP za frekwencję na kinowych pokazach „Zenka”