ZFPR: zmienione wymogi dla nowych i obecnych agencji członkowskich
Związek Firm Public Relations dokonał zmian w swoim statucie, w obszarze minimalnych wymagań dla agencji członkowskich. Dotyczą one m.in. wysokości przychodów ze sprzedaży, standardów zatrudniania pracowników czy obsługi klientów.
Zmiany przegłosowano 28 września w Krakowie, podczas nadzwyczajnego walnego zgromadzenia członków Związku Firm Public Relations.
- Od wielu lat obserwujemy postępujący spadek jakości usług świadczonych przez dziesiątki niezrzeszonych w naszym związku firm PR, który doprowadził do drastycznego obniżenia wynagrodzeń za niektóre usługi sięgający obecnie granic opłacalności. Uznaliśmy, że dla wyraźnego odróżnienia podmiotów profesjonalnych, niezbędnym jest określenie pewnych granicznych wymagań, których spełnienie będzie dla klientów naszej branży obietnicą świadczenia usług na oczekiwanym poziomie - mówi Grzegorz Szczepański, prezes ZFPR i CEO Hill+Knowlton Strategies.
Nowe wymogi agencji w ZFPR
Na podstawie przyjętych zmian, członkiem ZFPR może zostać agencja, która uzyskała w roku poprzedzającym przychód ze sprzedaży usług w wysokości co najmniej miliona złotych lub zysk na sprzedaży brutto (fee) co najmniej pół miliona złotych oraz nie zalega z opłacaniem podatku dochodowego CIT oraz składek na ubezpieczenie społeczne. Ponadto związek narzuca wymóg wywiązywania się agencji z ustawy o rachunkowości (w zakresie obowiązków sprawozdawczych do KRS), a także posiadanie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za świadczone usługi.
Pozostałe wymogi dodane do statutu to posiadanie przez agencje:
- wdrożonego systemu rejestracji czasu pracy konsultantów poświęconego na obsługę poszczególnych klientów firmy (tzw. time sheet)
- ustanowionych stawek godzinowych, określających wartość pracy konsultantów oraz zdefiniowanych opisów stanowisk pracy
- wdrożonych procedur opisujących standard obsługi klientów (tzw. client service)
- co najmniej połowy pracowników zatrudnionych na podstawie stabilnych umów o zatrudnieniu (umowa o pracę i/lub umowa z podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą).
Dodatkowymi obowiązkami agencji członkowskiej ZFPR są:
- przeprowadzanie przynajmniej raz w roku badania satysfakcji klientów (według własnego systemu lub na podstawie wzoru rekomendowanego przez ZFPR)
- przeprowadzania przynajmniej raz w roku okresowej oceny wszystkich pracowników członka ZFPR
ZFPR znakiem jakości
- Liczymy na to, że wprowadzone zasady pozwolą z czasem zbudować postrzeganie ZFPR jako swoistego znaku jakości, gwarancji rzetelnej obsługi agencyjnej, produktu dobrej jakości i współpracy zgodnej z obowiązującymi normami etycznymi - ocenia Grzegorz Szczepański.
Wprowadzone zmiany będą obowiązywać od początku roku 2019, po rejestracji przez KRS. Agencje aplikujące oraz obecni członkowie ZFPR będą poddawani okresowym audytom sprawdzającym spełnienie wymienionych kryteriów.
Dołącz do dyskusji: ZFPR: zmienione wymogi dla nowych i obecnych agencji członkowskich