ZOG: niestandardowa reklama urosła w Polsce o 8 proc.
Z sondażu przeprowadzonego przez polski oddział Zenith Optimedia Group wśród swoich klientów i mediów wynika, że wydatki na niestandardowe działania reklamowe zwiększyły się rok do roku o 8 proc. Ogółem stanowią 20-30 proc. budżetów marketingowych.
Klienci polskiego oddziału Zenith Optimedia Group w ubiegłym roku na niestandardowe działania reklamowe przeznaczyli średnio 19 proc. całościowych budżetów reklamowych. Natomiast według szacunków przedstawicieli mediów niestandardowa komunikacja stanowi średnio 29 proc. całości ich przychodów z reklam.
Wśród klientów Zenith Optimedia Group niestandardowe rozwiązania reklamowe są najczęściej prowadzone w prasie, mediach interaktywnych oraz telewizji, a najrzadziej – w kanałach mobilnych. Nietypowe kampanie prasowe i interaktywne – przede wszystkim branded content w prasie oraz działania społecznościowe i user generated content w internecie – są też uważane za najatrakcyjniejsze.
Natomiast ze strony właścicieli mediów największy udział przychodów z niestandardów występuje w internecie i kinach (średnio po 40 proc.). W pozostałych mediach nietypowe formy reklamowe zapewniają stosunkowo mniej ogólnych wpływów reklamowych: w prasie średnio 17 proc., a w telewizji i radiu – tylko 8-10 proc.
Klienci Zenith Optimedia oceniają, że w 2009 roku budżety na niestandardowe działania reklamowe wzrosły w porównaniu do poprzedniego roku o 8 proc. Zdaniem tych firm w bieżącym roku branża osiągnie podobną wartość, jak w ubiegłym. Tymczasem przedstawiciele mediów szacują, że nakłady na niestandardowe działania reklamowe zwiększą się w tym roku o 2 proc.
Polski oddział Zenith Optimedia Group sondaż na temat niestandardowych działań reklamowych przeprowadził wśród swoich klientów i mediów, prosząc o wypowiedzi osoby, które na co dzień decydują o wydatkach i/lub działaniach reklamowych.
Dołącz do dyskusji: ZOG: niestandardowa reklama urosła w Polsce o 8 proc.