SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zwolnienia w Wydawnictwie Bauer. Duże cięcia w pismach młodzieżowych

Wydawnictwo Bauer zwolniło kilkunastu etatowych pracowników - redaktorów i grafików - ustalił nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. Największe cięcia objęły tytuły młodzieżowe. Wydawca zapowiada jednak, że pracuje nad nowym magazynem dla młodzieży.

fot. bauerfot. bauer

Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, Bauer podjął decyzję o zwolnieniu 10 osób (grafików i redaktorów) w redakcji pism młodzieżowych, odpowiedzialnej za magazyny „Bravo”, „Bravo Girl”, „Bravo Sport”, „Fun Club” i „Twist”. Jedna redakcja dla wszystkich tytułów powstała po poprzedniej restrukturyzacji segmentu pism młodzieżowych, która miała miejsce w czerwcu ub.r. (więcej na ten temat).

- W związku z sytuacją segmentu młodzieżowego, jak i oczekiwaniami grupy docelowej musieliśmy zmienić proporcje między kontentem polskim a międzynarodowym w naszych magazynach na korzyść tego ostatniego. Dlatego tez częściej niż dotychczas korzystać będziemy z naszych międzynarodowych zasobów, czyli pism wydawanych w USA, Hiszpanii czy w Niemczech. To z kolei powoduje konieczność przebudowania zespołów redakcyjnych i zmniejszenia etatów - wyjaśnia powody cięć Maciej Brzozowski, dyrektor PR w Wydawnictwie Bauer.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Magazyny młodzieżowe od lat notują spadki sprzedaży, bo młodzi czytelnicy korzystają obecnie przede wszystkim z internetu, a tradycyjna prasa jest im coraz bardziej obca. Jak ostatnio informowaliśmy, w listopadzie ub.r. sprzedaż ogółem dwutygodnika „Bravo” wyniosła 74 863 egz. po spadku o 37,17 proc. Jeszcze więcej (46,23 proc.) stracił „Twist”, który sprzedaje się już tylko 31 494 egz. Natomiast sprzedaż ogółem „Bravo Girl” zmalała o 44,66 proc. do 36 142 egz.  (dane ZKDP, dowiedz się więcej).

- Nie mamy planów zamknięcia pism młodzieżowych - zapewnia Wirtualnemedia.pl Maciej Brzozowski - Pracujemy nad ich jeszcze większym uatrakcyjnieniem i taką przebudową oferty, która pozwoli zaspokoić dynamicznie zmieniające się gusty i oczekiwania młodzieży - dodaje.

W zeszłym roku spółka wydała cztery kwartalniki specjalne z naklejkami czy plakatami „Bravo Posters”, „Bravo Stickers”, „Bravo Stars” oraz „Bravo Sport Stars”, które nadal mają się ukazywać.  - Biorąc pod uwagę zmianę konsumpcji tych mediów przez grupę docelową dywersyfikujemy segment, a nie ograniczamy. Pracujemy obecnie też nad projektem innowacyjnego miesięcznika z tego segmentu - dodaje Brzozowski. Szczegółów nie zdradza.

Brzozowski informuje, że wszystkim osobom z segmentu młodzieżowego, które straciły etaty, zaoferowano możliwość dalszej współpracy z firmą.

Wydawnictwo Bauer rozstało się też z grafikiem ze "Świata Seriali" i o kilka osób zmniejszyło zatrudnienie etatowe w redakcji miesięcznika „Pani”.

- Tu powodem redukcji etatów jest dostosowanie struktury redakcji do nowej, wprowadzonej jesienią 2014 roku struktury magazynu. Zresztą po tych redukcjach nasze tytuły luksusowe mają największe zatrudnienie w segmencie - podkreśla dyrektor PR w Bauerze.

>>> Wyniki sprzedaży magazynów w Polsce

Dołącz do dyskusji: Zwolnienia w Wydawnictwie Bauer. Duże cięcia w pismach młodzieżowych

48 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sindbad
Zwolnienia w PANI bo zupa była za słona czy zabrakło płatków róż?
odpowiedź
User
Neo
Współczesna młodzież kupuje Bravo itp. gazetki dla młodzieży z portfolio Bauera? W dobie Internetu? Nic tylko pogratulować, że to jeszcze się opłaca wydawać.
odpowiedź
User
Piotr Maślak
szczerze powieziawszy to dziwie się, że takie pisemka jak Bravo jest nadal wydawane. Mam 40 lat i w czasach, gdy ja byłem nastolatkiem to już wychodziło. No ale za moich czasów nie było internetu, smartfonów itd. Trudno jest mi sobie wyobrazić dzisiejszego czytelnika takich pisemek młodzeżowych.
odpowiedź