SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zwrotami towaru w IKEA zarządzać będzie sztuczna inteligencja

Szwedzka sieć sklepów IKEA zainwestowała w mniejszościowy pakiet akcji w amerykańskim start-upie Optoro, który pracuje nad oprogramowaniem mającym zwiększyć wydajność zwrotów.

Klienci sklepów IKEA mogą bez podawania przyczyny zwracać nietrafione zakupy. Firma zachęca ich w ten sposób do większej swobody zakupowej. To z kolei wiąże się ze znacznymi kosztami logistycznymi, natomiast w kanale e-commerce przyjmowanie zwrotów jest obligatoryjne.

Jak podaje amerykańska National Retail Federation, liczba zwrotów w kanale e-commerce szybko rośnie, a wraz z tym zwiększają się koszty obsługi zwrotów. Z jej szacunków wynika, że w USA wartość zwracanych towarów przekracza 400 mld dolarów rocznie.

Optoro ma platformę analityczną pozwalającą znacząco zracjonalizować gospodarowanie zwróconymi produktami i zmniejszyć dzięki temu koszty logistyczne oraz ubytki. Dzięki zaawansowanym algorytmom analitycznym i technologii uczenia się maszyn można lepiej zarządzać gospodarką magazynową, zmniejszając finansowe i operacyjne koszty związane ze zwrotami towarów.

W wydanym komunikacie prasowym poinformowano, że IKEA i Optoro wdrożą wspólnie tę technologię w 10 centrach dystrybucyjnych i 50 marketach sieci w USA. Zebrane na tym rynku doświadczenia z wprowadzenia tego rozwiązania mają w przyszłości pozwolić na rozszerzenie zakresu współpracy na pozostałe rynki.

- Naszą misją jest wdrożenie w firmie do 2030 roku modelu gospodarki o obiegu zamkniętym. Potrzebujemy takich partnerów jak Optoro, by osiągnąć zakładane cele. Dzięki tym rozwiązaniom będziemy mogli znacznie ograniczyć straty powstające w różnych obszarach odwróconego łańcucha dostaw – od zmniejszenia emisji CO2 w transporcie i magazynowaniu, aż po sprawniejszą odsprzedaż zwracanych przedmiotów - mówi cytowany w komunikacie Javier Quiñones, szef ds. zrównoważonego rozwoju w firmie Ikea Retail U.S.

Firmy nie ujawniły wartości transakcji.

Dołącz do dyskusji: Zwrotami towaru w IKEA zarządzać będzie sztuczna inteligencja

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl