- Przedsięwzięcia ukierunkowane na promowanie krajowych producentów wytwarzających żywność wysokiej jakości oraz kształtowanie pozytywnego wizerunku polskich artykułów rolno-spożywczych zasługują na uznanie i poparcie, ponieważ przyczyniają się do skutecznego zainteresowania konsumentów bogatą ofertą w tym zakresie, wzrostu konsumpcji oraz wzmacniania pozycji rynkowej rodzimych firm sektora rolno-spożywczego - napisał Jan Krzysztof Ardanowski, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, w liście skierowanym do organizatorów programu „Doceń polskie”. Wszystkie dotychczasowe audyty artykułów spożywczych odbyły się pod honorowym patronatem szefa resortu rolnictwa, podobnie będzie z certyfikacjami zaplanowanymi na 2020 rok.
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi sprawuje honorowy patronat nad atestacjami żywności od samego początku realizowania programu, czyli od roku 2011. Do twórców przedsięwzięcia dotarł niedawno list z oficjalnym potwierdzeniem, że zaplanowane na 2020 rok certyfikacje także odbędą się pod patronatem honorowym szefa resortu rolnictwa. - Bardzo nas to cieszy i jesteśmy wdzięczni, że przyszłoroczne certyfikacje odbędą się tradycyjnie pod patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi! Nasza radość jest tym większa, że takim wsparciem mogą poszczycić się nieliczne inicjatywy – komentuje Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.
XXXIV certyfikacja za nami, kolejna odbędzie się w lutym 2020
Ostatnia z przeprowadzonych do tej pory certyfikacji żywności odbyła się 30 października w Sosnowcu. To były czwarte w tym roku (a w całej historii przedsięwzięcia – trzydzieste czwarte) obrady Loży Ekspertów, czyli grona specjalistów decydującego o przyznaniu znaków jakości „Doceń polskie”. Spotkania Loży Ekspertów, podczas których oceniana jest żywność biorąca udział w programie odbywają się co kwartał.
- Audyty żywności to bardzo ważne wydarzenia w kalendarzu programu „Doceń polskie”, ale nasze działania nie sprowadzają się tylko do ich organizacji, wręcz przeciwnie! Podczas atestacji Loża Ekspertów podejmuje decyzję o przyznaniu certyfikatów wyróżniającym się produktom spożywczym, otwierając w ten sposób drogę ich wytwórcom do korzystania z pakietu różnorodnych narzędzi wspierających ich działania. Nagrodzonych producentów wspieramy przez cały okres, na jaki przyznawane są znaki jakości, czyli 2 lata. Po tym czasie wytwórca może poddać produkt recertyfikacji, a w przypadku pozytywnego werdyktu jury - korzystać z potencjału godła „Doceń polskie” przez kolejne 2 lata – podkreśla Karolina Szlapańska, organizatorka programu „Doceń polskie”.
Korzyści dla producentów nagrodzonej żywności
- Laureaci programu „Doceń polskie” mogą posługiwać się znakiem promocyjnym na wszystkich polach eksploatacji, podkreślając wysoką jakość produktu i jego rodzime pochodzenie, tak istotne dla konsumentów. Warto w tym miejscu dodać, że nazwa programu jest chroniona (jako znak towarowy) i zastrzeżona w Urzędzie Patentowym RP. Poza tym, firmy mogą dowolnie dysponować certyfikatem programu (wytwórcy często eksponują go w sklepach, czy stoiskach targowych), a także promować swoje wyroby za pośrednictwem bloga, bezpłatnego kwartalnika „Doceń Dobre Wiadomości”, kulinarnego E-BOOKA czy też poprzez informacje prasowe przekazywane mediom - wylicza Marek Bielski.
Pakiet ten zawiera jeszcze profesjonalne zdjęcia nagrodzonych specjałów a także konsultacje ze specjalistą Centrum Znakowania Żywności w zakresie zgodności informacji zawartych na etykietach artykułu spożywczego z aktualnymi wymogami prawnymi. Co ważne, laureaci korzystają z tych możliwości bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Magdalena Matusik
magdalena.matusik@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 690 449 064
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70