Nadchodząca ocena artykułów spożywczych organizowana przez twórców programu „Doceń polskie” będzie szczególna. Dnia 24 października br. Loża Ekspertów będzie obradowała po raz trzydziesty. Jubileuszowy charakter wydarzenia nie zmienia jednak zasad programu i regulaminu przyznawania znaku jakości „Doceń polskie”. Udział wyrobów w atestacji potwierdzili producenci z całego kraju. Przedstawiciele trzech z nich dzielą się spostrzeżeniami dotyczącymi atestacji i godła promocyjnego.
Pierwsza certyfikacja organizowana w ramach Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” miała miejsce w kwietniu 2011 roku. Najbliższa - czwarta w tym roku, a jednocześnie trzydziesta w historii programu - odbędzie się 24 października br. w Sosnowcu.
Zasady programu promocyjnego
Dotychczas godłem wyróżniono szeroką gamę produktów spożywczych, w tym m.in. nabiał, pieczywo, mięsa (w tym dziczyznę), ryby, słodycze, napoje, alkohole, lody wegańskie, bezglutenowe pieczywo, warzywa, owoce, regionalne specjały, przetwory, czy wyroby marki własnej. Ich punktem wspólnym jest pochodzenie (warunkiem udziału w atestacji jest posiadania tzw. polskiego akcentu) oraz najwyższa jakość. Godłem promocyjnym honorowane są wyroby, które uzyskają minimum 7,5 pkt za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny (każdy aspekt jest oceniany oddzielnie w skali 1-10). Certyfikat jakości jest nadawany na 2 lata. Po tym czasie producent zainteresowany dalszym korzystaniem z potencjału znaku „Doceń polskie” może zgłosić produkt do ponownej oceny. Jeśli produkt ponownie zyska uznanie Loży Ekspertów (wyrażone liczbą przyznanych punktów), wytwórca przez kolejne 24 miesiące może promować swoje wyroby znakiem jakości.
Przedstawiciele branży o inicjatywie
Do atestacji ponownie przystępuje m.in. firma DEGA Spółka Akcyjna. Firma istnieje od 1992 roku, a jej siedziba jest zlokalizowana w Karnieszewicach (koło Koszalina). W 2016 roku, podczas XX atestacji żywności Sałatka jarzynowa z jajkiem tego wytwórcy otrzymała znak jakości oraz tytuł TOP PRODUKT. Specjał zostanie oceniony ponownie 24 października.
- Bardzo ważna jest dla nas jakość naszych produktów - dlatego też takie wyróżnienie jest potwierdzeniem naszych starań, aby wyroby, które wprowadzany na rynek były na wysokim poziomie w kwestii smaku. Dzisiejszy Klient to w pełni świadomy Konsument - czyta etykiety, interesuje się składem produktów, a szczególną uwagę zwraca na sukcesy danego produktu jakim są nagrody i wyróżnienia w konkursach związanych ze smakiem i jakością - uważa Anna Chołuj, specjalista ds. marketingu i public relations firmy DEGA. Jak dodaje, znakiem TOP PRODUKT „Doceń polskie” opatrzone są etykiety nagrodzonej Sałatki jarzynowej z jajkiem. Producent oferuje ją w trzech gramaturach, tj.: 250g, 500g, oraz 1kg.
- Komunikujemy nasze osiągnięcia w mediach społecznościowych ( facebook, instagram ), na firmowej stronie internetowej, a także w materiałach promocyjnych w wersji drukowanej – podkreśla A. Chołuj. W przypadku ponownego zdobycia znaku jakości, firma będzie realizowała kolejne działania promocyjne związane z godłem „Doceń polskie”; w planach są materiały POS, komunikacja w mediach społecznościowych oraz prezentacje dla klientów.
Podczas październikowej atestacji ponownie oceniana zostanie także Śliwka z goździkami. Propozycja firmy Przetwórstwo Owoców i Warzyw DROS Sp.j. również otrzymała maksymalne noty, stąd jury przyznało jej certyfikat jakości i tytuł TOP PRODUKT. Spółka z Drobnic (gmina Osjaków) oferuje bogatą gamę przetworów, m.in. sałatki, ogórki, przeciery, koncentraty, a także kompoty, konfitury oraz soki. W jej portfolio znajdziemy np. Kapustę kiszoną z żurawiną, która dwukrotnie zyskała uznanie Loży Ekspertów. Producent zamieścił logotyp programu „Doceń polskie” na opakowaniach nagrodzonych wyrobów, o swoim sukcesie informuje także na swojej stronie internetowej.
- Jeśli nasz olej zdobędzie godło „Doceń polskie”, na pewno wykorzystamy je w jego promocji. Często jeździmy na targi branżowe, których odbiorcy poznają polskie znaki jakości żywności. Niewątpliwie byłoby to kolejną zaletą Naturalnego oleju lnianego - zapewnia Iwona Łącz reprezentująca firmę J. A. W. Łącz Przetwórstwo Roślin Oleistych-Nasiennictwo Sp. z o.o. Producent z woj. kujawsko-pomorskiego przystępuje do programu „Doceń polskie” po raz pierwszy. Atestacji poddany zostanie Naturalny olej lniany tego wytwórcy. Do udziału w atestacji produkt nominowała kapituła programu. - Pomyśleliśmy, że skoro bez naszego udziału Naturalny Olej Lniany został doceniony, to warto wziąć udział w ocenie - przyznaje przedstawicielka firmy.
Narzędzia dla laureatów
Certyfikat „Doceń polskie” i nieograniczona możliwość eksponowania znaku jakości to zaledwie jedno z narzędzi oferowanych laureatom programu. Przedstawiciele nagrodzonych firm otrzymują m.in. profesjonalne zdjęcia wyróżnionych produktów (tzw. „packshoty”, które można wykorzystać na dowolnych polach), jak również bon uprawniający do darmowych konsultacji ze specjalistą Centrum Znakowania Żywności.
Co więcej, nagrodzone firmy zyskują także możliwość promowania nagrodzonych artykułów spożywczych w mediach, kwartalniku „Doceń Dobre Wiadomości”, jak również na blogu www.blog.docenpolskie.pl oraz Fanpage www.facebook.com/docenpolskie. Producenci mogą brać udział w ciekawych wydarzeniach branżowych i inicjatywach twórców programu. Na tym nie koniec – zyskują także sposobność pokazywania swoich propozycji (dań z nagrodzonych produktów) w e-booku kulinarnym, a także prezentowania ich na Mapie Dobrego Smaku (www.MapaDobregoSmaku.pl).
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70