Spółka jest obecnie największym na świecie producentem domofonów IP
Wzrost napędzany przez wybór 2N do realizacji kultowych projektów, takich jak Varso Tower i Metro Warszawskie
Inwestycja w wysokości 14% obrotów w badania i rozwój to bardziej ambitne zobowiązanie niż w przypadku wielu największych firm technologicznych na świecie
2N Telekomunikacja ogłosiła dzisiaj, że zainwestuje 14% obrotów w badania i rozwój, czyli znacznie więcej niż wiele największych firm technologicznych na świecie, w tym Amazon (który zainwestował 11,9% przychodów w badania i rozwój w 2021 r.), Samsung (8,1%), Apple (6,1%) i Tesla (4,8%). Jednocześnie, dzięki wygranym dużym projektom w 2021 roku, firma planuje dalszy rozwój w Polsce.
Czeska firma, obecnie największy na świecie producent domofonów IP, była jednym z pierwszych czeskich start-upów na początku lat 90. Trzydzieści lat później zatrudnia już blisko 400 pracowników, w tym 150 programistów, i posiada swoje oddziały w Stanach Zjednoczonych, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Australii, a także w Polsce i wielu innych krajach Europy.
Wyniki biznesowe firmy zostały poparte wyborem produktów 2N do realizacji najbardziej kultowych projektów budowlanych na świecie, w tym także w Polsce – na przykład:
Varso Tower w Warszawie: technologia wind awaryjnych 2N została zainstalowana w Varso Tower, najwyższym budynku Unii Europejskiej.
Metro Warszawskie: Ponad 60 urządzeń 2N zostało zainstalowanych w warszawskim metrze, zapewniając bezpieczeństwo systemu zarówno dla personelu, jak i pasażerów.
Poza granicami Polski, 2N została również ostatnio wybrana do realizacji prestiżowych projektów, takich jak sieć metra w Rzymie, tor wyścigowy Spa w Belgii, Grand Hotel Kempinski w Rydze, kompleks Iconic Tower w Centralnej Dzielnicy Biznesowej w Kairze oraz nowe centra dystrybucyjne Lidl w Zjednoczonym Królestwie.
Michał Kratochvíl, dyrektor generalny 2N Telekomunikace, powiedział:
„Polska jest głównym rynkiem docelowym dla dalszego rozwoju, ponieważ w tym kraju rozumie się wartość innowacji. 2N jest w stanie sprostać temu zapotrzebowaniu dzięki naszemu zaangażowaniu w badania i rozwój, dlatego jestem tak dumny z faktu, że inwestujemy 14% obrotów w rozwój nowych produktów i rozwiązań. To będzie siłą napędową przyszłego sukcesu firmy w Polsce.”