Nie wszyscy pamiętają, że odpowiednia promocja i budowanie profesjonalnego wizerunku marki powinna być równie istotna co kreowanie naszych usług. Choć w Polsce coraz poważniej podchodzi się do identyfikacji wizualnej, spójnej strategii czy marketingu w Internecie, często zamykamy się we własnym kręgu, zapominając o kontakcie z człowiekiem.
Klient jest podstawą istnienia przedsiębiorstwa. Poznanie grupy docelowej i jej oczekiwań to nie jednorazowe badanie, lecz nieustanny proces i komunikacja na linii marka-odbiorca. Choć nie zawsze sobie to uświadamiamy, działanie rynku zmusza nas do odnalezienia się w tej naturalnej relacji. Odrębnie wygląda tworzenie kontaktów biznesowych. Wielokrotnie jesteśmy tutaj inicjatorami. Tworzymy nowe powiązania z dostawcami i partnerami. Niestety niejednokrotnie nie pamiętamy, że potencjał i niewykorzystane okazje często znajdują się w zasięgu naszych rąk.
Rozwój biznesu i naszych możliwości powinniśmy zbudować na bazie trwałych kontaktów. Przedsiębiorcy i specjaliści szukają szansy na znalezienie odpowiednich partnerów do realizacji projektów w różnych kanałach. Specjaliści BNI Polska wskazują spotkania biznesowe jako te przynoszące najlepszy efekt. Gdzie więc szukać i nawiązywać wartościowe kontakty?
W Internecie znajdziemy sporo informacji poświęconych spotkaniom branżowym (np. startupom). Często mają one jednak formę pół- i nieformalnych spotkań łączących elementy biznesowe z tymi bardziej osobistymi. Jeżeli zależy nam na konkretach i cenimy swój czas, warto zwrócić uwagę na dedykowane spotkania networkingowe. Biorą w nich udział osoby z jednej branży lub dążące do podobnych celów, wspierające się w ich osiągnięciu. Poświęcając odrobinę czasu, bez problemu można odnaleźć grupy odpowiadające naszym preferencjom.