Firma NetApp, która pomaga klientom zmieniać świat przy użyciu danych, rozpoczęła współpracę z firmą Ducati (należącą do Grupy Volkswagen) jako oficjalny sponsor zespołu Ducati w Mistrzostwach Świata MotoGP 2018. Mistrzostwa rozpoczęły się 18 marca na torze Losail International Circuit w Katarze, gdzie wielkie zwycięstwo odniósł Andrea Dovizioso. Głównym celem współpracy jest cyfrowa transformacja tychże wyścigów. NetApp® pomoże Ducati uzyskać większą szybkość, stabilność i niezawodność oraz lepsze wyniki na torze i poza nim.
Odkąd początek ery silników czterosuwowych w 2002 roku pozwolił firmie Ducati rozpocząć udział w Mistrzostwach Świata MotoGP, nieustannie pracuje ona nad ulepszaniem swoich motocykli i strategii wyścigowych. Gdy firma Ducati zauważyła, że jej dane stają się coraz bardziej rozproszone, dynamiczne i zróżnicowane, zwróciła się po pomoc do firmy NetApp. Dzięki temu członkowie zespołu Ducati podczas wyścigów będą mieć szybki i niezawodny dostęp do najnowszych danych z dowolnego miejsca na świecie.
Luigi Dall’Igna, dyrektor Ducati Corse, powiedział: „NetApp jest kluczowym partnerem zespołu Ducati w obszarze projektów cyfrowej transformacji, ponieważ dane to siła napędowa naszej strategii. Dzięki NetApp będziemy mogli wykorzystać cały potencjał naszych danych i podejmować kluczowe decyzje na podstawie wielkich zbiorów informacji pochodzących z jednego z najbardziej zaawansowanych systemów IoT – motocykla klasy MotoGP. Każda minuta wyścigu to dla nas nowe informacje o możliwościach optymalizacji i innowacji, które zapewnią lepsze wyniki”.
Zespół Ducati, który bierze udział w 19 wyścigach Mistrzostw Świata MotoGP w 15 krajach na 5 kontynentach, będzie polegać na NetApp Data Fabric. Ponadto Ducati wykorzysta technologię NetApp do modernizacji swojej infrastruktury informatycznej, w tym do poprawy bezpieczeństwa i ochrony danych oraz lepszego przygotowania się na wejście w życie RODO.
Henri Richard, wiceprezes ds. obsługi klientów w NetApp, powiedział: „Ducati i NetApp łączy pasja do innowacji. Cieszymy się z tej współpracy, która ma przyspieszyć cyfrową transformację, poprawić osiągane wyniki oraz zwiększyć bezpieczeństwo i wartość danych”.