Pierwsza edycja konkursu Bocuse d’Or została zorganizowana przez Paula Bocuse – francuską gwiazdę sceny kulinarnej, już ponad 20 lat temu. Od tego czasu, najlepsi kucharze z całego świata mierzą się w selekcjach krajowych i kontynentalnych wydarzenia, by dojść do wielkiego finału, który co dwa lata ma miejsce w Lyon. Tam, gdzie powstają wykwintne dania, nie może zabraknąć najlepszej porcelany. Dlatego dział „Hotel i Restauracja” firmy Villeroy & Boch już po raz dziesiąty jest partnerem eventu i dostarcza zastawę, na której zaprezentowane zostaną konkursowe potrawy. W edycji 2012/2013 są to talerze NewWave Gourmet z inskrypcją „Bocuse d’Or”, które wyróżnia minimalistyczne wzornictwo o dynamicznej linii krawędzi oraz duża średnica. Podczas wielkiego finału w Lyon, posłużą one za tło do prezentacji dań z irlandzkiej wołowiny. Jednocześnie do potraw rybnych – w tym roku z turbota - uczestnicy mogą wybrać dowolne naczynie z całej palety produktów Villeroy & Boch.
NewWave & Alain Vavro: premiera artystycznego duetu
Już 30 stycznia br., podczas uroczystej gali w ramach Międzynarodowego Salonu Gastronomii, Hotelarstwa i Żywienia SIRHA w Lyon, zostanie zaprezentowana kolekcjonerska linia talerzy NewWave Gourmet. Autorem specjalnej malarskiej dekoracji, dedykowanej finałowi Bocuse d’Or 2013, jest francuski artysta i designer Alain Vavro. W środkowej części talerza przedstawiono postać kucharza - zwycięzcy. Rozgrzane palniki – atrybut sztuki kucharskiej, zaprezentowano za pomocą geometrycznych, żółto-pomarańczowo-czerwonych plam. Natomiast barwne partie w kolorze niebieskim oznaczają świeżość i lód, które w kulinarnym świecie są nierozłącznie związane z pierwiastkiem ognia. Cała kompozycja wyraża radość gotowania - podstawową ideę najbardziej znanego i prestiżowego konkursu kulinarnego, jakim jest Bocuse d’Or.
Villeroy & Boch: inspiracje ze źródła najlepszej kuchni
Dział „Hotel i Restauracja” Villeroy & Boch jest od wielu lat partnerem konkursu Bocuse d’Or, a jego pomysłodawca Paul Bocuse należy do grona bliskich przyjaciół marki. Celem inicjatywy jest z jednej strony wspieranie kreatywnego podejścia do gotowania, z drugiej zaś promowanie młodych obiecujących szefów kuchni i odkrywanie nowych talentów. Często dzisiejsi uczestnicy konkursu, jutro stają się gwiazdami sceny kulinarnej. Nicolas Luc Villeroy, Head of the Tableware Division w Villeroy & Boch, komentuje: „Jesteśmy partnerem Bocuse d’Or – najbardziej znanego kulinarnego konkursu na świecie, ponieważ to wyjątkowe miejsce, gdzie dzisiejsi mistrzowie sztuki kulinarnej pracują z najlepszymi szefami kuchni jutra, ustanawiając najnowsze kulinarne trendy. Dzięki naszej najlepszej jakości porcelanie ich potrawy zyskują doskonałą oprawę, a kulinarny sukces staje się pełny.” Dodatkowo, kontakt z mistrzami kulinarnymi pozwala designerom Villeroy & Boch na pozyskanie inspiracji do projektowania porcelany stołowej zgodnej z potrzebami klientów z branży HoReCa.
Dział „Hotel i Restauracja” firmy Villeroy & Boch już od ponad 30 lat odpowiada na potrzeby swoich klientów, oferując profesjonalne naczynia, wyroby szklane, sztućce i akcesoria. To produkty, które doskonale do siebie pasują, tworząc znakomity zestaw na stół i perfekcyjne wyposażenie restauracji. Od momentu powstania w 1980 roku, dział konsekwentnie umacnia swoją pozycję na międzynarodowym rynku. Marka jest obecna w Europie, USA i Australii, a także w Afryce, Azji i Emiratach Arabskich.