Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2023-05-26

A A A POLEĆ DRUKUJ

Kampania Accenture „Wave of Change”, czyli fala zmian w Gdańsku

 

Accenture z sukcesem zrealizowało kampanię employer brandingową „Wave of Change”, skierowaną do społeczności lokalnej nad Bałtykiem. Nazwa kampanii nawiązuje do fali zmian, która przyszła do Trójmiasta wraz z otwarciem nowego biura firmy w Gdańsku. Jej twórcy połączyli różne działania promocyjne i wydarzenia kulturalne, reklamę online i outdoorową, a także zaangażowali pracowników Accenture. W ciągu trzech miesięcy reklamy „Wave of Change” osiągnęły ponad 32 miliony wyświetleń, docierając do potencjalnych kandydatów z regionu. Kampania dotarła do ponad 1,5 miliona odbiorców. Osią wielokanałowych działań był film Krzysztofa Gonciarza „Surfing w lodowatym Bałtyku”, który tylko na kanale YouTube obejrzało 115 tys. osób. Do współpracy Accenture zaprosiło także fotografa i surfera Krzysztofa Jędrzejaka. Na potrzeby kampanii on przygotował serię tematycznych zdjęć, których wernisaż odbył się w lobby biurowca Wave w Gdańsku.

 Z okazji otwarcia nowego biura w Gdańsku Accenture wystartowało z kampanią EB skierowaną do lokalnej społeczności nad Bałtykiem. Twórcy kampanii „Wave of Change” wykorzystali grę słów i nawiązali do nazwy biurowca Wave, w którym znajduje się nowe biuro Accenture Operations. Nazwa koresponduje także z tytułem wcześniejszej kampanii Accenture w Gdańsku „Wheel of Change”, w której pracownicy firmy podzielili się swoją perspektywą na zmianę z koła widokowego w Gdańsku. Obie kampanie łączą też przekaz - znaczenie zmiany w kontekście rozwoju kariery, a także zaangażowania pracowników Accenture.

 Kampanię „Wave of Change” realizowała grupa kreatywna Cukier. Na pierwszym etapie, we współpracy z Krzysztofem Gonciarzem, nagrano film o cold-water surfingu na falach Morza Bałtyckiego. Na początku nagrania autor zapowiedział otwarcie nowego biura w Gdańsku i zaprosił widzów na „Wave of Change” od Accenture – firmy, która od lat pomaga klientom pozostać na fali transformacji i cyfrowych rozwiązań dla biznesu.

  – Cold surfing ciekawił mnie już od dłuższego czasu. Ekipę surferów obserwowałem wcześniej w mediach społecznościowych i to co robią wydało mi się szalone i nieznane. Chciałem pokazać tę zajawkę mojej publiczności, a dzięki Accenture było to możliwe – wspomina Krzysztof Gonciarz.

 Film „Surfing w lodowatym Bałtyku” na kanale słynnego youtubera miał premierę w dniu otwarcia biura Accenture w budynku Wave w Gdańsku tj. 12 stycznia. Nagrane w surowych warunkach video przedstawia pasjonatów cold surfingu, którzy nawet zimą potrafią w pełni wykorzystać potencjał morza do uprawiania sportu zazwyczaj kojarzonego z latem. Do dziś nagranie obejrzało ponad 115 tys. osób, które dały blisko 950 pozytywnych reakcji i wyłącznie pozytywne komentarze. Film Krzysztofa Gonciarza i nagranie z otwarcia były promowane w mediach społecznościowych w ramach pierwszej fali kampanii.

 W realizację „Wave of Change” Accenture zaangażowało także fotografa i surfera Krzysztofa Jędrzejaka. Jego zdjęcia zimowych fal na Morzu Bałtyckim zaprezentowano na wernisażu w lobby biurowca Wave w dniu otwarcia, a dzisiaj cieszą oko pracowników nowego biura Accenture. Ujęcia zostały także wykorzystane jako wizualizacje w kampaniach online i outdoorowej. Mieszkańcy Trójmiasta mogli je oglądać na billboardach, autobusach miejskich i wiatach przystankowych, stacjach kolejowych i wagonach SKM. Można było także zobaczyć je na plakatach i ekranach telewizorów na Uniwersytecie Gdańskim i Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku.

 - Planując kampanię zależało nam, by nasza grupa docelowa poznała nowy na rynku Pomorza brand Accenture poprzez wspólne przeżycie radości z nowych odkryć, fascynacji zmiennością natury i siłą zmian dokonywanych przez człowieka w technologii i biznesie oraz zbudowała z nami relacje na dłużej. Chcieliśmy uchwycić podejście do zmian ludzi z pasją, którzy wykorzystują nawet najbardziej surowe środowisko na swoją korzyść. W tym celu budowaliśmy zaangażowanie za pomocą narzędzi komunikacyjnych i formatów, które nie są standardowe dla komunikacji B2B, jak wykorzystanie współpracy z cenionym influencerem, czy film i sesja zdjęciowa pokazujące piękno i dzikość polskiego Bałtyku - komentuje Jakub Smarz, Marketing and Communications Lead Accenture w Polsce.

 W ramach drugiej fazy kampanii w mediach społecznościowych można było obejrzeć kolejne cztery filmy, w których wzięli udział pracownicy biura Accenture w Gdańsku.

 - Nasi pracownicy ogromnie zaangażowali się w produkcję filmów. Opowiedzieli w nich, w jaki sposób została stworzona technologicznie zaawansowana przestrzeń, która ich łączy i wspiera kreatywność, jak technologia pomaga w budowaniu pozytywnej atmosfery i podnosi efektywność spotkań, oraz w jaki sposób Accenture oferuje elastyczność i dba o dobre samopoczucie pracowników – opowiada Katarzyna Krężel, Poland Talent Brand Lead, Accenture. – Powstałe materiały okazały się wyjątkowo angażujące, o czym świadczy fakt, iż kampania wygenerowała dwa razy więcej kliknięć niż zakładaliśmy. Reklamy „Wave of Change” osiągnęły ponad 8 milionów wyświetleń na Facebooku, Instagramie, LinkedIn i YouTube, a kampania we wszystkich kanałach dotarła do ponad 1,5 miliona osób - dodaje Katarzyna Krężel.

 Kampania Wave of Change trwała cztery miesiące i zakończyła się 15 kwietnia. Film o cold-water surfingu na falach Morza Bałtyckiego jest dostępny na kanale Krzysztofa Gonciarza. Relację z otwarcia biura Accenture w Gdańsku można obejrzeć pod linkiem.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS