Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2013-11-05

A A A POLEĆ DRUKUJ

Kampania IKEA Pluszaki dla edukacji.1 euro to majątek

150x110
IKEA od wielu lat wspiera programy edukacyjne dla dzieci z krajów rozwijających się, realizowane przez organizacje UNICEF i Save the Children. W ramach kampanii „Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek” IKEA Foundation, podobnie jak w ubiegłych latach, przekaże na ten cel 1 euro od każdej pluszowej zabawki lub książeczki dla najmłodszych sprzedanej w sklepach IKEA. W wyniku ubiegłorocznej edycji zebrano 9,3 miliona euro, z czego ponad 200 tysięcy euro pochodziło z Polski. Tegoroczna, jedenasta już edycja kampanii będzie prowadzona od 10 listopada 2013 roku do 4 stycznia 2014 roku.

Niezależnie od okoliczności każde dziecko zasługuje na miejsce, które będzie mogło nazwać domem, zdrowy start w życiu, edukację na dobrym poziomie i stabilne dochody w rodzinie. IKEA Foundation od dawna angażuje się więc we wspieranie programów edukacyjnych prowadzonych przez takie międzynarodowe organizacje, jak UNICEF czy Save the Children, by pomagać dzieciom i młodzieży, zwłaszcza z najuboższych krajów, w tworzeniu lepszej przyszłości dla siebie i swoich rodzin. Edukacja, dając im niezbędną wiedzę, umiejętności i pewność siebie, stwarza znaczące możliwości poprawy ich sytuacji życiowej. Szacuje się, że projekty finansowane obecnie przez IKEA Foundation do końca 2015 roku obejmą pomocą 100 milionów dzieci.

Kampania „Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek” została zainaugurowana w 2003 roku. Od tego czasu IKEA Foundation dotarła do ponad 10 milionów dzieci, przekazując 57 milionów euro na sfinansowanie 90 projektów realizowanych przez UNICEF i Save the Children w 46 krajach. Obecnie IKEA Foundation jest największym na świecie darczyńcą korporacyjnym na rzecz obu tych organizacji. Dofinansowywane przez nią programy to m.in. rozwój szkolnictwa w Afryce realizowany przez UNICEF, a także projekty organizacji Save the Children w Europie Wschodniej i Azji, mające na celu wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z mniejszości etnicznych, ubogich czy niepełnosprawnych, często dyskryminowanych, a nawet padających ofiarą przemocy. Wiele działań, oprócz bezpośredniej pomocy dzieciom, obejmuje również szkolenia dla nauczycieli, rodziców oraz innych opiekunów.

„Przez ostatnie 11 lat miliony dzieci skorzystały z dostępu do dobrej jakości edukacji dzięki znaczącym środkom przekazanym przez IKEA Foundation, a także wsparciu klientów oraz pracowników IKEA na całym świecie” – powiedziała Leila Pakkala, dyrektor ds. partnerstwa i fundraisingu w UNICEF. „Chcemy kontynuować naszą wspólną pracę, aby każde dziecko mogło pójść do szkoły, oraz aby podnieść jakość programów edukacyjnych i dać milionom dzieci szansę na lepszą przyszłość” – dodała Leila Pakkala.

„Pluszaki IKEA wzbudzają uśmiech na twarzach tysięcy maluchów, a niestety dużo dzieci na świecie nie ma wielu powodów do radości. Nie mają one dostępu do podstawowych dóbr, których posiadanie jest dla większości z nas czymś naturalnym i oczywistym, jak np. czysta woda, pożywienie czy edukacja. Dzięki naszej corocznej kampanii »Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek« możemy dokonywać prawdziwych zmian, umożliwiając kolejnym tysiącom dzieci zdobycie dobrego wykształcenia” – powiedział Per Heggenes, dyrektor zarządzający IKEA Foundation.

W sierpniu 2013 roku w sklepach IKEA pojawił się nowy asortyment pluszowych zabawek. Wśród nich znajdują się m.in.: księżniczka NOJSIG, król GULLGOSSE, wilk LUFSIG, elf KRULLIG czy wróżka z czarodziejską różdżką SÅNGTRAST. Ponadto także w tym roku IKEA stawia na edukację dzieci poprzez czytanie im książek i spędzanie z nimi czasu. Do oferty sieci weszła już nowa książeczka autorstwa Ulfa Starka pt. „Księżniczka i zaginione szczęście”, której bohaterami są pluszaki z nowego asortymentu. Przeniesie ona dzieci do czarodziejskiego lasu, gdzie będą mogły przekonać się, że szczęście może być bardzo blisko – czekać na nie tuż za rogiem.

Dzięki nowym maskotkom i książeczce klienci IKEA mogą nie tylko uszczęśliwić swoje własne pociechy, ale także pomóc dzieciom, które znajdą się pod opieką pogotowia ratunkowego w całej Polsce. W trudnych dla malucha chwilach pluszak, którego można przytulić, jest bardzo pomocny. W poprzednich latach do różnych lokalnych placówek opiekujących się dziećmi trafiło ponad 5 tysięcy pluszaków zebranych w sklepach IKEA.
________________________________________

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

IKEA jest innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2012 odwiedziło ponad 19 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Polska, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając meble i artykuły wyposażenia wnętrz do sieci IKEA na całym świecie.

O IKEA Foundation
Celem IKEA Foundation jest zwiększanie szans dzieci i młodzieży poprzez finansowanie wszechstronnych, długofalowych programów, które umożliwiają wprowadzanie znaczących, trwałych zmian i dają dzieciom możliwość decydowania o własnej przyszłości. Współpracujemy z silnymi partnerami strategicznymi, stosując innowacyjne rozwiązania, by osiągać znaczące rezultaty w czterech podstawowych obszarach życia dzieci: miejsce, które jest domem; zdrowy start w dorosłe życie; edukacja na wysokim poziomie; godziwe dochody rodziny.

Z finansowanych obecnie programów korzysta około 100 milionów dzieci. Więcej na www.ikeafoundation.org, www.facebook.com/IKEAFoundation oraz blog.ikeafoundation.org.

O UNICEF
UNICEF to największa organizacja humanitarna i rozwojowa działająca na rzecz dzieci. Od ratujących życie szczepień, przez budowę szkół, po natychmiastową pomoc w sytuacji klęski humanitarnej – UNICEF robi wszystko, aby dzieciom żyło się lepiej. Pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa, że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii ma prawo do zdrowego i bezpiecznego dzieciństwa.

UNICEF Polska nie jest finansowany przez ONZ i dlatego potrzebuje wsparcia darczyńców, by nieść pomoc dzieciom. Więcej informacji na temat UNICEF na stronach: www.unicef.pl oraz www.facebook.com/unicefpolska.

O Save the Children
Save the Children jest wiodącą na świecie organizacją non-profit, realizującą programy mające na celu poprawę warunków życia dzieci w ponad 120 krajach na całym świecie. Jej celem jest stworzenie świata, w którym każde dziecko ma prawo do życia, ochrony, rozwoju i współdecydowania. Save the Children dąży do zmiany tego, w jaki sposób traktowane są dzieci na świecie, oraz wprowadzenia natychmiastowych i trwałych zmian w ich życiu. Więcej informacji na temat Save the Children na stronach: www.savethechildren.net oraz www.facebook.com/savethechildren.

Dodatkowych informacji udziela:
Karolina Horoszczak
PR Manager, rzecznik prasowy – grupa IKEA w Polsce
Tel.: +48 22 720 46 46
E-mail: karolina.horoszczak@ikea.com




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS