Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-04-16

A A A POLEĆ DRUKUJ

Miód Manuka – mgo czy umf?

150x110
Miody Manuka znane są ze swoich wyjątkowych właściwości - działają antybakteryjnie, wpływają na odporność oraz układ pokarmowy. Na rynku dostępnych jest jednak wiele rodzajów miodów Manuka. Czym różnią się te oznaczone symbolem MGO od miodów na których widnieje znaczek UMF lub Active +? Warto wiedzieć, który miód wybrać, zanim zdecydujemy się na zakup.

Kupując miód Manuka chcemy mieć pewność, że produkt, który wybieramy jest wysokiej jakości. Nie wszystkie dostępne na sklepowych półkach miody są takie same. Podstawowym czynnikiem, który różni miody jest sposób ich znakowania. Symbole MGO, UMF czy inne oznaczenia określają bowiem sposób badania miodu, a tym samym informują nas o sile jego działania. Co to oznacza? Różni producenci wykorzystują różne techniki badania właściwości miodu Manuka. Niektóre z nich są bardziej wiarygodne od pozostałych. Kupując miód warto wiedzieć, który symbol jest najbardziej wiarygodny.

Źródłem wyjątkowych właściwości miodu Manuka jest składnik o nazwie methylglyoxal, który został odkryty w 2006 roku przez niemieckiego profesora Thomasa Henle. Methylglyoxal sprawia, że miód ma właściwości antybakteryjne oraz pozytywnie wpływa na funkcjonowanie układu pokarmowego i immunologicznego. Prof. Henle odkrył też, że im większej jest stężenie tej substancji w miodzie, tym mocniejsze jest jego działanie. Na tej podstawie opracował on sposób badania miodów określany symbolem MGO™, który polega na pomiarze stężenia methylglyoxalu w miodzie. Metoda ta uchodzi za najbardziej wiarygodny dla konsumentów sposób badania miodu Manuka, ponieważ testy MGO wykazują wysoką powtarzalność oraz skalę błędu utrzymującą się na poziomie 2%.

Zanim odkryto methylglyoxal, naukowcy nie wiedzieli jaka substancja jest źródłem wyjątkowych właściwości miodu Manuka. Wiadomym było jedynie, że musi to być substancja inna niż nadtlenek wodoru. Najpopularniejszą metodą badania miodów Manuka była wtedy stworzona przez prof. Petera Molana metoda UMF (Unique Manuka Factor). Mierzyła ona efekty działania miodu Manuka, po zneutralizowaniu nadtlenku wodoru. Wadą tego sposób pomiaru właściwości miodu Manuka była stosunkowo wysoka skala błędu, wynosząca około 25%. Metoda UMF jest jednak wciąż stosowana przez wielu producentów, choć jej dokładność jest niższa niż w przypadku MGO™.

Metody MGO™ i UMF to wiodące sposoby znakowania miodów Manuka. W sklepach możemy spotkać również miody znakowane innymi symbolami. Są to najczęściej oznaczenia, które tworzą indywidualni producenci, na podstawie własnych badań. Niestety często są one przeprowadzone bez wcześniejszej neutralizacji nadtlenku wodoru, co może wypaczać wyniki, a tym samym wprowadzać w błąd klientów. Kupując miód Manuka warto więc wybierać ten, który został poddany badaniom MGO tak jak na przykład miody Manuka firmy Manuka Health New Zeland. O wyższości metody MGO, nad pozostałymi metodami pomiaru właściwości miodów Manuka świadczy fakt, że sam dr Molan, autor metody UMF, uznał ją za bardziej wiarygodną. Zgodził się on z dr Henle, iż testy MGO są dla klientów gwarancją, że każde opakowanie miodu wykazuje określone właściwości i działa z określoną siłą. Metoda MGO uchodzi więc za najbardziej wiarygodną i jednolitą, wśród wszystkich metod pomiaru właściwości miodu Manuka. Dlatego właśnie najlepsze laboratoria w Singapurze, które są własnością państwowej firmy AsureQuality z Nowej Zelandii, zdecydowały się wykorzystywać w swoich badaniach tę metodę. Również Hill Laboratory, nowozelandzkie laboratorium, z którego korzysta UMFHA - organizacja zrzeszająca część producentów miodu manuka stosujących metodę UMF – zachęca do korzystanie z metody MGO™ jako dającej dokładniejsze wyniki. To najlepsza z możliwych rekomendacji.

Miód Manuka MGO™ można kupić za pośrednictwem strony internetowej www.WiecejNizEko.pl.




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS