New Work, dostawca elastycznej przestrzeni biurowej na rynki Europy Środkowo-Wschodniej, wprowadza nową usługę. Mowa tutaj o „Space in the Cloud”. To rozwiązanie, które nie tylko pomoże nowym i obecnym najemcom w oszczędzaniu pieniędzy, ale też pozwoli na zarządzanie pracownikami w sposób bardziej elastyczny i zgodny z zasadami ESG.
Najnowszy raport RICS ujawnił, że prawie jedna trzecia specjalistów z globalnej branży nieruchomości nie postrzega już powierzchni biurowej jako niezbędnego elementu do skutecznego funkcjonowania firmy. Praca w domu stała się powszechną praktyką, a pracownicy oczekują jeszcze większej elastyczności. Sprawia to, że dużo powierzchni w biurowcach prawdopodobnie pozostanie niewykorzystanych. Ogrzewanie i energia elektryczna niezbędne do obsługi tych nieużywanych przestrzeni generują niepotrzebne koszty dla najemców, o negatywnym wpływie na środowisko nie wspominając.
Zgodność działań z zasadami ESG staje się priorytetem dla coraz to kolejnych firm, dlatego nadszedł czas, aby pomyśleć o daleko idących konsekwencjach prowadzonej działalności biznesowej. Wiele korporacji na całym świecie wdraża zorientowane na człowieka strategie, które umożliwiają pracownikom pracę z różnych miejsc – głównego biura, biur satelitarnych, coworkingów, domu, a nawet z destynacji urlopowych.
Dzięki zapewnieniu pracownikom większej elastyczności w wyborze miejsca pracy, zmniejszeniu ulega konieczność dojazdów, łatwiejsza do osiągnięcia jest też równowaga między życiem zawodowym, a prywatnym. Strategia sprawnego zarządzania zasobami ludzkimi obejmuje zatem nie tylko środowiskowy, ale także społeczny komponent polityki ESG.
Usługa „Space in the Cloud” oferowana przez New Work daje możliwość zmniejszenia przestrzeni podstawowej do 50 proc. i obniżenia szczytowego obciążenia za pomocą usług w chmurze. Pracownicy korzystający z tego serwisu uzyskują poprzez aplikację mobilną dostęp do wszystkich obiektów New Work. Dzięki temu mogą wybrać miejsce swojej pracy w danym dniu, a nawet w konkretnych godzinach, niezależnie od tego, gdzie obecnie się znajdują i dokąd zamierzają się udać. Jest to niejako przeniesienie biura do chmury, łącznie z opcją konfigurowania go niezależnie od lokalizacji.
- Od teraz dajemy najemcom możliwość nie tylko zaoszczędzenia pieniędzy i zmniejszenia śladu węglowego, ale rozszerzamy zakres elastyczności zapewnianej ich obecnym i potencjalnym pracownikom na tym jakże konkurencyjnym rynku pracy – wyjaśnia Hubert Abt, CEO i założyciel New Work oraz workcloud24.
Usługa New Work „Space in the Cloud” jest już dostępna w wybranych lokalizacjach. W ciągu najbliższych czterech tygodni zostanie wprowadzona w całym portfolio marki, obejmującym 15 lokalizacji w trzech krajach Europy Środkowo-Wschodniej.