Początek działalności firmy to okres wielu wyzwań dla przedsiębiorców. To, jak odnajdzie się ona na rynku we wstępnym etapie funkcjonowania, czy zadba o przewagi konkurencyjne i wystarczająco je zaakcentuje, często przesądza o jej powodzeniu. Sukcesy odnosi coraz więcej naszych rodzimych startUpów - warto się nimi inspirować.
W procesie budowy wizerunku nowego podmiotu na rynku, oprócz standardowych działań promocyjnych warto pójść o krok dalej, nie tylko przekonując o atrakcyjności danej usługi czy produktu, ale faktycznie to uzasadniając. Doskonałym narzędziem do podnoszenia wiarygodności są branżowe konkursy, dzięki którym łatwiej zyskać uznanie w oczach konsumentów lub inwestorów. Takie konkursy pomagają zweryfikować szanse na zainteresowanie rynku, pobudzają do działania i często otwierają przed marką nowe możliwości. O tym, że dobry pomysł na biznes w połączeniu z zaangażowaniem i aktywną autopromocją to murowany przepis na sukces, przekonuje Jérémy Laurens, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu firmy Blulog, zajmującej się wprowadzaniem rozwiązań technologicznych dla przedsiębiorstw i organizacji stosujących monitoring oraz zarządzanie łańcuchem zimna.
- Po roku działalności zdobyliśmy 100 klientów z 45 krajów świata. Nie bez znaczenia w procesie pozyskiwania nowych partnerów miały i mają dla nas konkursy, w których coraz częściej staramy się brać udział. Tylko w ciągu trzech ostatnich miesięcy 2016 roku udało nam się uzyskać kilka znaczących wyróżnień. Nasze rozwiązania zostały nagrodzone między innymi Złotym Medalem Międzynarodowych Targów Poznańskich czy Nagrodą CEE Logistic & SCM Excellence Award przyznawaną podczas Kongresu Translog Connect 2016 – mówi Laurens. Jesteśmy również finalistami konkursu Medinnovant i zwycięzcą w Bits and Pretzels – dodaje.
Taropak &Polagra - Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich
Uczestnictwo w poznańskich targach przyniosło marce jedną z najbardziej rozpoznawalnych nagród na polskim rynku - Złoty Medal MTP. W Taropaku, największym wydarzeniu dedykowanym branży spożywczej, gastronomicznej, hotelarskiej, opakowaniowej i logistycznej, wzięło udział blisko 500 wystawców z 24 krajów świata. Spośród prezentowanych przez nie produktów i rozwiązań jednym z ciekawszych okazał się Blutrack oferowany właśnie przez Blulog. To kompleksowe rozwiązanie szczególnie dla firm z sektora logistycznego, dzięki któremu można monitorować nie tylko parametry temperatury czy wilgotności, ale także geolokalizację infrastruktury logistycznej i transportowanych produktów wraz ze wglądem w to, kto był odpowiedzialny za daną część procesu logistycznego.
Translog Connect 2016
To bardzo elitarny konkurs, który promuje wybitne rozwiązania dla logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wydarzenie połączone jest z kongresem w Budapeszcie, podczas którego poruszane są tematy trendów i nowych możliwości we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań logistycznych oraz systemowych w różnych sektorach, jak np. farmaceutycznym, biotechnologicznym, spożywczym czy motoryzacyjnym. Blulog, jako dostarczyciel rozwiązania utrzymującego jakość produktów wrażliwych na temperaturę czy wilgotność, a tym samym obniżającego koszty związane z ich ewentualną stratą, zwyciężył w kategorii „solution provider” czyli dostawca rozwiązań. O nagrodzie dla marki Blulog zadecydował fakt, że oferowana przez nią technologia termometryczna jest zaimplementowana przez firmę Eurocash, w jej 200 hurtowniach i wielkopowierzchniowych centrach logistycznych zlokalizowanych na terenie całego kraju.
Med’innovant
Akcja organizowana w Marsylii po to, aby promować i wspierać projekty w dziedzinie Smart City i odnajdywać „przedsiębiorców jutra”. Spośród start-upów, MŚP, a nawet dużych grup czy stowarzyszeń, wybierani są najwięksi innowatorzy, a wśród nich w 2016 r., obok 12 innych finalistów pojawił się Blulog, jako pomiot przyczyniający się do redukcji globalnego problemu marnotrawienia żywności i innych produktów.
Bits and Pretzels
Event Bits & Pretzels to konferencja w Monachium dla twórców i inwestorów z zakresu innowacji ekosystemu startupów działających m.in. w obszarze robotyki czy ochrony zdrowia. W czasie jej trwania w minionym roku nagradzano w 6 różnych kategoriach, a w jednej z nich, „Sophisticated IoT", wygrał właśnie Blulog, pokonując 80 startUpów z całego świata. O zwycięstwie przesądziły kompetencje technologiczne, ale także wysoki wskaźnik wzrostu, bowiem Blulog ze swoją ofertą bardzo szybko dotarł do wielu firm z różnych sektorów.
Przykład marki Blulog pokazuje, że przed młodymi firmami (aczkolwiek nie tylko) stoi wiele możliwości promocji i rozwoju. Udział w konkursach, targach, członkowstwo w organizacjach i szkoleniach przynosi same wymierne korzyści – to okazja do umacniania swojej pozycji rynkowej, pokazania się potencjalnym klientom, pozyskania kapitału inwestycyjnego czy inspiracji, będących wynikiem spotkań z innymi przedsiębiorcami. Często takie aktywizacje to najmniej kosztowne, a zarazem najbardziej opłacalne inwestycje.
dostarczył infoWire.pl