Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2016-12-15

A A A POLEĆ DRUKUJ

Prezenty świąteczne – doświadczenia są najcenniejsze

Jakie prezenty wywołują u nas największy uśmiech i zapadają nam głęboko w pamięć? Co sami kupujemy najbliższym, a jakie podarunki są naszym zdaniem najbardziej osobiste? Ile w tym roku planujemy wydać na prezenty gwiazdkowe? Odpowiedzi na powyższe pytania udzielili klienci Groupon w Polsce podczas corocznego badania[1], które firma przeprowadziła już po raz trzeci z rzędu.

Najbardziej cieszy nas i zapada nam w pamięć…

Sklepowe wystawy uginają się pod ciężarem dekoracji bożonarodzeniowych i szerokiego wachlarza produktów. Galerie handlowe przeżywają prawdziwe oblężenie, a klienci atakowani są różnymi promocjami i gratisami. W całym tym przedświątecznym zgiełku łatwo dać się ponieść chwili i zdecydować się na zakup, którego później żałujemy. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Groupon, prawie połowa (46,7%) Polaków najbardziej cieszy się z praktycznych prezentów, czyli takich rzeczy, których naprawdę potrzebujemy. Podobnych odpowiedzi badani udzielili także w ubiegłym roku[2] (46,9% ankietowanych), wyróżniając się na tle 7 badanych narodów, jako najbardziej pragmatyczni. Zanim wyruszymy na zakupy warto przeprowadzić małe dochodzenie i zastanowić się, co naprawdę przyda się osobie, którą chcemy obdarować. Często wystarczy uważnie słuchać, a pomysł na prezent otrzymamy na tacy. To właśnie obiekty pożądania, o których od dawna marzymy, najbardziej zapadają w pamięć – deklaruje tak prawie 60% ankietowanych.

Prezenty „doświadczenia” są na topie

W porównaniu do ubiegłorocznych wyników o kilka procent wzrosła liczba osób, które szczególnie cenią prezenty, dające możliwość spędzania czasu z najbliższymi (54,1% w tym roku, w porównaniu do 47,5% w roku ubiegłym). Mogą to być rzeczy materialne – np. gry planszowe, ale także popularne od pewnego czasu prezenty w postaci „doświadczeń”. Wspólne wyjście do restauracji, na kręgle czy do kina sprawiają podwójną radość, ponieważ pozwalają spędzić więcej czasu z rodziną lub przyjaciółmi a jednocześnie tworzą niezapomniane wspomnienia – tak cenne w codziennym pośpiechu. Aż 78,5% Polaków wolałoby sprezentować bliskim doświadczenie. 26,4% z tych osób zdecydowałoby się na taki podarunek, ponieważ uważa go za najbardziej osobisty.

Ile prezentów kupujemy i za ile?

Tegoroczne jak i ubiegłoroczne badania potwierdzają, że najwięcej Polaków (14,2% i 15,6% w roku ubiegłym) zamierza kupić prezenty dla 5 osób. Jedynie 1,3% nie zamierza obdarować nikogo w tym roku. Najwięcej osób (31,4%) – podobnie jak rok temu –  wyda na wszystkie prezenty od 251 do 500 zł. Wśród prezentów „last minute” kupowanych na Groupon.pl najpopularniejsze są oferty:

- usług spa, usług kosmetyczne czy masaży;

- wyjazdów typu wellness i spa, zarówno nad morzem jak i na Mazurach;

- wyjazdowe oferty sylwestrowe: Berlin, Praga;

- na wywoływanie zdjęć / spersonalizowane albumy fotograficzne;

- rodzinnych parków rozrywki.

Niebanalne upominki

Skarpetki, krawat, poradnik czy książki to prezenty, które często skazane są na drugi obieg. Jeśli chcemy, aby obdarowany naprawdę ucieszył się z prezentu, powinniśmy dobrze go przemyśleć. Groupon przygotował wiele ciekawych propozycji „doświadczeń”, które z pewnością ucieszą niejedną osobę. A jeśli sam dostajesz banalne prezenty – skorzystaj z naszej aplikacji, która pomoże Ci „delikatnie” podpowiedzieć konkretnej osobie, co chciałbyś znaleźć pod choinką.

[1] Badanie przeprowadzono pod koniec listopada 2016 r. na próbie 458 respondentów z Polski

[2] Badanie przeprowadzono na przełomie października i listopada 2015 r. na próbie 8 889 respondentów z Polski, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Holandii i Belgii. Polska próba wyniosła 712 osób.


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS