Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2015-03-26

A A A POLEĆ DRUKUJ

Przepis na wiosenną motywację

Najnowsze badanie „Potencjał rynku świadczeń pozapłacowych”[1] pokazuje, że aż 43% firm wręcza swoim pracownikom podarunki z okazji zbliżających się Świąt Wielkiej Nocy oraz na wiosnę. Dla wielu przedsiębiorstw to idealny czas, by docenić pracowników i zainwestować m.in. w przemyślany program well-being.

 

W dobie nadchodzącego rynku pracownika, coraz więcej firm już dziś dba o to, by przyciągnąć najlepszych kandydatów oraz zapobiec rotacji tych najbardziej utalentowanych. Święta i wiosna to doskonały moment, by jasno zakomunikować, że pracownicy i ich indywidualne potrzeby są dla pracodawcy bardzo ważne.

 

Przyjazne miejsce

 

Istnieje wiele rozwiązań, które budują atrakcyjność firmy na rynku pracy. Istotne jest, aby odpowiadały na potrzeby wszystkich zatrudnionych.

 

 - Tylko przemyślane podejście do działań well-beingowych stanie się efektywnym elementem employer brandingu pracodawcy. Wszystkie firmy będące laureatami wyróżnienia Aon Hewitt Best Employer dbają o to, by tworzone przez nich środowisko pracy było przyjazne wszystkim pracownikom, niezależnie od ich potrzeb. Pakiet świadczeń pozapłacowych jest jednym z wielu jego elementów – ważne, aby w uniwersalny sposób spełniał potrzeby całego zespołu i pomagał zrównoważyć zawodowe i prywatne aspekty życia – wyjaśnia Dorota Święcka, Marketing & Communications Manager Aon Hewitt.

 

Zdaniem aż 40% dyrektorów HR, poziom realizowanych w ich firmach programów równoważących życie osobiste i zawodowe pracowników jest niski[2]. Z kolei równowaga między pracą, a życiem prywatnym jest najbardziej pożądana przez aż 63% pracowników[3]. Tym ważniejsze jest, aby pracodawcy, którzy zauważają trend wyraźnie wskazujący na tworzenie się rynku pracownika, szczególnie w bardzo specjalistycznych dziedzinach, dbali o stworzenie skutecznej oferty motywacyjnej.

 

Podarunek z ofertą well-being

 

Atrakcyjny podarunek dla pracownika powinien odpowiadać na jego indywidualne potrzeby i wpisywać się w kompleksowy program well-being tworzony przez firmę. Nie sposób jednak wybrać właściwy prezent dla każdego zatrudnionego z osobna. Dlatego pracodawcy szukają motywatorów uniwersalnych, spełniających oczekiwania całego zespołu, a jednocześnie trafiających w indywidualne gusta każdego pracownika. Stąd tak duża popularność Kuponów i Kart Podarunkowych Sodexo, tworzących jedyną na rynku kompleksową ofertę podarunkową, która zaspokoi potrzeby zarówno pracowników produkcyjnych, jak i umysłowych. Kupony Podarunkowe Sodexo można zrealizować aż w 50 tys. punktów usługowo-handlowych w Polsce, a Kartą Podarunkową Sodexo zapłacić w prawie 300 tys. punktów – wszędzie tam, gdzie akceptowana jest karta VISA.

 

W okresie Świąt Wielkiej Nocy zarówno Kuponom, jak i Kartom Podarunkowym Sodexo towarzyszy wyjątkowy zestaw gotowych materiałów wspierających kompleksowy program well-being, do pobrania na www.PrzepisNaMotywacje.sodexo.pl. Dzięki dostępnym materiałom oraz zastosowaniu rozwiązań Sodexo, firma zyska dobry start do tworzenia oferty atrakcyjnego miejsca pracy. Dodatkowo może skorzystać z wyjątkowego, indywidualnego programu wspierającego zdrowy styl życia pracowników w postaci zbilansowanej, szytej na miarę diety.

 

Wiosennej ofercie Kuponów oraz Kart Podarunkowych Sodexo towarzyszy także program promocji i rabatów sięgających do 55%. Dzięki nim pracownicy zadbają o zdrowie, odkryją nowe, ekologiczne smaki i odmienią swoją garderobę. 30% zniżki na całe menu w Salad Story pozwoli skorzystać z bogatej oferty zdrowych sałatek, dodatkowo do każdej sałatki można zakupić sok w specjalnej cenie 1,99 zł. Na pracowników czeka także do 70% rabatu na plan diety OXY z poradnikiem „Smak odchudzania” gratis. Bogate, wiosenne menu to nie jedyne korzyści. Zachęcając zatrudnionych do aktywności fizycznej, wraz z Kuponami i Kartami Podarunkowymi pracodawcy podarują im 50 zł rabatu na zakupy w Go Sport. O ciało można zadbać również dzięki zniżkom w drogeriach: Sephora (15% rabatu na zapachy), Yves Rocher (3 kosmetyki w cenie 2) i salonach optycznych Vision Express (promocja 15%). Z kolei 15% rabatu w Empiku pozwoli zakupić książki m.in. o zdrowym stylu życia, pełne inspirujących przepisów. Zakupy, dzięki którym ugotują ekologiczne dania według przepisów, pracownicy mogą zrobić z premią 15 lub 30 zł w Carrefour i Carrefour Market. Dodatkowe promocje czekają na nich w PromoSklepie. Pełną ofertę rabatową, z którą oszczędzą do 974 zł, znajdą na nowoczesnej stronie www.DlaCiebie.sodexo.pl oraz dzięki aplikacji mobilnej Sodexo Dla Ciebie.

 

Motywacja się opłaca

 

O fakcie, że tworzenie przemyślanego i dopasowanego do potrzeb pracowników, długofalowego programu motywacyjnego, nie jest zbędnym luksusem, ale inwestycją w rozwój firmy, nie trzeba dziś nikogo przekonywać. Certyfikat Aon Hewitt Best Employer™, prestiżowe wyróżnienie dla najlepszych na rynku pracodawców, które w 2014 r. odebrało Sodexo Benefits and Rewards Services, nie jest jedynym, ani najważniejszym jego efektem. Kluczowe jest zaangażowanie pracowników, które w Sodexo osiągnęło niespotykanie wysoki poziom 90%, między innymi dzięki przemyślanemu systemowi kafeteryjnemu i programowi well-being. Badania[4] pokazują, że przedsiębiorstwa, które znajdują się w najlepszej grupie w badanym przez Aon Hewitt obszarze zaangażowania pracowników, przynoszą o 20 milionów dolarów więcej zysku niż firmy o średnim poziomie zaangażowania personelu. Z kolei firmy uznane za najlepszych pracodawców przynoszą aż o 40 milionów dolarów więcej zysku niż te z przeciętnym poziomem zaangażowania. Pytanie brzmi dziś więc nie czy, ale jak efektywnie motywować pracowników, aby firma znalazła się w gronie najlepszych pracodawców.

 

 



[1] Badanie „Potencjał rynku świadczeń pozapłacowych”, styczeń 2015, ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards  Services

[2] Deloitte University Press / DUPress.com      

[3] Aviva Workplace Health Index, 2013

[4] „2014 Trends in Global Employee Engagement”, Aon Hewitt: przeanalizowano 284 globalne przedsiębiorstwa i skorelowano przeprowadzone w nich badania zaangażowania pracowników z lat 2010-2012 z wynikami finansowymi tych firm w 2012 r. w obszarach : wzrostu sprzedaży, marży operacyjnej oraz całkowitej stopy zwrotu.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS