Pierwsza z nich powstała w 1921 roku na zlecenie Davida Campari. Stworzył ją wówczas Leonetto Cappiello, słynny włoski twórca plakatów reklamowych. Przy kolejnych projektach marka Campari współpracowała m.in. z Romero Britto, Tobiasem Rehebergerem, Vanessą Beercroft oraz Assume Vivid Astro Focus.
Campari 2012 to współczesna adaptacja grafiki „Spiritello” stworzonej przez Leonetto Capiello przeszło 90 lat temu. Ugo Nespolo w swojej wersji „Spiritello” zastosował żywe, jaskrawe kolory oraz łagodną linię brzegów tak charakterystyczną w jego twórczości.
"20-letnia współpraca z marką Campari pozwoliła mi w pełni ją zrozumieć i docenić jej wartości. To wielki zaszczyt, że zostałem poproszony o stworzenie własnej interpretacji legendarnej etykiety “Spiritello”, stworzonej przed laty przez Leonetto Cappiello.” – powiedział Ugo Nespolo.
Stworzenie kolejnej limitowanej etykiety w historii Campari pokazuje, że jest to marka nowoczesna, podążająca zgodnie z nowymi trendami.
Włoskie Campari, to już nie tylko aperitif ale także element sztuki nowoczesnej i ekskluzywny gadżet oraz obowiązkowy element każdego modnego barku.