Poprzez swoją stronę internetową firma TME (jeden z największych dystrybutorów komponentów elektronicznych w Europie) realizuje rocznie niemal 480.000 zamówień - co stanowi 74% wszystkich zamówień składanych przez klientów.
Sprawia to, że kanał internetowy jest jednym z głównych źródeł informacji o klientach i ich nawykach zakupowych. Zespół odpowiedzialny za analitykę internetową stanął przed wyzwaniem migracji zaawansowanej instalacji Urchin i Google Analytics do Google Universal Analytics w celu zapewnienia jeszcze lepszej jakości wniosków.
TME stanęło przed zadaniem przeniesienia rozbudowanej instalacji Urchin i Google Analytics do Google Universal Analytics. Zadanie to było dużym wyzwaniem, dane zbierane przez te narzędzia służyły to przygotowania raportów, które trafiały do kluczowych osób w marketingu, IT i do grup asortymentowych odpowiedzialnych za rozwój oferty produktów. Dodatkowo część danych była pobierana do wewnętrznych baz danych w celu przeprowadzania bardziej zaawansowanych analiz sprzedażowych powiązanych z ruchem na stronie.
„Migracja z jednego do drugiego narzędzia analitycznego może wydawać się prosta, ale w naszym przypadku mówimy o często zmieniającej się witrynie, posiadającej wiele rozbudowanych funkcjonalności dla branży B2B. Duży ruch na stronie, 23 wersje językowe oraz ponad 200 niestandardowych interakcji i procesów poddawanych analizie wymusza wiele nieszablonowych rozwiązań.
Informacje zbierane przez Google Analytics wykorzystywane są w firmie do optymalizacji działań marketingowych, podejmowania decyzji związanych z rozwojem samej strony jak i oferty produktów. Nie mogliśmy pozwolić na to, aby ciągłość i poprawność zbieranych danych została zakłócona. Sama migracja jak i rozszerzenie zakresu zbieranych danych pozwoli nam w najbliższej przyszłości lepiej dostosować witrynę oraz ofertę do oczekiwań naszych klientów.” – mówi Mariusz Trzonek, Lider działu analiz e-commerce w TME.
Conversion, który jest certyfikowanym partnerem Google Analytics i Autoryzowanym Dystrybutorem Google Analytics Premium, został wybrany jako partner migracji. W trakcie prac wdrożeniowych firma wykorzystała Google Tag Managera — narzędzie do zarządzania skryptami — dzięki któremu było możliwe znaczne odciążenie wewnętrznego działu IT firmy TME. Takie rozwiązanie umożliwiło znaczne przyspieszenie migracji.
„W trakcie migracji zadbaliśmy o to, aby zostały wykorzystane najnowsze funkcjonalności Google Analytics: wdrożenie User ID pomaga zrozumieć interakcje użytkowników pomiędzy różnymi urządzeniami (komputerami, tabletami i komórkami), a wykorzystane zmienne niestandardowe umożliwiają łatwą analizę i porównanie efektywności poszczególnych wersji językowych oraz m.in. porównanie zachowania użytkowników, którzy reprezentują przedsiębiorstwa oraz tych będących osobami fizycznymi. Zadbaliśmy także o skalowalność infrastruktury tak, aby nadążała ona za rozwojem serwisu.” - podsumowała Sylwia Ślusarczyk, Project Manager w Conversion.
TME z powodzeniem przeprowadziło migrację z Urchin i Google Analytics do najnowszej wersji Google Universal Analytics. Współpraca z Conversion pomogła w skróceniu czasu całego procesu, odciążeniu działu IT, wykorzystaniu najnowszych funkcjonalności Google Analytics i przeprowadzeniu skrupulatnego audytu poprawności zbierania danych.
dostarczył infoWire.pl