GOG i Legend of Grimrock

M.G. Data ostatniej zmiany: 2012-04-04 17:05:08

GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 11:17:36 - M.G.

WTEM!

GOG wprowadził trochę zmian na stronie i zapowiedział kilka nowszych
tytułów, zgodnie ze wcześniej zasygnalizowanymi planami. Jedną z
nadchodzących pozycji jest Legend of Grimrock, która zapowiada się na
pierwszy dungeon crawler, którego spróbuję:

www.gog.com/en/gamecard/legend_of_grimrock

Współczesna oprawa włożona w bardzo tradycyjną formę, tryb oldschoolowy bez
automapy (ponoć w dodatkach są szablony do ręcznego rysowania map :-)),
pułapki, lochy i oczywiście pochodznie, które jak zwykle płoną choć nie
wiadomo kto jest wszystkie w tych podziemiach zapala.

I tak sobie myślę, że stare formuły świetnie się sprawdzają gdy je nieco
unowocześnić. Więc gdyby ktoś się porwał na izometryczny remake pierwszych
Falloutów to może bym je wreszcie skończył. Bo ja naprawdę nie mogę z tym
interfejsem :/

--
M.G.



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 11:20:28 - Rais

M.G. pisze:
> WTEM!
>
> GOG wprowadził...

OK, tylko dlaczego nie kupić tu:

www.grimrock.net/buy/

--
pzdr



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 11:22:55 - M.G.

On Wed, 28 Mar 2012 11:20:28 +0200, Rais wrote:

> M.G. pisze:
>> WTEM!
>>
>> GOG wprowadził...
>
> OK, tylko dlaczego nie kupić tu:
>
> www.grimrock.net/buy/

Można i tu.

--
M.G.



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 12:52:20 - Goomich

M.G. naskrobał/a w
news:hx73tweiagir$.1m1v0krtd8btq.dlg@40tude.net:

> WTEM!
>
> GOG wprowadził trochę zmian na stronie i zapowiedział kilka nowszych
> tytułów, zgodnie ze wcześniej zasygnalizowanymi planami.

Gdzie jest TIE-Fighter FFS?

--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
goomich@usun.to.wp.pl UIN: 6750153
To Win Without Fighting is Best - Sun Tzu
Screw that - Eve Community



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 13:08:35 - M.G.

On Wed, 28 Mar 2012 12:52:20 +0200, Goomich wrote:

> M.G. naskrobał/a w
> news:hx73tweiagir$.1m1v0krtd8btq.dlg@40tude.net:
>
>> WTEM!
>>
>> GOG wprowadził trochę zmian na stronie i zapowiedział kilka nowszych
>> tytułów, zgodnie ze wcześniej zasygnalizowanymi planami.
>
> Gdzie jest TIE-Fighter FFS?

Tam gdzie wszystkie inne gry Lucas Arts? :-) Nie widziałem ich na liście
wydawców pracujących z GOG.


--
M.G.



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 13:20:02 - piorun

Dnia 2012-03-28 11:17:36 w wiadomości
użytkownik *M.G.*
napisał:
> WTEM!
>
> GOG wprowadził trochę zmian na stronie i zapowiedział kilka nowszych
> tytułów, zgodnie ze wcześniej zasygnalizowanymi planami. Jedną z
> nadchodzących pozycji jest Legend of Grimrock, która zapowiada się na
> pierwszy dungeon crawler, którego spróbuję:
>
> www.gog.com/en/gamecard/legend_of_grimrock

Na Steamie też jest, ale chyba bez przedsprzedaży i cena nieznana :/

> Współczesna oprawa włożona w bardzo tradycyjną formę, tryb oldschoolowy bez
> automapy (ponoć w dodatkach są szablony do ręcznego rysowania map :-)),
> pułapki, lochy i oczywiście pochodznie, które jak zwykle płoną choć nie
> wiadomo kto jest wszystkie w tych podziemiach zapala.

Sam ciekaw jestem tej gry, ale chyba poczekam na jakieś recenzje (bo na
demo nie liczę jednak). Może być dobrze, ale trudno powiedzieć czy
podejdzie dziś taki tryb gry.

> I tak sobie myślę, że stare formuły świetnie się sprawdzają gdy je nieco
> unowocześnić. Więc gdyby ktoś się porwał na izometryczny remake pierwszych
> Falloutów to może bym je wreszcie skończył. Bo ja naprawdę nie mogę z tym
> interfejsem :/

Ach, no tak. Ty znowu o tym interfejsie :P Mi on tam nie przeszkadza, ale
rozumiem, że to kwestia przyzwyczajenia (bo grałem w F/F2 średnio raz na
rok) więc nie było okazji na znudzenie się. Swoją drogą możnaby poszukać -
może są jakieś mody. Wiadomo, że cudów nie zrobią, ale może akurat na tyle,
że Ci podejdzie.
--
Jakub 'piorun' Hamczyk
gg:1079513
icq:222103719
www.gangrel.3d.pl



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 13:36:02 - Rais

W dniu 2012-03-28 13:20, piorun pisze:
> Dnia 2012-03-28 11:17:36 w wiadomości
> użytkownik *M.G.*
> napisał:
>> WTEM!
>>
>> GOG wprowadził trochę zmian na stronie i zapowiedział kilka nowszych
>> tytułów, zgodnie ze wcześniej zasygnalizowanymi planami. Jedną z
>> nadchodzących pozycji jest Legend of Grimrock, która zapowiada się na
>> pierwszy dungeon crawler, którego spróbuję:
>>
>> www.gog.com/en/gamecard/legend_of_grimrock
>
> Na Steamie też jest, ale chyba bez przedsprzedaży i cena nieznana :/


Podaje człowiek linka do twórców a tu jakieś marudzenie, że na steamie
nie ma ceny.

--



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 14:00:12 - piorun

Dnia 2012-03-28 13:36:02 w wiadomości
użytkownik *Rais*
napisał:

> Podaje człowiek linka do twórców a tu jakieś marudzenie, że na steamie
> nie ma ceny.

Bo ja wolę by Valve zarobiło :P
--
Jakub 'piorun' Hamczyk
gg:1079513
icq:222103719
www.gangrel.3d.pl



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 14:28:38 - M.G.

On Wed, 28 Mar 2012 14:00:12 +0200, piorun wrote:

> Dnia 2012-03-28 13:36:02 w wiadomości
> użytkownik *Rais*
> napisał:
>
>> Podaje człowiek linka do twórców a tu jakieś marudzenie, że na steamie
>> nie ma ceny.
>
> Bo ja wolę by Valve zarobiło :P

Czemu? Poza tym preorder na stronie wydawcy przychodzi z kluczem do Steama.
Podejrzewam, że Steam za takie akcje też sobie coś liczy. IMHO to najlepsza
opcja - instalator i jeszcze klucz.


--
M.G.



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 14:37:12 - piorun

Dnia 2012-03-28 14:28:38 w wiadomości
użytkownik *M.G.* napisał:
> On Wed, 28 Mar 2012 14:00:12 +0200, piorun wrote:
>
>> Dnia 2012-03-28 13:36:02 w wiadomości
>> użytkownik *Rais*
>> napisał:
>>
>>> Podaje człowiek linka do twórców a tu jakieś marudzenie, że na steamie
>>> nie ma ceny.
>>
>> Bo ja wolę by Valve zarobiło :P
>
> Czemu?

Bo jest szansa, że wydadzą Ep3 ;)

> Poza tym preorder na stronie wydawcy przychodzi z kluczem do Steama.
> Podejrzewam, że Steam za takie akcje też sobie coś liczy.

Z tego co czytałem odnośnie gier na Steamworks to twórca może zażyczyć
sobie dowolną ilość kluczy do swojej gry i zrobić z nimi co chce (z
rozdaniem włącznie). Choć nie wątpię, że dochodzą do tego jeszcze jakieś
umowy obowiązujące w danym przypadku.

> IMHO to najlepsza
> opcja - instalator i jeszcze klucz.

Ale znaczy to już nie wiem. Wersja z GOG będzie non-steam, a jednocześnie
na rynku będzie dostępna wersja steam?
--
Jakub 'piorun' Hamczyk
gg:1079513
icq:222103719
www.gangrel.3d.pl



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 14:41:57 - M.G.

On Wed, 28 Mar 2012 14:37:12 +0200, piorun wrote:

[...]

>> IMHO to najlepsza
>> opcja - instalator i jeszcze klucz.
>
> Ale znaczy to już nie wiem. Wersja z GOG będzie non-steam, a jednocześnie
> na rynku będzie dostępna wersja steam?

Na to wygląda. Preorder ze strony wydawcy daje Ci zarówno osobny instalator
jak i klucz do Steama.


--
M.G.



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 14:43:27 - Jader

On 03/28/2012 01:20 PM, piorun wrote:
>
> Sam ciekaw jestem tej gry, ale chyba poczekam na jakieś recenzje (bo na
> demo nie liczę jednak). Może być dobrze, ale trudno powiedzieć czy
> podejdzie dziś taki tryb gry.

Do luftu z takim oldschoolem, gdzie masz walkę realtime (i to przy
4-osobowej drużynie) :/

Jader



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 15:08:18 - M.G.

On Wed, 28 Mar 2012 14:43:27 +0200, Jader wrote:

> On 03/28/2012 01:20 PM, piorun wrote:
>>
>> Sam ciekaw jestem tej gry, ale chyba poczekam na jakieś recenzje (bo na
>> demo nie liczę jednak). Może być dobrze, ale trudno powiedzieć czy
>> podejdzie dziś taki tryb gry.
>
> Do luftu z takim oldschoolem, gdzie masz walkę realtime (i to przy
> 4-osobowej drużynie) :/
>
> Jader

A nie było tak w wielu dungeon crawlerach? Nie wiem, bo z tych starych,
płytkowych RPGów to próbowałem może ze dwa zanim przestałem :-)

--
M.G.



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 15:44:21 - Rais

W dniu 2012-03-28 14:43, Jader pisze:
> On 03/28/2012 01:20 PM, piorun wrote:
>>
>> Sam ciekaw jestem tej gry, ale chyba poczekam na jakieś recenzje (bo na
>> demo nie liczę jednak). Może być dobrze, ale trudno powiedzieć czy
>> podejdzie dziś taki tryb gry.
>
> Do luftu z takim oldschoolem, gdzie masz walkę realtime (i to przy
> 4-osobowej drużynie) :/
>

Grałeś w Eye of the Beholder?

--
pzdr



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 16:02:12 - Jader

On 03/28/2012 03:44 PM, Rais wrote:
>> Do luftu z takim oldschoolem, gdzie masz walkę realtime (i to przy
>> 4-osobowej drużynie) :/
>>
> Grałeś w Eye of the Beholder?

Grałem, było do luftu ;)

Jader



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 16:04:18 - Rais

W dniu 2012-03-28 16:02, Jader pisze:
> On 03/28/2012 03:44 PM, Rais wrote:
>>> Do luftu z takim oldschoolem, gdzie masz walkę realtime (i to przy
>>> 4-osobowej drużynie) :/
>>>
>> Grałeś w Eye of the Beholder?
>
> Grałem, było do luftu ;)
>

Wyjdź z tego wątku!!!
Natychmiast!!!

--
pzdr



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 17:41:37 - Cezar Matkowski


Użytkownik Rais napisał w wiadomości
news:4f731a58$0$1220$65785112@news.neostrada.pl...
>>> Grałeś w Eye of the Beholder?
>> Grałem, było do luftu ;)
> Wyjdź z tego wątku!!!
> Natychmiast!!!

Ale przecież rację ma. O Lands of Lore można powiedzieć to samo.

Pozdrawiam




Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 18:17:31 - Rais

W dniu 2012-03-28 17:41, Cezar Matkowski pisze:
>
> Użytkownik Rais napisał w wiadomości
> news:4f731a58$0$1220$65785112@news.neostrada.pl...
>>>> Grałeś w Eye of the Beholder?
>>> Grałem, było do luftu ;)
>> Wyjdź z tego wątku!!!
>> Natychmiast!!!
>
> Ale przecież rację ma. O Lands of Lore można powiedzieć to samo.
>

Aaaaaaa!!!!!!!
Trzymajcie mnie!!!!!

--
pzdr



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 19:10:38 - Mateusz Ludwin

Rzecze Rais:

>>>> Grałem, było do luftu ;)
>>> Wyjdź z tego wątku!!!
>>> Natychmiast!!!
>>
>> Ale przecież rację ma. O Lands of Lore można powiedzieć to samo.
>>
>
> Aaaaaaa!!!!!!!
> Trzymajcie mnie!!!!!

Tzw. stare RPG to jest coś, co nigdy mi się nie podobało, właśnie z powodu
tej durnej walki. W Black Crypt grałem do momentu spotkania pierwszego
oczka.
--
Horror and moral terror are your friends.

Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 19:34:12 - Cezar Matkowski


Użytkownik Mateusz Ludwin napisał w wiadomości
news:jkvnnf.7r4.1@teren.hamstera.pl...
> Tzw. stare RPG to jest coś, co nigdy mi się nie podobało, właśnie z
> powodu
> tej durnej walki. W Black Crypt grałem do momentu spotkania
> pierwszego
> oczka.

Używając dzisiejszej terminologii, jestem bardziej niż pewien, że EoB
i pochodne byłby oskarżone o skonsolowacenie. Miały bowiem lepszą
grafikę niż poprzednie, ale walka w trybie rzeczywistym wprowadzała
niepotrzebny zamęt, labirynty ograniczały pole manewru, a zastosowanie
systemu AD&D poważnie prymitywizowało samą rozgrywkę. A z Lands of
Lore było jeszcze gorzej. Rozumiem, że jeżeli ktoś zaczynał od EoB,
to może się zżymać, ale w porównaniu z Ultimą albo czymkolwiek na
silniku GoldBox, EoB to faktycznie krok w tył.

Pozdrawiam




Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 19:41:41 - Rais

W dniu 2012-03-28 19:34, Cezar Matkowski pisze:
>
> Użytkownik Mateusz Ludwin napisał w wiadomości
> news:jkvnnf.7r4.1@teren.hamstera.pl...
>> Tzw. stare RPG to jest coś, co nigdy mi się nie podobało, właśnie z
>> powodu
>> tej durnej walki. W Black Crypt grałem do momentu spotkania pierwszego
>> oczka.
>
> Używając dzisiejszej terminologii, jestem bardziej niż pewien, że EoB i
> pochodne byłby oskarżone o skonsolowacenie. Miały bowiem lepszą
> grafikę niż poprzednie, ale walka w trybie rzeczywistym wprowadzała
> niepotrzebny zamęt, labirynty ograniczały pole manewru, a zastosowanie
> systemu AD&D poważnie prymitywizowało samą rozgrywkę. A z Lands of
> Lore było jeszcze gorzej. Rozumiem, że jeżeli ktoś zaczynał od EoB, to
> może się zżymać, ale w porównaniu z Ultimą albo czymkolwiek na silniku
> GoldBox, EoB to faktycznie krok w tył.
>

To ja się idę pozżymac...

--
pzdr



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 19:09:41 - Mateusz Ludwin

Rzecze M.G.:

> WTEM!
>
> GOG wprowadził trochę zmian na stronie i zapowiedział kilka nowszych
> tytułów, zgodnie ze wcześniej zasygnalizowanymi planami. Jedną z
> nadchodzących pozycji jest Legend of Grimrock, która zapowiada się na
> pierwszy dungeon crawler, którego spróbuję:
>
> www.gog.com/en/gamecard/legend_of_grimrock
>
> Współczesna oprawa włożona w bardzo tradycyjną formę, tryb oldschoolowy bez
> automapy (ponoć w dodatkach są szablony do ręcznego rysowania map :-)),
> pułapki, lochy i oczywiście pochodznie, które jak zwykle płoną choć nie
> wiadomo kto jest wszystkie w tych podziemiach zapala.

Gra zapowiada się wypaśnie, ale tylko się zapowiada - nie wiadomo jakiej
jakości content jest w środku. Można zrobić bardzo dobry engine i generować
losowo nudne podziemia, które znudzą się po 3 poziomach. Jeżeli te labirynty
są wydziergane ręcznie, to może być fajnie. Brak automapy jest durny. W
oldskulu też bywały mapy. Filmiki wrzucałem już na grupę dawno temu, ale to
tylko filmiki, nie wynika z nich, jaka to jest gra. Dlatego na pewno nie
kupię preorderu.

Ja ogólnie bardziej chciałbym taką grę:

- action RPG TPP
- walka nastawiona na maksymalny realizm - teraz jest takie podejście, żeby
wszystkie action RPG robić w stylu God of War. A ja bym chciał coś w stylu
Dark Souls albo Gothica 2. Czyli zamiast 20 przeciwników w pomieszczeniu,
2-3, ale takich, żeby trzeba było z nimi walczyć kilka minut
- losowość contentu na poziomie Diablo 2 - losowe podziemia i losowe
przedmioty, ale wszystko ograniczone od góry przez designerów
- skomplikowane statystyki, tak żeby walka różnymi rodzajami broni naprawdę
się różniła i nie było tak, że pakujemy postać i możemy walczyć wszystkim co
znajdziemy - znowu DS jest pod tym względem idealne
- system hubów i portali jak w Diablo 2 - bez frustrujących wynalazków w
stylu DS

Niestety obecnie wszystkie action RPG to połączenie WoW z GoW - idziemy do
przodu i napieprzamy w jeden przycisk :(
--
And then I realized... like I was shot... like I was shot with a diamond...
a diamond bullet right through my forehead. And I thought: My God... the
genius of that. The genius.
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 19:15:31 - Rais

W dniu 2012-03-28 19:09, Mateusz Ludwin pisze:

> Ja ogólnie bardziej chciałbym taką grę:
>
> - action RPG TPP
> - walka nastawiona na maksymalny realizm - teraz jest takie podejście, żeby
> wszystkie action RPG robić w stylu God of War. A ja bym chciał coś w stylu
> Dark Souls albo Gothica 2. Czyli zamiast 20 przeciwników w pomieszczeniu,
> 2-3, ale takich, żeby trzeba było z nimi walczyć kilka minut

Grałeś w 'Die By The Sword?
:)

--
pzdr



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 19:30:07 - Mateusz Ludwin

Rzecze Rais:

>> - action RPG TPP
>> - walka nastawiona na maksymalny realizm - teraz jest takie podejście, żeby
>> wszystkie action RPG robić w stylu God of War. A ja bym chciał coś w stylu
>> Dark Souls albo Gothica 2. Czyli zamiast 20 przeciwników w pomieszczeniu,
>> 2-3, ale takich, żeby trzeba było z nimi walczyć kilka minut
>
> Grałeś w 'Die By The Sword?
> :)

Właśnie nie, miałem wtedy Amigę. Potem mi się już nie chciało.

Ostatnie co wyszło z taką walką, to chyba Blade of Darkness.

BTW ostatnio sobie pomyślałem, że może warto byłoby spróbować gry w Rune.
Grafika była tam od początku całkiem fajna, może są do tego jakieś pacze.
Muszę się rozejrzeć.
--
We must kill them. We must incinerate them. Pig after pig. Cow after cow.
Village after village. Army after army.
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-29 01:32:11 - piorun

Dnia 2012-03-28 19:30:07 w wiadomości
użytkownik *Mateusz Ludwin* napisał:
> Rzecze Rais:
>
>>> - action RPG TPP
>>> - walka nastawiona na maksymalny realizm - teraz jest takie podejście, żeby
>>> wszystkie action RPG robić w stylu God of War. A ja bym chciał coś w stylu
>>> Dark Souls albo Gothica 2. Czyli zamiast 20 przeciwników w pomieszczeniu,
>>> 2-3, ale takich, żeby trzeba było z nimi walczyć kilka minut
>>
>> Grałeś w 'Die By The Sword?

Całkiem dobre, ale skupiłem się na walce i fabuły w ogóle nie pamiętam :/

> Właśnie nie, miałem wtedy Amigę. Potem mi się już nie chciało.
>
> Ostatnie co wyszło z taką walką, to chyba Blade of Darkness.
>
> BTW ostatnio sobie pomyślałem, że może warto byłoby spróbować gry w Rune.
> Grafika była tam od początku całkiem fajna, może są do tego jakieś pacze.
> Muszę się rozejrzeć.

Kilka lat temu próbowałem w Rune i mi nie podeszło. Szkoda, bo zapowiadało
się przyjemnie...
--
Jakub 'piorun' Hamczyk
gg:1079513
icq:222103719
www.gangrel.3d.pl



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 19:21:54 - M.G.

On Wed, 28 Mar 2012 19:09:41 +0200, Mateusz Ludwin wrote:

> Rzecze M.G.:
>
>> WTEM!
>>
>> GOG wprowadził trochę zmian na stronie i zapowiedział kilka nowszych
>> tytułów, zgodnie ze wcześniej zasygnalizowanymi planami. Jedną z
>> nadchodzących pozycji jest Legend of Grimrock, która zapowiada się na
>> pierwszy dungeon crawler, którego spróbuję:
>>
>> www.gog.com/en/gamecard/legend_of_grimrock
>>
>> Współczesna oprawa włożona w bardzo tradycyjną formę, tryb oldschoolowy bez
>> automapy (ponoć w dodatkach są szablony do ręcznego rysowania map :-)),
>> pułapki, lochy i oczywiście pochodznie, które jak zwykle płoną choć nie
>> wiadomo kto jest wszystkie w tych podziemiach zapala.
>
> Gra zapowiada się wypaśnie, ale tylko się zapowiada - nie wiadomo jakiej
> jakości content jest w środku. Można zrobić bardzo dobry engine i generować
> losowo nudne podziemia, które znudzą się po 3 poziomach. Jeżeli te labirynty
> są wydziergane ręcznie, to może być fajnie. Brak automapy jest durny. W
> oldskulu też bywały mapy.

Ale jest mapa, tylko można grać w trudniejszym trybie bez niej. Też czekam
na jakiś promosik i recki.


> Filmiki wrzucałem już na grupę dawno temu, ale to
> tylko filmiki, nie wynika z nich, jaka to jest gra. Dlatego na pewno nie
> kupię preorderu.
>
> Ja ogólnie bardziej chciałbym taką grę:
>
> - action RPG TPP
> - walka nastawiona na maksymalny realizm - teraz jest takie podejście, żeby
> wszystkie action RPG robić w stylu God of War. A ja bym chciał coś w stylu
> Dark Souls albo Gothica 2. Czyli zamiast 20 przeciwników w pomieszczeniu,
> 2-3, ale takich, żeby trzeba było z nimi walczyć kilka minut
> - losowość contentu na poziomie Diablo 2 - losowe podziemia i losowe
> przedmioty, ale wszystko ograniczone od góry przez designerów

Losowe poziomy raczej nie. Ale losowość tego co wypada czy przeciwników
spoko.


> - skomplikowane statystyki, tak żeby walka różnymi rodzajami broni naprawdę
> się różniła i nie było tak, że pakujemy postać i możemy walczyć wszystkim co
> znajdziemy - znowu DS jest pod tym względem idealne
> - system hubów i portali jak w Diablo 2 - bez frustrujących wynalazków w
> stylu DS
>
> Niestety obecnie wszystkie action RPG to połączenie WoW z GoW - idziemy do
> przodu i napieprzamy w jeden przycisk :(

Clik click click. Trójciosowe komba widzę wszędzie.


--
M.G.



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 19:31:11 - Mateusz Ludwin

Rzecze M.G.:

>> Niestety obecnie wszystkie action RPG to połączenie WoW z GoW - idziemy do
>> przodu i napieprzamy w jeden przycisk :(
>
> Clik click click. Trójciosowe komba widzę wszędzie.

Kingdoms of Amalur - megagówno...
--
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream.
That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight...
razor... and surviving.
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 19:35:37 - M.G.

On Wed, 28 Mar 2012 19:31:11 +0200, Mateusz Ludwin wrote:

> Rzecze M.G.:
>
>>> Niestety obecnie wszystkie action RPG to połączenie WoW z GoW - idziemy do
>>> przodu i napieprzamy w jeden przycisk :(
>>
>> Clik click click. Trójciosowe komba widzę wszędzie.
>
> Kingdoms of Amalur - megagówno...

A weź, nawet nie wyszedłem z pierwszego poziomu w demie.


--
M.G.



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 19:45:25 - Mateusz Ludwin

Rzecze M.G.:

>> Kingdoms of Amalur - megagówno...
>
> A weź, nawet nie wyszedłem z pierwszego poziomu w demie.

Nawet granie magiem sprowadza się do napierdzielania w jeden przycisk i
robienia combosów.
--
You have to have men who are moral... and at the same time who are able to
utilize their primordial instincts to kill without feeling... without
passion... without judgment... without judgment.
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-28 19:50:50 - Mateusz Ludwin

Rzecze Mateusz Ludwin:

> Nawet granie magiem sprowadza się do napierdzielania w jeden przycisk i
> robienia combosów.

BTW teraz widzę na konsolach tendencję nawet nie tyle do spłycania
rozgrywki, ile do ograniczania koknsekwencji akcji gracza do zera. Są
statystyki? Ale nie mają żadnego znaczenia. Albo da się grać każdą bronią,
albo da się je resetować. Quick time events? Nie trzeba ich wykonywać, albo
służą tylko do pchnięcia akcji do przodu (gra czeka długie sekundy na
wykonanie akcji). Brak amunicji? Skrzynki z amunicją albo partner z
milionami pocisków są na każdym kroku. Wypieprzyłeś się na zakręcie? To
możesz cofnąć czas. Gry przechodzą się same. Przypadek ekstremalny - Azura's
Wrath dla totalnych kretynów.
--
And then I realized... like I was shot... like I was shot with a diamond...
a diamond bullet right through my forehead. And I thought: My God... the
genius of that. The genius.
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-29 01:30:50 - piorun

Dnia 2012-03-28 19:09:41 w wiadomości
użytkownik *Mateusz Ludwin* napisał:
> Gra zapowiada się wypaśnie, ale tylko się zapowiada - nie wiadomo jakiej
> jakości content jest w środku. Można zrobić bardzo dobry engine i generować
> losowo nudne podziemia, które znudzą się po 3 poziomach. Jeżeli te labirynty
> są wydziergane ręcznie, to może być fajnie. Brak automapy jest durny.

Jest robione ręcznie, edytor ma być 'kiedyśtam'. No i automapy niby nie ma,
ale jakaś mapa miała być (przynajmniej w [chyba] FAQ o tym pisano).
--
Jakub 'piorun' Hamczyk
gg:1079513
icq:222103719
www.gangrel.3d.pl



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-29 08:15:47 - M.G.

On Thu, 29 Mar 2012 01:30:50 +0200, piorun wrote:

> Dnia 2012-03-28 19:09:41 w wiadomości
> użytkownik *Mateusz Ludwin* napisał:
>> Gra zapowiada się wypaśnie, ale tylko się zapowiada - nie wiadomo jakiej
>> jakości content jest w środku. Można zrobić bardzo dobry engine i generować
>> losowo nudne podziemia, które znudzą się po 3 poziomach. Jeżeli te labirynty
>> są wydziergane ręcznie, to może być fajnie. Brak automapy jest durny.
>
> Jest robione ręcznie, edytor ma być 'kiedyśtam'. No i automapy niby nie ma,
> ale jakaś mapa miała być (przynajmniej w [chyba] FAQ o tym pisano).

Mapa jest albo nie ma w zależności od wyboru :-)


And if you are a hardened dungeon crawling veteran and you crave an extra
challenge, you can arm yourself with a stack of grid paper and turn on the
Oldschool Mode which disables the luxury of the automap! Are you ready to
venture forth and unravel the mysteries of Mount Grimrock?


--
M.G.



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-29 09:06:37 - diuka

Am Wed, 28 Mar 2012 19:09:41 +0200 schrieb Mateusz Ludwin:

> Ja ogólnie bardziej chciałbym taką grę:
>
> - action RPG TPP
> - walka nastawiona na maksymalny realizm - teraz jest takie podejście, żeby
> wszystkie action RPG robić w stylu God of War. A ja bym chciał coś w stylu
> Dark Souls albo Gothica 2. Czyli zamiast 20 przeciwników w pomieszczeniu,
> 2-3, ale takich, żeby trzeba było z nimi walczyć kilka minut
> - losowość contentu na poziomie Diablo 2 - losowe podziemia i losowe
> przedmioty, ale wszystko ograniczone od góry przez designerów
> - skomplikowane statystyki, tak żeby walka różnymi rodzajami broni naprawdę
> się różniła i nie było tak, że pakujemy postać i możemy walczyć wszystkim co
> znajdziemy - znowu DS jest pod tym względem idealne

Dungeon Crawler Stone Soup
Dwarf Fort... dobra, co ja będę, zapewne odpada

> - system hubów i portali jak w Diablo 2 - bez frustrujących wynalazków w
> stylu DS

Portali nie ma. Ale też nie 'click, click jednym...', ani nie 'granie
magiem sprowadza się do napierdzielania w jeden przycisk i nie różni
się niczym od grania wojem', a D2 z losowością contentu może czyścić
buty.

> Niestety obecnie wszystkie action RPG to połączenie WoW z GoW - idziemy do
> przodu i napieprzamy w jeden przycisk :(

No, nie.

--
pozdrawiam
diuka



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-29 02:48:59 - MSZ

W dniu 2012-03-28 11:17, M.G. pisze:

> I tak sobie myślę, że stare formuły świetnie się sprawdzają gdy je nieco
> unowocześnić. Więc gdyby ktoś się porwał na izometryczny remake pierwszych
> Falloutów to może bym je wreszcie skończył. Bo ja naprawdę nie mogę z tym
> interfejsem :/
>

www.kickstarter.com/projects/inxile/wasteland-2
wasteland.inxile-entertainment.com/

Sequel gry, która była pierwowzorem Falloutów :-) Zebrali już 1.6M$ i mają
być wersje Windows, Mac i Linux.

Swoją drogą, znalazło się 100 osób gotowych się zrzucić po 1000$ za
możliwość zostania NPC-em. W dupach się przewraca od tego dobrobytu ;-)))

--
MSZ (de łan & ąly!) * But through eternal night
* The twinkling of starlight
msz(maupa)msz.pmp.com.pl * So very far away
* Maybe it's only yesterday



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-29 08:18:30 - M.G.

On Thu, 29 Mar 2012 02:48:59 +0200, MSZ wrote:

> W dniu 2012-03-28 11:17, M.G. pisze:
>
>> I tak sobie myślę, że stare formuły świetnie się sprawdzają gdy je nieco
>> unowocześnić. Więc gdyby ktoś się porwał na izometryczny remake pierwszych
>> Falloutów to może bym je wreszcie skończył. Bo ja naprawdę nie mogę z tym
>> interfejsem :/
>>
>
> www.kickstarter.com/projects/inxile/wasteland-2
> wasteland.inxile-entertainment.com/
>
> Sequel gry, która była pierwowzorem Falloutów :-) Zebrali już 1.6M$ i mają
> być wersje Windows, Mac i Linux.
>
> Swoją drogą, znalazło się 100 osób gotowych się zrzucić po 1000$ za
> możliwość zostania NPC-em. W dupach się przewraca od tego dobrobytu ;-)))

Wow, może będzie można pójść na pustynię by znaleźć procesor od
mikrofalówki dla Notcha? :-)


--
M.G.



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-29 15:59:40 - Cezar Matkowski


Użytkownik M.G. napisał w wiadomości
news:hx73tweiagir$.1m1v0krtd8btq.dlg@40tude.net...
> I tak sobie myślę, że stare formuły świetnie się sprawdzają gdy je
> nieco
> unowocześnić.

Ale to już nie będą stare formuły :8] Kiedy dowiedziałem się o
remake'u Wasteland, moją pierwszą reakcją było A kto to wydaje?
Wytwórnia Multimedialna im. Pokiego Grzyba?. Chociaż dungeon crawl
jest na tyle pojemny, że można by było wcisnąć do niego sporo, ale
nadal wolałbym coś nowszego - z umiejętnościami, zestawami przedmiotów
i dużą ilością statystyk niż prymitywne crawle w rodzaju Black
Crypt.

> Falloutów to może bym je wreszcie skończył. Bo ja naprawdę nie mogę
> z tym
> interfejsem :/

Ale Fallout jest izometryczny :8] Swoją drogą - co Ci się nie podoba w
interfejsie? Walka turowa, komunikacja z postaciami, czy w ogóle
rozplanowanie opcji, któremu do ergonomii faktycznie trochę pasuje.
Mniej więcej tyle, ile mi do ideału piękna :8]

Pozdrawiam




Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-29 16:04:07 - Goomich

Cezar Matkowski naskrobał/a w
news:jl1pv4$i7d$1@inews.gazeta.pl:

> Ale to już nie będą stare formuły :8] Kiedy dowiedziałem się o
> remake'u Wasteland, moją pierwszą reakcją było A kto to wydaje?
> Wytwórnia Multimedialna im. Pokiego Grzyba?.

Ktoś kto nie ma praw do Fallouta?


--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
goomich@usun.to.wp.pl UIN: 6750153
To Win Without Fighting is Best - Sun Tzu
Screw that - Eve Community



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-03-30 16:40:57 - M.G.

On Thu, 29 Mar 2012 15:59:40 +0200, Cezar Matkowski wrote:

> Użytkownik M.G. napisał w wiadomości
> news:hx73tweiagir$.1m1v0krtd8btq.dlg@40tude.net...
>> I tak sobie myślę, że stare formuły świetnie się sprawdzają gdy je
>> nieco
>> unowocześnić.
>
> Ale to już nie będą stare formuły :8]

Nie no, stare, tylko w nowej oprawie.


> Kiedy dowiedziałem się o
> remake'u Wasteland, moją pierwszą reakcją było A kto to wydaje?
> Wytwórnia Multimedialna im. Pokiego Grzyba?. Chociaż dungeon crawl
> jest na tyle pojemny, że można by było wcisnąć do niego sporo, ale
> nadal wolałbym coś nowszego - z umiejętnościami, zestawami przedmiotów
> i dużą ilością statystyk niż prymitywne crawle w rodzaju Black
> Crypt.

Zobaczymy, nie grałem w pierwszy Wasteland ale jestem ciekaw.


>> Falloutów to może bym je wreszcie skończył. Bo ja naprawdę nie mogę
>> z tym
>> interfejsem :/
>
> Ale Fallout jest izometryczny :8]

I o to mi chodzi :-) Taki sam ale nowszy :-)


> Swoją drogą - co Ci się nie podoba w
> interfejsie? Walka turowa, komunikacja z postaciami, czy w ogóle
> rozplanowanie opcji, któremu do ergonomii faktycznie trochę pasuje.
> Mniej więcej tyle, ile mi do ideału piękna :8]

Walka turowa spoko. Rozplanowanie opcji, klikanina straszna. I to wszystko
takie powolne! Po co animacja otwierania się czegoś w trybie walki na
przykład?


--
M.G.



Re: GOG i Legend of Grimrock

2012-04-04 17:05:08 - M.G.

On Wed, 28 Mar 2012 11:17:36 +0200, M.G. wrote:

> WTEM!
>
> GOG wprowadził trochę zmian na stronie i zapowiedział kilka nowszych
> tytułów, zgodnie ze wcześniej zasygnalizowanymi planami. Jedną z
> nadchodzących pozycji jest Legend of Grimrock, która zapowiada się na
> pierwszy dungeon crawler, którego spróbuję:
>
> www.gog.com/en/gamecard/legend_of_grimrock
>
> Współczesna oprawa włożona w bardzo tradycyjną formę, tryb oldschoolowy bez
> automapy (ponoć w dodatkach są szablony do ręcznego rysowania map :-)),
> pułapki, lochy i oczywiście pochodznie, które jak zwykle płoną choć nie
> wiadomo kto jest wszystkie w tych podziemiach zapala.
>
> I tak sobie myślę, że stare formuły świetnie się sprawdzają gdy je nieco
> unowocześnić. Więc gdyby ktoś się porwał na izometryczny remake pierwszych
> Falloutów to może bym je wreszcie skończył. Bo ja naprawdę nie mogę z tym
> interfejsem :/

John Walker i jego recka:

www.rockpapershotgun.com/2012/04/04/wot-i-think-legend-of-grimrock


--
M.G.



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS