Arkham City

M.G. Data ostatniej zmiany: 2012-07-10 16:52:00

Arkham City

2012-07-08 14:21:21 - M.G.

Jestem oniemiały. Kompletnie. Ulepszyli, powiększyli, uatrakcyjnili. Każdy
element jest fantastyczny (prócz niektórych kwestii w fabule :-)), a walka
to tak zupełny atak na ośrodek nagrody, że chce mi się walczyć o kolejne
pytajniczki na arenach. Wskakuję w grę, okładam przeciwników po twarzach,
cieszę się.

Kurczę, nawet myślę o zakupie DLCów.

--
M.G.



Re: Arkham City

2012-07-08 15:58:35 - Mateusz Ludwin

Rzecze M.G.:

> Jestem oniemiały. Kompletnie. Ulepszyli, powiększyli, uatrakcyjnili. Każdy
> element jest fantastyczny (prócz niektórych kwestii w fabule :-)), a walka
> to tak zupełny atak na ośrodek nagrody, że chce mi się walczyć o kolejne
> pytajniczki na arenach. Wskakuję w grę, okładam przeciwników po twarzach,
> cieszę się.

Trzeba wcześniej zaliczyć Asylum?
--
We must kill them. We must incinerate them. Pig after pig. Cow after cow.
Village after village. Army after army.
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com



Re: Arkham City

2012-07-08 16:16:50 - M.G.

On Sun, 8 Jul 2012 15:58:35 +0200, Mateusz Ludwin wrote:

> Rzecze M.G.:
>
>> Jestem oniemiały. Kompletnie. Ulepszyli, powiększyli, uatrakcyjnili. Każdy
>> element jest fantastyczny (prócz niektórych kwestii w fabule :-)), a walka
>> to tak zupełny atak na ośrodek nagrody, że chce mi się walczyć o kolejne
>> pytajniczki na arenach. Wskakuję w grę, okładam przeciwników po twarzach,
>> cieszę się.
>
> Trzeba wcześniej zaliczyć Asylum?

Niby nie ale jest sporo nawiązań (jest też jakaś seria komiksowa dziejąca
się pomiędzy grami ale nie czytałem). Niemniej asylum jest samo w sobie tak
dobre, że szkoda byłoby nie zaliczyć.

--
M.G.



Re: Arkham City

2012-07-08 16:24:09 - M.G.

On Sun, 8 Jul 2012 16:16:50 +0200, M.G. wrote:

> On Sun, 8 Jul 2012 15:58:35 +0200, Mateusz Ludwin wrote:
>
>> Rzecze M.G.:
>>
>>> Jestem oniemiały. Kompletnie. Ulepszyli, powiększyli, uatrakcyjnili. Każdy
>>> element jest fantastyczny (prócz niektórych kwestii w fabule :-)), a walka
>>> to tak zupełny atak na ośrodek nagrody, że chce mi się walczyć o kolejne
>>> pytajniczki na arenach. Wskakuję w grę, okładam przeciwników po twarzach,
>>> cieszę się.
>>
>> Trzeba wcześniej zaliczyć Asylum?
>
> Niby nie ale jest sporo nawiązań (jest też jakaś seria komiksowa dziejąca
> się pomiędzy grami ale nie czytałem). Niemniej asylum jest samo w sobie tak
> dobre, że szkoda byłoby nie zaliczyć.

A, no i Asylum ma nieco bardziej metroidvaniowy system eksploracji, City z
kolei jest bardziej otwarte od początku. Czuć różnicę (nie na
lepsze/gorsze, po prostu inne). Warto też poodkrywać historię Asylum i
pobawić się w poszukiwanie opowieści Ducha Arkham.


--
M.G.



Re: Arkham City

2012-07-08 18:59:52 - Saiko Kila

Proces M.G. zwrócił błąd:
> Jestem oniemiały. Kompletnie.

To już tylko pisanie Ci zostało.

> Ulepszyli, powiększyli, uatrakcyjnili.

Są teraz normalne sejwy? Nie wymaga już GFWL? To dwa główne ulepszenia,
jakich gra wymagała.

> Każdy
> element jest fantastyczny (prócz niektórych kwestii w fabule :-)), a walka
> to tak zupełny atak na ośrodek nagrody, że chce mi się walczyć o kolejne
> pytajniczki na arenach. Wskakuję w grę, okładam przeciwników po twarzach,
> cieszę się.
>
> Kurczę, nawet myślę o zakupie DLCów.

A nadal obsługuje Physx? Bez tego okładanie traci smak.

--
Saiko Kila
The bot has been shut down. That's strange.



Re: Arkham City

2012-07-08 21:44:42 - M.G.

On Sun, 8 Jul 2012 18:59:52 +0200, Saiko Kila wrote:

> Proces M.G. zwrócił błąd:
>> Jestem oniemiały. Kompletnie.
>
> To już tylko pisanie Ci zostało.
>
>> Ulepszyli, powiększyli, uatrakcyjnili.
>
> Są teraz normalne sejwy? Nie wymaga już GFWL? To dwa główne ulepszenia,
> jakich gra wymagała.

Normalnie? :-) W sumie gra jest skonstruowana tak, że nie potrzebuje.
Niestety nadal jest tym G zarażone.


>> Każdy
>> element jest fantastyczny (prócz niektórych kwestii w fabule :-)), a walka
>> to tak zupełny atak na ośrodek nagrody, że chce mi się walczyć o kolejne
>> pytajniczki na arenach. Wskakuję w grę, okładam przeciwników po twarzach,
>> cieszę się.
>>
>> Kurczę, nawet myślę o zakupie DLCów.
>
> A nadal obsługuje Physx? Bez tego okładanie traci smak.

Chyba tak. Nie wiem :/ Ale postaci zachowują się cudnie.


--
M.G.



Re: Arkham City

2012-07-08 21:59:15 - ML

M.G. napisał(a):

> On Sun, 8 Jul 2012 18:59:52 +0200, Saiko Kila wrote:
>
> > Są teraz normalne sejwy? Nie wymaga już GFWL? To dwa główne ulepszenia,
> > jakich gra wymagała.
>
> Normalnie? :-) W sumie gra jest skonstruowana tak, że nie potrzebuje.

Oj, potrzebuje. Przydało by się, żeby np. można było cofnąć i jeszcze raz
przejść ulubiony fragment gry. Obecnie, bez wykonywania ręcznie kopii sejwów,
nie da się tego zrobić.

> > A nadal obsługuje Physx? Bez tego okładanie traci smak.
>
> Chyba tak. Nie wiem :/ Ale postaci zachowują się cudnie.

Ma logo PhysX. Ale serio, kto potrafi na oko zauważyć różnicę miedzy PhysX, a
np. Havokiem, Bulletem albo Newtonem?


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Arkham City

2012-07-08 22:14:34 - M.G.

On Sun, 8 Jul 2012 19:59:15 +0000 (UTC), ML wrote:

> M.G. napisał(a):
>
>> On Sun, 8 Jul 2012 18:59:52 +0200, Saiko Kila wrote:
>>
>>> Są teraz normalne sejwy? Nie wymaga już GFWL? To dwa główne ulepszenia,
>>> jakich gra wymagała.
>>
>> Normalnie? :-) W sumie gra jest skonstruowana tak, że nie potrzebuje.
>
> Oj, potrzebuje. Przydało by się, żeby np. można było cofnąć i jeszcze raz
> przejść ulubiony fragment gry. Obecnie, bez wykonywania ręcznie kopii sejwów,
> nie da się tego zrobić.

A w sumie po co?

[...]

--
M.G.



Re: Arkham City

2012-07-08 22:22:53 - ML

M.G. napisał(a):


> > Oj, potrzebuje. Przydało by się, żeby np. można było cofnąć i jeszcze raz
> > przejść ulubiony fragment gry. Obecnie, bez wykonywania ręcznie kopii sejwów,
> > nie da się tego zrobić.
>
> A w sumie po co?

Na przykład strasznie podobała ci się walka z pingwinem i np. po tygodniu, w
wolnej chwili, chcesz ją powtórzyć... Jeśli nie wykonałeś przed walką kopii
sejwa, to nie da się bez przechodzenia wszystkiego od początku.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Arkham City

2012-07-08 22:26:25 - M.G.

On Sun, 8 Jul 2012 20:22:53 +0000 (UTC), ML wrote:

> M.G. napisał(a):
>
>
>>> Oj, potrzebuje. Przydało by się, żeby np. można było cofnąć i jeszcze raz
>>> przejść ulubiony fragment gry. Obecnie, bez wykonywania ręcznie kopii sejwów,
>>> nie da się tego zrobić.
>>
>> A w sumie po co?
>
> Na przykład strasznie podobała ci się walka z pingwinem i np. po tygodniu, w
> wolnej chwili, chcesz ją powtórzyć... Jeśli nie wykonałeś przed walką kopii
> sejwa, to nie da się bez przechodzenia wszystkiego od początku.

SPOILER!






A. To prawda (osobiście uważam, że najbardziej wymiatała ta z Clay Face).
Szkoda, że nie zrobili z tego aren, tzn. po przejściu każdej specjalnej
walki możesz sobie ją powtórzyć. Albo nawet po przejściu gry wchodzisz do
odpowiedniego budynku i masz opcję powtórki. Ostatecznie i tak masz
możliwość powrotu i latania sobie po całym terenie gry.


--
M.G.



Re: Arkham City

2012-07-09 21:43:52 - Saiko Kila

Proces ML zwrócił błąd:

> Ma logo PhysX. Ale serio, kto potrafi na oko zauważyć różnicę miedzy PhysX, a
> np. Havokiem, Bulletem albo Newtonem?

Są stosowane do innych celów, więc się zauważa, Jedyny problem możeb być
z Havokiem i Physx, ale Havok daje mniejsze zagęszczenie efektów (tak
bym to określił), to się używa inaczej. Newton jest raczej w grach indie
czy podobnych więc trudno pomylić. W AA PhysX był istotny z powodu
gameplaya, w trzech etapach z Scarecrowem (bez Physx przechodziło się je
zupełnie inaczej i bez emocji). Dla mnie najważniejsza jest jednak
animacja pelerynki.

--
Saiko Kila
Obviously you've never heard of global lighting.



Re: Arkham City

2012-07-09 21:49:30 - M.G.

On Mon, 9 Jul 2012 21:43:52 +0200, Saiko Kila wrote:

> Proces ML zwrócił błąd:
>
>> Ma logo PhysX. Ale serio, kto potrafi na oko zauważyć różnicę miedzy PhysX, a
>> np. Havokiem, Bulletem albo Newtonem?
>
> Są stosowane do innych celów, więc się zauważa, Jedyny problem możeb być
> z Havokiem i Physx, ale Havok daje mniejsze zagęszczenie efektów (tak
> bym to określił), to się używa inaczej. Newton jest raczej w grach indie
> czy podobnych więc trudno pomylić. W AA PhysX był istotny z powodu
> gameplaya, w trzech etapach z Scarecrowem (bez Physx przechodziło się je
> zupełnie inaczej i bez emocji). Dla mnie najważniejsza jest jednak
> animacja pelerynki.

No pelerynka w Arkham City nadal furkocze zajebiście.


--
M.G.



Re: Arkham City

2012-07-09 23:08:11 - Saiko Kila

Proces M.G. zwrócił błąd:

> No pelerynka w Arkham City nadal furkocze zajebiście.

To jedna z ważniejszych cech zachowana :)

--
Saiko Kila
The larger the city armory, the greater the citizens' confidence in
their future.



Re: Arkham City

2012-07-10 09:53:25 - M.G.

On Mon, 9 Jul 2012 23:08:11 +0200, Saiko Kila wrote:

> Proces M.G. zwrócił błąd:
>
>> No pelerynka w Arkham City nadal furkocze zajebiście.
>
> To jedna z ważniejszych cech zachowana :)

www.wired.com/wiredscience/2012/07/batman-cape-physics/

:/


--
M.G.



Re: Arkham City

2012-07-10 16:52:12 - Saiko Kila

Proces M.G. zwrócił błąd:

>> Proces M.G. zwrócił błąd:
>>
>>> No pelerynka w Arkham City nadal furkocze zajebiście.
>>
>> To jedna z ważniejszych cech zachowana :)
>
> www.wired.com/wiredscience/2012/07/batman-cape-physics/
>
> :/

Zawsze podejrzewałem, że albo ta peleryna jest magiczna, albo Batman ma
kości z komorami powietrznymi (w tym tę na samej górze) ;)

--
Saiko Kila
If you live from nothing but rainwater, roots, berries and grains you're
guaranteed to live a long life!



Re: Arkham City

2012-07-09 21:38:07 - Saiko Kila

Proces M.G. zwrócił błąd:

>> Są teraz normalne sejwy? Nie wymaga już GFWL? To dwa główne ulepszenia,
>> jakich gra wymagała.
>
> Normalnie? :-) W sumie gra jest skonstruowana tak, że nie potrzebuje.

W AA potrzebowała. Z mojego punktu widzenia. Brak tego zubożył grę,
biorąc pod uwagę sposób w jaki ja zwykle gry przechodzę.

> Niestety nadal jest tym G zarażone.

Normalnie, czyli:
1. są sejwy, w liczbie mnogiej, a nie tylko jeden checkpoint. Zauważ że
można sobie manualnie kopiować sejwy (i zmieniać nazwę, żeby zapamiętać
momenty), ja trzymam wszystkie backupy w tym samym miejscu co ten jeden
właściwy. Dlaczego nie może to być po prostu zaimplementowane w grze? Bo
Brytole którzy to robili to ciule (ale to moja prywatna opinia, nie
powtarzaj ;))

2. da się użyć na innym komputerze (po chorobę korzystać z
funkcjonalności GFWL która ogranicza wolność gracza? Żadnego
uzasadnienia żeby to wprowadzić, chyba że jest się ciulem)

--
Saiko Kila
What happened to the squirrels?



Re: Arkham City

2012-07-09 21:55:05 - M.G.

On Mon, 9 Jul 2012 21:38:07 +0200, Saiko Kila wrote:

> Proces M.G. zwrócił błąd:
>
>>> Są teraz normalne sejwy? Nie wymaga już GFWL? To dwa główne ulepszenia,
>>> jakich gra wymagała.
>>
>> Normalnie? :-) W sumie gra jest skonstruowana tak, że nie potrzebuje.
>
> W AA potrzebowała. Z mojego punktu widzenia. Brak tego zubożył grę,
> biorąc pod uwagę sposób w jaki ja zwykle gry przechodzę.

A w jaki sposób przechodzisz?


>> Niestety nadal jest tym G zarażone.
>
> Normalnie, czyli:
> 1. są sejwy, w liczbie mnogiej, a nie tylko jeden checkpoint. Zauważ że
> można sobie manualnie kopiować sejwy (i zmieniać nazwę, żeby zapamiętać
> momenty), ja trzymam wszystkie backupy w tym samym miejscu co ten jeden
> właściwy. Dlaczego nie może to być po prostu zaimplementowane w grze? Bo
> Brytole którzy to robili to ciule (ale to moja prywatna opinia, nie
> powtarzaj ;))
>
> 2. da się użyć na innym komputerze (po chorobę korzystać z
> funkcjonalności GFWL która ogranicza wolność gracza? Żadnego
> uzasadnienia żeby to wprowadzić, chyba że jest się ciulem)

O GFWL jako takim nawet mi się nie chce gadać. Czyste sukinsyństwo, tu nie
ma sporu.


--
M.G.



Re: Arkham City

2012-07-09 23:08:02 - Saiko Kila

Proces M.G. zwrócił błąd:

>>>> Są teraz normalne sejwy? Nie wymaga już GFWL? To dwa główne ulepszenia,
>>>> jakich gra wymagała.
>>>
>>> Normalnie? :-) W sumie gra jest skonstruowana tak, że nie potrzebuje.
>>
>> W AA potrzebowała. Z mojego punktu widzenia. Brak tego zubożył grę,
>> biorąc pod uwagę sposób w jaki ja zwykle gry przechodzę.
>
> A w jaki sposób przechodzisz?

Ciekawsze etapy na kilka sposobów. I lubię nie iść dalej w głównym
wątku, dokąd da się aktualny etap przynajmniej ugryźć na kilka sposobów.
Nie widzę natomiast sensu w kolejnym przechodzeniu CAŁEJ gry dla tych
chwil, co tak promują twórcy. Parę razy próbowałem (nie z Batmanem,
ogólnie) i chyba nigdy mi nie wyszło. To nie jest tak, że każdy etap
jest wart przechodzenia jeszcze raz, inaczej, czy choćby paru prób. Ale
na tyle często taka potrzeba zachodzi, że denerwuje mnie kiedy nie mogę.
Dlatego pecetowy styl sejwów jest dla mnie w grach dość ważny.

Poza tym fajnie by było wrócić do niektórych cutscenek, czyli zapisu
przed ich pojawieniem się - a się nie da. To nie film w kinie, którego
się nie da przewinąć. Jeśli gra jest filmowa to bardziej mogłaby
przypominać odtwarzacz DVD w obsłudze, nieprawdaż?

--
Saiko Kila
I'm having our technicians look into reprocessing rotten meat! Then we
could retail it again!



Re: Arkham City

2012-07-09 23:34:35 - M.G.

On Mon, 9 Jul 2012 23:08:02 +0200, Saiko Kila wrote:

> Proces M.G. zwrócił błąd:
>
>>>>> Są teraz normalne sejwy? Nie wymaga już GFWL? To dwa główne ulepszenia,
>>>>> jakich gra wymagała.
>>>>
>>>> Normalnie? :-) W sumie gra jest skonstruowana tak, że nie potrzebuje.
>>>
>>> W AA potrzebowała. Z mojego punktu widzenia. Brak tego zubożył grę,
>>> biorąc pod uwagę sposób w jaki ja zwykle gry przechodzę.
>>
>> A w jaki sposób przechodzisz?
>
> Ciekawsze etapy na kilka sposobów. I lubię nie iść dalej w głównym
> wątku, dokąd da się aktualny etap przynajmniej ugryźć na kilka sposobów.
> Nie widzę natomiast sensu w kolejnym przechodzeniu CAŁEJ gry dla tych
> chwil, co tak promują twórcy. Parę razy próbowałem (nie z Batmanem,
> ogólnie) i chyba nigdy mi nie wyszło. To nie jest tak, że każdy etap
> jest wart przechodzenia jeszcze raz, inaczej, czy choćby paru prób. Ale
> na tyle często taka potrzeba zachodzi, że denerwuje mnie kiedy nie mogę.
> Dlatego pecetowy styl sejwów jest dla mnie w grach dość ważny.

To można rozwiązać lepiej IMHO. Zachować automatyczny, checkpointowy save
(w grach, w których nie możesz, de facto, sobie niczego popsuć na
przyszłość, jest on bardzo spoko) i jednocześnie dać możliwość przejścia
każdego fragmentu jeszcze raz, odtworzenia go jak fragmentu filmu.


> Poza tym fajnie by było wrócić do niektórych cutscenek, czyli zapisu
> przed ich pojawieniem się - a się nie da. To nie film w kinie, którego
> się nie da przewinąć. Jeśli gra jest filmowa to bardziej mogłaby
> przypominać odtwarzacz DVD w obsłudze, nieprawdaż?

Powinna być po prostu możliwość obejrzenia scenek tak jak można sobie
odtwarzać te wszystkie fascynujące nagrania z wywiadów psychologicznych i
czytać historie (te w Arkham City są równie dobre :-)).


--
M.G.



Re: Arkham City

2012-07-09 23:53:25 - ML

M.G. napisał(a):


> To można rozwiązać lepiej IMHO. Zachować automatyczny, checkpointowy save
> (w grach, w których nie możesz, de facto, sobie niczego popsuć na
> przyszłość, jest on bardzo spoko) i jednocześnie dać możliwość przejścia
> każdego fragmentu jeszcze raz, odtworzenia go jak fragmentu filmu.

W AC akurat można sobie popsuć. Sam tego nie sprawdzałem, ale z tego co
czytałem, jeden z ciekawszych sidequestów (fmnybal xncryhfmavx) staje się
niedostępny, jeśli zajdziesz za daleko w głównym wątku, nie wykonując go
wcześniej. To ma uzasadnienie w fabule, ale może być dość wkurzające, jeśli
ktoś przez przypadek go pominął.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Arkham City

2012-07-10 00:09:52 - ML

ML napisał(a):


> W AC akurat można sobie popsuć. Sam tego nie sprawdzałem, ale z tego co
> czytałem, jeden z ciekawszych sidequestów (fmnybal xncryhfmavx) staje się
> niedostępny, jeśli zajdziesz za daleko w głównym wątku,

Poszukałem trochę w Internecie i chyba jednak coś pokręciłem, wychodzi na to,
że ten quest jest dostępny też po zakończeniu głównej misji.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Arkham City

2012-07-10 16:52:00 - Saiko Kila

Proces M.G. zwrócił błąd:

>>>>>> Są teraz normalne sejwy? Nie wymaga już GFWL? To dwa główne ulepszenia,
>>>>>> jakich gra wymagała.
>>>>>
>>>>> Normalnie? :-) W sumie gra jest skonstruowana tak, że nie potrzebuje.
>>>>
>>>> W AA potrzebowała. Z mojego punktu widzenia. Brak tego zubożył grę,
>>>> biorąc pod uwagę sposób w jaki ja zwykle gry przechodzę.
>>>
>>> A w jaki sposób przechodzisz?
>>
>> Ciekawsze etapy na kilka sposobów. I lubię nie iść dalej w głównym
>> wątku, dokąd da się aktualny etap przynajmniej ugryźć na kilka sposobów.
>> Nie widzę natomiast sensu w kolejnym przechodzeniu CAŁEJ gry dla tych
>> chwil, co tak promują twórcy. Parę razy próbowałem (nie z Batmanem,
>> ogólnie) i chyba nigdy mi nie wyszło. To nie jest tak, że każdy etap
>> jest wart przechodzenia jeszcze raz, inaczej, czy choćby paru prób. Ale
>> na tyle często taka potrzeba zachodzi, że denerwuje mnie kiedy nie mogę.
>> Dlatego pecetowy styl sejwów jest dla mnie w grach dość ważny.
>
> To można rozwiązać lepiej IMHO. Zachować automatyczny, checkpointowy save
> (w grach, w których nie możesz, de facto, sobie niczego popsuć na
> przyszłość, jest on bardzo spoko) i jednocześnie dać możliwość przejścia
> każdego fragmentu jeszcze raz, odtworzenia go jak fragmentu filmu.

W niejednej grze tak zrobiono, wzorując się być może na tym DVD (tzw.
etapy). Ale nie w Batmanie.

>> Poza tym fajnie by było wrócić do niektórych cutscenek, czyli zapisu
>> przed ich pojawieniem się - a się nie da. To nie film w kinie, którego
>> się nie da przewinąć. Jeśli gra jest filmowa to bardziej mogłaby
>> przypominać odtwarzacz DVD w obsłudze, nieprawdaż?
>
> Powinna być po prostu możliwość obejrzenia scenek tak jak można sobie
> odtwarzać te wszystkie fascynujące nagrania z wywiadów psychologicznych i
> czytać historie (te w Arkham City są równie dobre :-)).

Właśnie czemu nie ma, to nie rozumiem. Są bardzo fajne, ale nie zawsze
człowiek jest na tyle skupiony, żeby się na nich skoncentrować kiedy się
pojawiają według scenariusza. Zresztą, o ile pamiętam, można je pominąć.
Mnie się to czasem w grach zdarza automatycznie.

--
Saiko Kila
What happened to the squirrels?



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS