|
|
|
|
|
|
|
TVP Rozrywka na MUX 3, TVP Sport znowu w SD. ,,Dostęp do Szkoły z TVP dla wszystkich uczniów"
Od 28 marca jakość TVP Sport na trzecim multipleksie DVB-T została zmieniona z HD na SD. W zamian Telewizja Polska na MUX-3 umieściła kanał TVP Rozrywka. - Dzięki tej zmianie wszyscy uczniowie będą mieli dostęp do „Szkoły z TVP” - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Klepacki, dyrektor biura dystrybucji TVP.
więcej
|
Serial ,,Kod genetyczny" zostaje w TVN. Premierowe odcinki ,,Ślubu od pierwszego wejrzenia" dalej w Siódemce
Telewizja TVN nadal w poniedziałki o godz. 21.30 emitować będzie premierowe odcinki „Kodu genetycznego”. Z kolei w ofercie Siódemki pozostanie „Ślub od pierwszego wejrzenia”. - Sytuacja jest wyjątkowa - staramy się do niej dostosować - mówi Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN.
więcej
|
,,Ojciec Mateusz" zyskał 134 tys. widzów. TVP1 dystansuje konkurencję
23. sezon „Ojca Mateusza” ogląda średnio 3,10 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 21. serii, widownia produkcji wzrosła o 134 tys. oglądających. Serial daje TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego we wszystkich grupach - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Nasz nowy dom" ogląda 1,22 mln widzów. Polsat stacją czwartego wyboru
Reality-show „Nasz nowy dom 14” w nowym sezonie śledzi średnio 1,22 mln osób. W porównaniu do początku dwunastej edycji, pokazywanej wiosną ub.r., produkcja straciła 263 tys. widzów. Polsat w czasie emisji wypada najgorzej na tle swoich głównych konkurentów w 4+, ale w grupie 16-49 stacja jest wiceliderem - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Polsat walczy z koronawirusem. Charytatywny blok reklamowy przed ,,Wydarzeniami" (wideo)
W czwartek, 2 kwietnia tuż przed głównym wydaniem „Wydarzeń” Polsat pokaże specjalny charytatywny blok „Reklama na ratunek - razem w walce z koronawirusem”. Wpływ z akcji - za pośrednictwem Fundacji Polsat - zostanie przekazany na rzecz walki z epidemią COVID-19.
więcej
|
,,W tyle wizji" także w weekendy. W TVP2 ,,Wesoła nauka", a w TVP1 ,,Rozmowy w czasach zarazy"
Programy „W tyle wizji” i „W tyle wizji extra” w TVP Info będą emitowane także w soboty i niedziele. Natomiast w TVP2 po „Pytaniu na śniadanie” pojawił się cykl edukacyjny „Wesoła nauka”, a w TVP1 - wieczorny talk-show „Rozmowy w czasach zarazy”.
więcej
|
Charytatywny koncert w Player.pl z Fundacją TVN "Nie jesteś sam"
W sobotę, 4 kwietnia Player.pl (TVN Discovery Polska) wspólnie z Fundacją TVN "Nie jesteś sam" zorganizuje charytatywny koncert online na żywo. Będzie on podziękowaniem za heroiczną pracę lekarzy, pielęgniarek, ratowników, sanitariuszy oraz innych pracowników służb medycznych, którzy dbają o życie i zdrowie tysięcy ludzi podczas epidemii koronawirusa.
więcej
|
Canal+ rozmawia z Ekstraklasą. ,,Wierzymy, że nasi widzowie zobaczą wszystkie mecze obecnego sezonu"
Canal+ prowadzi rozmowy z piłkarską Ekstraklasą w sprawie wariantów dokończenia bieżącego sezonu i ostatniej transzy płatności za prawa do transmisji. - Klienci kupują dostęp do pakietu kanałów, a nie konkretnych wydarzeń, które są tam transmitowane. W przypadku abonentów Platformy Canal+ to dostęp do kilku kanałów Canal+ o różnej tematyce, nie tylko sportowej - zauważa nadawca.
więcej
|
Ipla zarabia w większości na reklamach, 40 proc. wpływów z płatnych pakietów
Internetowa platforma dostępu do treści wideo Ipla, która należy do Grupy Polsat w ok. 60 procentach generuje przychód z reklam, natomiast pozostały - dzięki wykupieniu dostępu do treści przez użytkowników.
więcej
|
Fundacja Polsat przekaże 2 tys. tabletów dla dzieci z domów dziecka i placówek wychowawczych
Grupa Polsat za pośrednictwem Fundacji Polsat przekaże dwa tysiące tabletów z pakietem internetowym dla domów dziecka i rodzinnych domów dziecka, a także dla rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo-wychowawczych. W ten sposób Grupa chce pomóc w zdalnej edukacji. - Ci, których postanowiliśmy wesprzeć, są w szczególnie trudnej sytuacji - mówi Mirosław Błaszczyk, prezes Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.
więcej
|
Firma energetyczna Zygmunta Solorza odpisała 631 mln zł, spadła wartość aktywów z działalności węglowej
Zespół Elektrowni Pątnów-Adamów-Konin (ZE PAK), którego większościowym akcjonariuszem jest spółka Zygmunta Solorza kontrolującego też Cyfrowy Polsat, w efekcie testów na utratę wartości rzeczowych aktywów trwałych i projektu nowego bloku w swojej elektrowni Konin utworzył odpisy w wysokości 631 mln zł. W konsekwencji za ub.r. zanotuje ok. 446 mln zł skonsolidowanej straty netto. Firma zaznacza, że odpisy dotyczą jej działalności węglowej, a nie projektów z zakresu odnawialnych źródeł energii.
więcej
|
W Polsat News "Trening w czasach pandemii" z ćwiczeniami w domu
Codziennie po godzinie 11.30 w Polsat News prezentowane są krótkie serie ćwiczeń do zastosowania w domu. Treningi prowadzi trener personalny Piotr Galus.
więcej
|
,,Twoja twarz brzmi znajomo" z akcją #TwojaTwarzChallenge (wideo)
Program „Twoja twarz brzmi znajomo” rozpoczął akcję #TwojaTwarzChallenge. W ramach zabawy fani programu mogą przesyłać swoje wykony na wzór tych, które powstają w programie.
więcej
|
510 tys. widzów nowych odcinków serialu "Ślad". Polsat liderem rynku
Nowe odcinki serialu „Ślad” po czterech pierwszych tygodniach emisji gromadzą średnio 510 tys. widzów, o 123 tys. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Polsat w czasie nadawania produkcji jest liderem w rynku telewizyjnym we wszystkich grupach - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVP na system do analiz sportowych chce wydać 662 tys. zł, złożono trzy oferty
W ramach postępowania publicznego Telewizji Polskiej dotyczącego systemu do analiz sportowych złożono trzy oferty. Publiczny nadawca na projekt planuje wydać 662 tys. zł brutto.
więcej
|
Szef Stowarzyszenia Filmowców Polskich apeluje do TVP o pokazywanie więcej polskich filmów i seriali
Jacek Bromski, prezes Stowarzyszenia Filmowców Polskich, zaapelował do prezesa Telewizji Polskiej, żeby nadawca emitował w swoich kanałach i serwisach internetowych więcej rodzimych filmów i seriali. - Wsparcie TVP przyczyni się do poprawy sytuacji w jakiej znaleźli się ludzie filmu - uważa Bromski.
więcej
|
Szefowa BBC News ostrzega widzów. "Możemy brzmieć i wyglądać nieco inaczej"
Francesca Unsworth, szefowa BBC News opisała na blogu, jak wygląda praca w newsroomie w czasie pandemii koronawirusa. "Wielu naszych pracowników pracuje teraz z domu, co czasami daje widzom nieoczekiwany wgląd w kuchnie, strychy i piwnice znanych prezenterów BBC" - pisze dziennikarka.
więcej
|
Nowe funkcjonalności w Cloud Backup
Spółka nazwa.pl wprowadziła nową wersję aplikacji Cloud Backup do wykonywania kopii zapasowych z komputerów z systemem Windows. Nowe możliwości podnoszą bezpieczeństwo i wyróżniają ten produkt na tle ofert dysków sieciowych, takich jak: Google Drive, OneDrive czy Dropbox.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Organizacja muzyków apeluje do stacji radiowych o częstsze granie polskiej muzyki. ,,Rezerwy artystów są bardzo niskie"
Związek Zawodowy Muzyków RP rozesłał list do rozgłośni radiowych, w którym apeluje o zwiększenie liczby godzin nadawania polskiej muzyki na antenach. Wpływy z tantiem miałyby wesprzeć rodzimych artystów, pozbawionych dochodów z racji odwoływanych koncertów.
więcej
|
|
Magda Jethon i Przemysław Szubartowicz zaprzeczają, że byli redaktorami Soku z Buraka
Wśród redaktorów fanpage'a facebookowego Sok z Buraka, ostro krytykującego PiS i oskarżanego o publikowanie fake newsów mieli być m.in. była dyrektor Trójki Magdalena Jethon i szef Wiadomo.co Przemysław Szubartowicz. Oboje temu zaprzeczają, a według Soku z Buraka takie pogłoski to „kolejny etap wojny PSL/PiS kontra PO”.
więcej
|
|
Zmarł Marek Lehnert, wieloletni korespondent Polskiego Radia w Rzymie
W sobotę w wieku 69 lat zmarł w Rzymie dziennikarz Marek Lehnert. Przez 23 lata pracował jako korespondent Polskiego Radia.
więcej
|
|
Polskie Radio kupi paliwo od Orlenu za 2 mln zł
PKN Orlen jako jedyny podmiot złożył ofertę w przetargu na dostawę paliwa dla Polskiego Radia. Nadawca chce przeznaczyć na paliwo 2 mln zł brutto.
więcej
|
|
Magdalena Miśka-Jackowska odchodzi z RMF Classic
Z końcem marca, po 15 latach współpracy z radiem RMF Classic (Grupa RMF) ze stacji odchodzi Magdalena Miśka-Jackowska, specjalizująca się w tematyce muzyki filmowej.
więcej
|
|
Radio Jard nadaje w Ełku i okolicach
Radio Jard rozpoczęło nadawanie w Ełku i okolicach na częstotliwości 90,1 FM.
więcej
|
|
Nadawca TOK FM z 1,9 mln zł zysku, w 2022 r. prawdopodobnie przekroczy 30 tys. sprzedanych subskrypcji
Spółka Inforadio, nadawca Radia TOK FM należącego do Grupy Agora i Polityki, osiągnęła 1,9 mln zł zysku netto oraz 14,1 mln zł przychodów w 2019 roku. Według prezesa Agory Bartosza Hojki strategia Grupy, dotycząca podcastów "jest punktem odniesienia dla wielu nadawców radiowych na całym świecie". - Cel 30 tys. na 2022 rok wydaje się być co najmniej niezagrożony, a mówiąc poważnie: oczekujemy, że ta liczba będzie dużo większa - ocenił w komentarzu dla Wirtualnemedia.pl Hojka.
więcej
|
|
Młodzi Polacy najchętniej słuchają RMF FM, Eski i Radia ZET. Tylko 1,8 proc. udziału Trójki i 0,8 proc. Jedynki
Najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową wśród osób w wieku od 15 do 24 lat w okresie od listopada ub.r. do stycznia br. było RMF FM. Drugie miejsce zajęła Eska. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało Radio ZET, a najwięcej straciło VOX FM - raport Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Tomasz Michniewicz po czterech latach współpracy odchodzi z Radia ZET
Dziennikarz i podróżnik z końcem marca żegna się z Radiem ZET, w którym przez prawie cztery lata prowadził cotygodniową audycję „Mapa świata”. Zamierza się skupić na pisaniu oraz tworzeniu dwóch nowych cykli telewizyjnych.
więcej
|
|
Maciej Orłoś i Michał Zieliński znikają z anteny Radia ZET
Radio ZET (Eurozet) nie przedłużyło umowy z Maciejem Orłosiem i Michałem Zielińskim, gospodarzami emitowanego od pół roku satyrycznego programu „ZETexpress”.- Mam nadzieję, że spotkamy się na tej antenie w lepszych czasach - komentuje Orłoś w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
RMF FM liderem słuchalności w Kielcach. Duży wzrost VOX FM
Pozycję lidera rynku radiowego w Kielcach w okresie od września ub.r. do lutego br. zajęło RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze VOX FM i Radio Kielce - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
|
|
T-Mobile z pierwszą zdalnie przygotowaną kampanią. ,,Jesteśmy dla Ciebie"
Pod hasłem „Jesteśmy dla Ciebie” ruszyła nowa kampania reklamowa T-Mobile Polska, poświęcona aktualnej sytuacji milionów Polaków na kwarantannie domowej. To pierwsza kampania reklamowa operatora przygotowana w trybie zdalnym przez departament zarządzania marką T-Mobile oraz zespół agencji DDB Warszawa. W działania zaangażowane są także Mindshare, VMLY&R, Papaya Films, Xantus i Juice.
więcej
|
,,Mały sklep. Wielcy ludzie" - Żabka w spocie dziękuje franczyzobiorcom i pracownikom (wideo)
Żabka Polska opublikowała wizerunkowy spot pod hasłem „Mały sklep. Wielcy ludzie”, w którym pokazuje pracę jej franczyzobiorców i pracowników w czasie epidemii koronawirusa. To kolejna sieć handlowa z takim przekazem.
więcej
|
Polsat walczy z koronawirusem. Charytatywny blok reklamowy przed ,,Wydarzeniami" (wideo)
W czwartek, 2 kwietnia tuż przed głównym wydaniem „Wydarzeń” Polsat pokaże specjalny charytatywny blok „Reklama na ratunek - razem w walce z koronawirusem”. Wpływ z akcji - za pośrednictwem Fundacji Polsat - zostanie przekazany na rzecz walki z epidemią COVID-19.
więcej
|
ONZ prosi kreatywnych o pomoc na kampanie związane z koronawirusem
Organizacja Narodów Zjednoczonych zaprasza kreatywnych z całego świata do zgłaszania pomysłów na kampanie związane z epidemią COVID-19. Opublikowała w tym celu otwarty brief.
więcej
|
Carrefour Polska reklamuje 150 produktów marki własnej ,,z gwarancją niezmiennej ceny" (wideo)
Sieć sklepów Carrefour wprowadziła ofertę, w której 150 produktów jej marki własnej będzie dostępnych w niezmienionych cenach. Wspiera to kampania reklamowa pod hasłem „Dbaj o siebie, dbaj o innych” dotycząca też bezpieczeństwa w czasie epidemii koronawirusa.
więcej
|
Marki w czasie pandemii. Konsumenci nie chcą, by promowały się na koronawirusie
Konsumenci oczekują, że marki w czasie kryzysu spowodowanego COVID-19 będą dbać o pracowników, a także pomagać klientom w niecodziennej dla nich sytuacji, np. informując ich o swoich działaniach czy wysyłając uspokajające przekazy.
więcej
|
Pizza Hut ze #StaySafe w logo na czas epidemii koronawirusa
Sieć pizzeri Pizza Hut (AmRest) zmodyfikowała logo, dodając do niego hasztag #StaySafe. Chce w ten sposób zwrócić uwagę na bezpieczeństwo i pomoc innym w czasie epidemii koronawirusa.
więcej
|
Mediacap przekłada o prawie miesiąc raport finansowy. ,,Współpraca utrudniona w związku z koronawirusem"
Holding marketingowo-technologiczny Mediacap przełożył publikację raportu finansowego za ub.r. z 31 marca na 28 kwietnia. Uzasadnił to skutkami epidemii koronawirusa.
więcej
|
Carrefour przekaże polskim szpitalom 2 mln zł na walkę z koronawirusem
Fundacja Carrefour oraz Carrefour Polska przekazuje polskim szpitalom 2 miliony złotych na walkę z pandemią koronawirusa.
więcej
|
,,Uwolnij się od ręcznego zmywania" w kampanii Finish i Bosch
Ruszyła kampania „Uwolnij się od ręcznego zmywania” marki Finish (Reckitt Benckiser), realizowana wspólnie z marką sprzętu AGD Bosch. Kampanię przygotowały agencja Havas Warsaw i dom mediowy OMD.
więcej
|
Cukier Królewski klientem agencji Insignia
Insignia rozpoczyna współpracę reklamową z marką Cukier Królewski (Südzucker Polska).
więcej
|
Tymbark dalej sponsorem turnieju ,,Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku"
Polski Związek Piłki Nożnej i marka Tymbark (Grupa Maspex), przedłużają współpracę przy Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”. Na mocy nowej umowy Tymbark pozostanie głównym sponsorem turnieju piłkarskiego dla dzieci do 2024 roku.
więcej
|
Vileda reklamuje mopa 1-2 Spray MAX
Producent artykułów gospodarstwa domowego Vileda realizuje zintegrowaną kampanię mopa 1-2 Spray MAX. Działania przebiegają pod hasłem „W domu wszystko jest w porządku".
więcej
|
Rusza wiosenna runda turnieju dla graczy Wedla
Ruszyła kolejna edycja turniejów dla graczy Teamfight Tactics oraz Legends of Runeterra Spring Cup pod szyldem Wedel Up.
więcej
|
Medonet najlepszym serwisem zdrowotnym w Polsce. Konkurencja daleko w tyle
Medonet, czołowy serwis medyczny należący do grupy RAS Polska, jest numerem 1 wśród wszystkich serwisów z kategorii zdrowie i medycyna w naszym kraju, a także wśród serwisów lifestylowych. W lutym 2020 r. Medonet zwiększył swoje zasięgi o ponad 1,4 mln RU w porównaniu ze styczniem.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Ostatni numer ,,Wprost" z wyższą ceną i mniejszym nakładem, zmalał też nakład ,,Do Rzeczy"
Ostatnie drukowane wydanie tygodnika „Wprost” kosztuje 2 zł więcej niż zwykle i ukazuje się w nakładzie obniżonym o ok. 10 tys. egz. Znacząco zmalał też nakład „Do Rzeczy” (oba tygodniki wydają spółki zależne PMPG Polskie Media).
więcej
|
Rośnie zainteresowanie płatnymi treściami w internecie. Serwisy VOD ze znacznym wzrostem
Wydawcy prasowi oraz właściciele platform VOD potwierdzają, że rośnie zainteresowanie płatnymi treściami w internecie. - Odnotowaliśmy wyraźny wzrost ruchu na Player.pl. Dodatkowo, wszyscy, którzy do nas przychodzą, korzystają bardziej intensywnie - przekazał Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital.
więcej
|
Agora zaliczona przez Trigon do firm najbardziej narażonych na skutki epidemii
Analitycy domu maklerskiego Trigon wskazali dziewięć spółek giełdowych, które ich zdaniem są najbardziej narażone na skutki epidemii koronawirusa. W tej grupie są Agora, do której należy m.in. sieć kinowa Helios, oraz producenci odzieży CCC i VRG.
więcej
|
National Geographic wspiera dziennikarzy w walce z koronawirusem. Od tysiąca do 8 tys. dol. na materiały o pandemii
Towarzystwo National Geographic Society uruchomiło fundusz, który ma wspomagać finansowo dziennikarzy zajmujących się różnymi aspektami pandemii koronawirusa na świecie. Planowane materiały tekstowe, filmowe lub radiowe mogą otrzymać finansowanie w wysokości od tysiąca do 8 tysięcy dolarów, preferowane będą treści docierające szczególnie do mniejszych lokalnych społeczności.
więcej
|
,,Przewodnik Katolicki" zawiesza wersję drukowaną. ,,Większość egzemplarzy była kupowana w kościołach"
Tygodnik społeczno-katolicki „Przewodnik Katolicki” (Święty Wojciech Dom Medialny) zawiesił wydawanie swojej papierowej wersji, stawiając w na sprzedaż e-wydań. Powodem jest pandemia koronawirusa. - Zdecydowana większość egzemplarzy była kupowana w kościołach, po ograniczeniu liczby wiernych na mszach zdecydowaliśmy wstrzymać druk - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Jóźwik, zastępca redaktora naczelnego pisma.
więcej
|
Upday pojawia się w 18 krajach Europy Środkowej i Wschodniej, Michał Wodziński naczelnym
Michał Wodziński został redaktorem naczelnym aplikacji newsowej upday na Europę Wschodnią. Dostępna na urządzeniach Samsung aplikacja rozszerza właśnie swoją działalność na 18 kolejnych krajów. - Na wielu nowych rynkach jesteśmy pierwszym lokalnym agregatorem newsów - komentuje Peter Würtenberger, CEO aplikacji.
więcej
|
W Europie cyfrowe prenumeraty gazet w górę o 267 procent. ,,Czytelnicy widzą wartość mediów informacyjnych"
Koronawirus napędza cyfrowe subskrypcje gazet w Stanach Zjednoczonych i Europie – wynika z danych firmy Piano. W ciągu jednego tygodnia liczba internetowych prenumerat dzienników w Europie wzrosła o 267 procent, w USA o 63 procent. - Na razie nie wiadomo czy to trwały trend, ale wskazuje że czytelnicy widzą wartość mediów informacyjnych w dobie kryzysu. To też biznesowa szansa dla wydawców tracących wpływy reklamowe - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Alex Chapko, szef ds. sprzedaży i wiceprezes platformy Piano.
więcej
|
Ruch będzie odkażać wszystkie swoje przesyłki w obawie przed koronawirusem
Od piątku, 27 marca dystrybutor prasy Ruch, świadczący również usługi kurierskie wprowadził proces odkażania przesyłek. Dotyczy to paczek w ramach usługi "Paczka w Ruchu", dezynfekowane są ozonem.
więcej
|
Właściciel ,,Rzeczpospolitej" chce, by z powodu koronawirusa zawieszono podatek, kodeks pracy i 500+ oraz skrócono urlopy
Grzegorz Hajdarowicz, większościowy akcjonariusz spółki Gremi Media wydającej „Rzeczpospolitą” i „Parkiet”, chce, żeby w ramach walki z gospodarczymi skutkami koronawirusa zawieszono pobór podatku dochodowego i składek na ZUS (do końca br.), kodeks pracy oraz wypłatę 500+ i trzynastej emerytury, a także zmniejszono pracownikom urlop o połowę.
więcej
|
Zmarł dziennikarz filmowy Piotr Szygalski
W sobotę zmarł nagle Piotr Szygalski - dziennikarz radiowy, prasowy i internetowy, specjalizujący się w tematyce filmowej. Informację podało Radio Praga.
więcej
|
|
|
Rośnie zainteresowanie płatnymi treściami w internecie. Serwisy VOD ze znacznym wzrostem
Wydawcy prasowi oraz właściciele platform VOD potwierdzają, że rośnie zainteresowanie płatnymi treściami w internecie. - Odnotowaliśmy wyraźny wzrost ruchu na Player.pl. Dodatkowo, wszyscy, którzy do nas przychodzą, korzystają bardziej intensywnie - przekazał Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital.
więcej
|
Google wspiera walkę z koronawirusem. 800 mln dolarów dla WHO i małych firm
W ramach walki z koronawirusem i skutkami pandemii koncern Google zadeklarował pomoc o wartości przekraczającej 800 mln dolarów. Pieniądze w formie grantów reklamowych otrzymają Światowa Organizacja Zdrowie, odpowiednie rządowe instytucje oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, także w Polsce.
więcej
|
W Europie cyfrowe prenumeraty gazet w górę o 267 procent. ,,Czytelnicy widzą wartość mediów informacyjnych"
Koronawirus napędza cyfrowe subskrypcje gazet w Stanach Zjednoczonych i Europie – wynika z danych firmy Piano. W ciągu jednego tygodnia liczba internetowych prenumerat dzienników w Europie wzrosła o 267 procent, w USA o 63 procent. - Na razie nie wiadomo czy to trwały trend, ale wskazuje że czytelnicy widzą wartość mediów informacyjnych w dobie kryzysu. To też biznesowa szansa dla wydawców tracących wpływy reklamowe - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Alex Chapko, szef ds. sprzedaży i wiceprezes platformy Piano.
więcej
|
Kinowe premiery w serwisach VOD mogą być trwałym trendem. ,,Koronawirus zmienia relacje w branży filmowej"
Z powodu epidemii koronawirusa dystrybutorzy i producenci filmowi coraz częściej decydują się na przeniesienie swoich kinowych premier do internetowych platform streamingowych. Zdaniem branży ta sytuacja wymuszona przez zagrożenie wirusem może przerodzić się w stały trend. - Producenci filmów chcą minimalizować straty, więc przeniesienie premier na platformy VOD to jedyne wyjście. Koronawirus zmienia układ sił w branży filmowej, a określenie „domowe kino” nabiera nowego znaczenia - oceniają eksperci dla Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Redakcje, agencje PR i reklamowe pracują zdalnie. Korzystają z popularnych komunikatorów i wideokonferencji
Dziennikarze, a także pracownicy agencji public relation czy reklamowych, nie mieli problemów z przestawieniem się na home office. W pracy zdalnej korzystają z popularnych komunikatorów, takich jak Microsoft Teams oraz narzędzi do połączeń wideo, np. Google Hangouts i Skype.
więcej
|
Ipla zarabia w większości na reklamach, 40 proc. wpływów z płatnych pakietów
Internetowa platforma dostępu do treści wideo Ipla, która należy do Grupy Polsat w ok. 60 procentach generuje przychód z reklam, natomiast pozostały - dzięki wykupieniu dostępu do treści przez użytkowników.
więcej
|
Netflix pokazał zwiastun serialu ,,Kierunek: Noc" na podstawie powieści Jacka Dukaja (wideo)
Udostępniono pierwszy zwiastun serialu Netflixa „Kierunek: Noc”. Produkcja, oparta na powieści Jacka Dukaja „Starość Aksolotla”, ma zostać udostępniona na platformie w br.
więcej
|
Allegro wstrzymuje podwyżki, wydłuża termin płatności i zawiesza prowizje dla nowych sprzedawców
Allegro nie wprowadzi zapowiedzianych na początek kwietnia podwyżek opłat dla sprzedawców, m.in. sposobu naliczania prowizji. W ramach wsparcia małych firm platforma wydłuży im termin płatności z 14 do 60 dni oraz zrezygnuje przez 3 miesiące z pobierania opłat od wszystkich nowych sprzedawców.
więcej
|
Kuba Piwowar: na czas epidemii koronawirusa zróbmy sobie "dietę informacyjną" [wywiad]
- Na radzenie sobie z kryzysowymi sytuacjami (czyli taką jak obecnie) mam dość radykalną, ale skuteczną metodę. Trzeba czerpać informacje wyłącznie z oficjalnych, zweryfikowanych źródeł - z Kubą Piwowarem, socjologiem i kulturoznawcą z Uniwersytetu SWPS, rozmawiamy o korzystaniu z mediów w czasie epidemii koronawirusa.
więcej
|
Onet pokaże cykl koncertów ,,Męskie Granie w domu", sponsorem Grupa Żywiec
W niedzielę, 29 marca odbędzie się pierwszy z serii internetowych koncertów „Męskie Granie w domu”. Organizuje je Grupa Żywiec wspólnie z portalem Onet.pl, który będzie transmitował te wydarzenia.
więcej
|
Serwisy sportowe nie straciły w czasie epidemii. WP SportoweFakty przed Onet Sport i Sport.pl (TOP10)
W zeszłym tygodniu czołowe serwisy sportowe miały o 10,7 proc. użytkowników więcej niż średnio w lutym. Zdecydowanym liderem są WP SportoweFakty wyprzedzające Onet Sport i Sport.pl, a spore spadki zanotowały Meczyki.pl i Przegladsportowy.pl. Mocno zmalała odwiedzalność najpopularniejszych witryn bukmacherskich.
więcej
|
W niedzielę debata WP: ,,Wybory 10 maja. Tak czy nie?" z Felusiem, Węglarczykiem i Lisickim
W niedzielę 29 marca Wirtualna Polska zorganizuje debatę „Wybory 10 maja. Tak czy nie?”. Publicyści: Robert Feluś, Bartosz Węglarczyk oraz Paweł Lisicki będą dyskutować czy wybory 10 maja powinny się odbyć w związku z obecną sytuacją zagrożenia koronawirusem. Dyskusję poprowadzi Agnieszka Kopacz i Sebastian Ogórek.
więcej
|
Nowe funkcjonalności w Cloud Backup
Spółka nazwa.pl wprowadziła nową wersję aplikacji Cloud Backup do wykonywania kopii zapasowych z komputerów z systemem Windows. Nowe możliwości podnoszą bezpieczeństwo i wyróżniają ten produkt na tle ofert dysków sieciowych, takich jak: Google Drive, OneDrive czy Dropbox.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Powstała rada ds. internetu w ramach projektu Telemetria Polska
Przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski powołał radę metodologiczną ds. internetu. Będzie ciałem doradczym, ma zapewnić wsparcie oraz sprawne koordynowanie prac konsultacyjnych z rynkiem. Chodzi o opracowanie nowego, jednoźródłowego badania mediów w Polsce.
więcej
|
Marki w czasie pandemii. Konsumenci nie chcą, by promowały się na koronawirusie
Konsumenci oczekują, że marki w czasie kryzysu spowodowanego COVID-19 będą dbać o pracowników, a także pomagać klientom w niecodziennej dla nich sytuacji, np. informując ich o swoich działaniach czy wysyłając uspokajające przekazy.
więcej
|
Ukraińcy mieszkający w Polsce dotkliwie odczuwają skutki epidemii koronawirusa
Wielu Ukraińców pracujących w Polsce wyjechało w marcu, bo stracili pracę z powodu epidemii koronawirusa. Ci, którzy zostali, podobnie jak Polacy, mocno odczuwają skutki ograniczeń wprowadzonych przez rząd. Przyznało tak 60 proc. badanych, a 30 proc. skarży się, że straciło lub musiało ograniczyć pracę.
więcej
|
|
|
Łukasz Szumowski ze skokowym wzrostem zaufania społecznego. ,,Jest traktowany jak lekarz, a nie typowy polityk" (opinie)
Zaufanie społeczeństwa do ministra zdrowia Łukasza Szumowskiego znacząco wzrosło w pierwszej połowie marca br. – wynika z badania CBOS. Wzrosło ono do 46 proc. z 19 proc. w lutym. Zdaniem ekspertów od wizerunku i marketingu politycznego wzrost jest uzasadniony, bo wszystkie decyzje komunikuje czytelnie i spójnie, a ogromnym jego atutem jest bogate doświadczenie lekarskie, przez co nie jest traktowany przez społeczeństwo jako typowy polityk.
więcej
|
Ministerstwo Zdrowia nie pozwala konsultantom komentować sytuacji w szpitalach. "Władza powinna być transparentna"
Ministerstwo Zdrowia zakazało konsultantom wojewódzkim wypowiadania się w mediach na temat sytuacji w związku z epidemią koronawirusa, m.in. zaopatrzenia szpitali. Eksperci z branży public relations komentują dla Wirtualnemedia.pl, że wprawdzie w sytuacji kryzysowej „organizacja musi mówić jednym głosem”, ale z drugiej strony państwo to nie korporacja. Podkreślają, że władza powinna być transparentna, a ta sytuacja rodzi tylko domysły, że ma ona coś do ukrycia.
więcej
|
Branża eventowa czeka na tarczę antykryzysową 2.0. "Rząd przyjął strategię wait-and-see"
Senat w poniedziałek ma obradować nad specustawą w sprawie pomocy dla firm dotkniętych kryzysem z powodu pandemii koronawirusa. Tymczasem firmy z branży komunikacji marketingowej i eventowej nie ukrywają, że czekają na nowe rozwiązania - tarczę antykryzysową 2.0.
więcej
|
Redakcje, agencje PR i reklamowe pracują zdalnie. Korzystają z popularnych komunikatorów i wideokonferencji
Dziennikarze, a także pracownicy agencji public relation czy reklamowych, nie mieli problemów z przestawieniem się na home office. W pracy zdalnej korzystają z popularnych komunikatorów, takich jak Microsoft Teams oraz narzędzi do połączeń wideo, np. Google Hangouts i Skype.
więcej
|
Agencja OKK! PR dla Grupy Geberit
Agencja OKK! PR rozpoczęła współpracę z Grupą Geberit, szwajcarskim producentem systemów sanitarnych i rurowych, właścicielem marek Geberit i Koło na polskim rynku.
więcej
|
|
|